امینی: تغییر کادرفنی در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا کار حرفه‌ای نبود/ همچنان از داشته‌های گذشته استفاده می‌کنیم

نایب رئیس سابق بانوان فدراسیون کاراته گفت: تغییر کادرفنی تیم ملی در فاصله کوتاه تا مسابقات قهرمانی آسیا کار حرفه‌ای نبود.

به گزارش کاراته نیوز، اشرف امینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد تیم ملی کاراته بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: نتایج که چندان خوب نبود و ما در دوره‌های گذشته به نتایج بهتری دست یافته بودیم اما به دلیل اینکه در مسابقات حضور نداشتم از علت این نتایج اطلاعی ندارم.

وی در خصوص تعویض کادر مربیگری تیم ملی در فاصله ۱۸ روز تا شروع مسابقات قهرمانی آسیا عنوان کرد: تغییر کادرفنی در این فاصله کوتاه که قطعا کار حرفه‌ای نبود و اگر مسئولان فدراسیون از نتایج کادرفنی گذشته رضایت نداشتند باید زودتر اقدام به تعویض سرمربی می‌کردند یا این تصمیم را به بعد از پایان مسابقات موکول می‌کردند. اینکه در این فاصله کادرفنی تیم ملی تغییر کرد قطعا هیچ سودی برای ما نداشت.

نایب رئیس گذشته فدراسیون کاراته تصریح کرد: من نمی‌گویم ستاره موسوی مربی بدتر یا حتی بهتری از لیلا بهرامی است اما قطعا او در این مدت کوتاه کار خاصی را نمی‌توانست انجام بدهد و مدتی را باید صرف آشنایی با شرایط اردوی تیم ملی می‌کرد. اگر مورد خاصی نیز برای تغییر کادرفنی گذشته تیم ملی اتفاق افتاده است، بهتر بود فدراسیون کاراته در خصوص دلایل آن پاسخگو باشد، چرا که این اقدام آنها یک کار غیر حرفه‌ای بود.

امینی در خصوص تاثیرگذاری افسانه باقری، نایب رئیس فعلی فدراسیون کاراته در تصمیمات حوزه بانوان گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم اما زمانی که من نایب رئیس فدراسیون کاراته بودم تمام تلاش خود را انجام می‌دادم تا حضور فیزیکی در اردوها و انتخابی تیم ملی داشته باشم. نمی‌دانم ایشان در انتخابی‌ها حضور داشتند یا نه اما من شخصا تمام رقابت‌های انتخابی را پیگیری می‌کردم و حتی در صورت که قرار بر برگزاری دو مسابقه حساس در دو تاتامی بود از این کار جلوگیری می‌کردم تا بتوانم دو مسابقه را از لحاظ فنی پیگیری کنم. باید نایب رئیس فعلی فدراسیون نیز حضور فیزیکی در اردوهای تیم ملی داشته باشد و به عنوان ناظر روی تمام اتفاقات نظارت داشته باشد.

وی در خصوص اینکه تیم ملی بانوان نسبت به گذشته دچار افت شده است، گفت: چون در این مدت حضوری در فدراسیون نداشتم از شرایط فعلی اطلاعی ندارم اما به عنوان کارشناس می‌توانم بگویم در گذشته شرایط تیم ملی بانوان منظم‌تر بود و کارها سیستماتیک‌تر انجام می‌شد. من در این مدت شنیدم که انتخابی‌های تیم ملی همراه با حاشیه بوده است و عده‌ای از ورزشکاران معترض بودند. باز هم به این حرف‌ها اعتماد نمی‌کنم اما روند نشان می‌دهد ما همچنان از داشته‌های گذشته استفاده می‌کنیم و آنها نیز مانند گذشته عملکرد خوبی داشتند و داشته‌های جدید عملکرد چندان خوبی نداشتند.

نایب رئیس پیشین فدراسیون کاراته خاطر نشان کرد: نتایج نیز نسبت به گذشته ضعیف‌تر شده است و می‌توانست نظارت بیشتری صورت بگیرد تا ما نتایج مناسب‌تری را کسب کنیم. حضور فیزیکی و نظارت بر کارها در حال حاضر نیز می‌تواند به مسیر تیم ملی جهت بدهد. در زمان من تمام تلاشم را می‌کردم بر همه موارد نظارت داشته باشم. در آن زمان نیز اگر در بعضی قسمت‌ها حضور پیدا نمی‌کردم شاهد بی‌انضباطی‌هایی بودم.

امینی در پایان خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها منظم باشد و نظم بیشتری در اردوهای تیم ملی وجود داشته باشد و بازیکنان نیز بدانند برای چه هدفی در اردوی تیم ملی حاضر شدند. باید با ورزشکار صحبت شود تا او متوجه باشد به عنوان نماینده یک ملت و جامعه رشته خود فرصت حضور و افتخار آفرینی برای کشور را پیدا کرده است. در حال حاضر نیز با توجه به اینکه در فدراسیون حضور ندارم نمی‌توانم با قطعیت بگویم نایب رئیس بانوان یا دبیرکل عملکردی بدی داشتند اما در زمان خودم سعی می‌کردم نظم و انظباط را رعایت کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا