المپیک ۲۰۲۲ جوانان نزدیک است؛ دوراندیش باشیم

کمتر از یک ماه پیش تیم ملی جوانان کشورمان توانست با استفاده از آخرین شانس خود برای کسب سهمیه المپیک آرژانتین، ۴ سهمیه از ۶ سهمیه ای که موجود بود را کسب کند، خبر مسرت بخشی که کل جامعه کاراته را خوشحال کرد. اما سوال اینجاست که با توجه به پتانسیل بالای کاراته ایران، چرا باید کسب سهمیه در مرحله آخر این رقابت ها انجام شود؟

به گزارش کاراته نیوز، تیم ملی کاراته جوانان ایران در دو بخش دختران و پسران از بهمن ماه سال ۹۶، کار خود را برای حضور در رقابت های آسیایی و همچنین رقابت های کسب سهمیه المپیک زیر نظر سمانه خوشقدم و مهران بهنامفر آغاز کردند. طبق برنامه ریزی فدراسیون کاراته مربیان تیم ملی در فاصله¬ی کمتر از ۶ ماه، تنها سه فرصت برای کسب سهمیه المپیک در اختیار داشتند، رقابت های آسیایی ژاپن، لیگ جهانی بلغارستان و رقابت های لیگ جهانی کرواسی.

تیم دختران ایران با توجه به نتایجی که در رقابت های آسیایی ژاپن به دست آوردند به مراتب وضعیت روحی و شرایط مناسبتری را نسب به شاگردان بهنام فر داشتند، اما پس از نتایج ضعیف تیم جوانان ایران در هر دو گروه دختران و پسران در رقابت های بلغارستان، تمامی چشم ها به تاتامی کرواسی دوخته شد، جایی که بازیکنان تیم ملی کاراته و مربیان آنها شرایط بسیار سخت روحی را تجربه کردند. کاراته کاهای جوان پس از دو روز رقابت طاقت¬فرسا در تاتامی کرواسی توانستند چهار سهمیه برای کشورمان به ارمغان بیاورند، چهار سهمیه¬ای که با طی شدن مسیری بسیار سخت و مشکل به دست آمد در حالی که با یک دور اندیشی و برنامه ریزی درست از سوی مسئولین فدراسیون کاراته و سردمداران این رشته ورزشی می توانست به مراتب ساده تر خاتمه یاید و چه بسا با پتانسیلی که جوانان کشورمان دارند تیم ایران امروز هر ۶ سهمیه رقابت های المپیک آرژانتین را کسب می کرد.

 

حال فدراسیون کاراته با نگاه به گذشته و با برنامه ریزی دقیق میتواند خود را برای چهار سال آینده و المپیک جوانان ۲۰۲۲ آماده کند، تا در آن رقابت ها به مانند این دوره، شانس ورزشکاران ما به اما و اگر نکشد.

 

با توجه به اینکه رقابت های المپیک ۲۰۱۸ آرژانتین بعنوان اولین تجربه فدراسیون کاراته و ورزش ایران در این دوره بود، عدم برنامه ریزی بلند مدت برای حضور در رقابت های کسب سهمیه را را یک اشتباه نمی بینیم اما امیدواریم با نگاهی به گذشته و رفع نقصان‌ها، حضوری به مراتب بهتر و قویتر در المپیک بعدی داشته باشیم، اگرچه از امروز تا المپیک بعدی ۴ سال زمان داریم اما این چهار سال بر چشم به هم زدنی خواهد گذشت، امیدواریم مسئولین وقت فدراسیون کاراته این متن را با دیدگاه مثبتی ببینند و پیگیر آن شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا