عضو تیم ملی: سال ویژه ای در انتظار کاراته ایران است

ملی پوش کاراته ایران که به تازگی در بین کاراته کای برتر جهان قرار گرفته است، گفت: سال ویژه ای پیش روی کاراته کشور قرار گرفته و امیدوارم با حمایت های مسئولان فدراسیون و تلاش ورزشکاران و مربیان، به موفقیت های متعددی دست یابیم.به گزارش کاراته نیوز «بهمن عسگری» که در جدیدترین رده بندی فدراسیون جهانی کاراته در رتبه چهارم وزن منهای ۷۵ کیلوگرم قرار گرفته است، روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد: این جایگاه به راحتی کسب نشده و برای حفظ و ارتقا آن در سال جدید تلاش خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه سال ۹۵ به دلیل مصدومیت های متوالی از حریفان خارجی و داخلی خود عقب مانده بود، گفت: با برنامه ریزی و تلاشی که همراه با مربیان داشتم در سال ۹۶ با قدرت به دنیای تاتامی بازگشتم و باید در این مسیر از همسرم که فداکاری زیادی از خود نشان داد، قدردانی کنم.

عسگری گفت: در سال ۹۶ لیگ جهانی فرانسه را با مدال برنز به اتمام رساندم و در امارات به دلیل برخی مسائل دست خالی ماندم. در لیگ جهانی هلند نیز اگرچه با قدرت به فینال صعود کردم اما با یک اشتباه کوچک برابر حریف ژاپنی شکست خوردم و نقره گرفتم.

کاراته کای وزن منهای ۷۵ کیلوگرم ایران تصریح کرد: در سوپر لیگ ایران هم از ۱۲ مبارزه به ۱۰ پیروزی، یک تساوی و یک باخت رسیدم که نتیجه بسیار خوبی بود و خوشحالم که سال ۹۶ به خوبی برایم پایان یافت.

وی با بیان اینکه اکنون آماده آغاز اردوهای تیم ملی برای حضور در لیگ جهانی ترکیه است، گفت: برای امسال برنامه ریزی خاصی دارم تا با کمک کادر فنی به آنچه در نظر دارم، دست یابم.

عسگری گفت: اکثر حریفان آسیایی که احتمالا باید با آنان در بازی های آسیایی جاکارتا مبارزه کنم (در صورت انتخاب شدن از سوی کادر فنی) در لیگ جهانی ترکیه حضور دارند و رقابت با آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به برنامه های متعدد کاراته ایران (قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی، قهرمانی جهان و مراحل مختلف لیگ جهانی) کدام رویداد را در اولویت قرار داده است، گفت: همه مسابقات برایم مهم است و به گونه ای برنامه ریزی کرده ام که در صورت انتخابم از سوی کادر فنی، بتوانم به بهترین شکل با حریفان مبارزه کنم.

عسگری گفت: حتی امسال مسابقات دانشجویان جهان در ژاپن نیز برگزار می شود و معتقدم با توجه به ترافیک رویدادها، تمامی کاراته کاهای مدعی می توانند حداقل به دو مسابقه بین المللی اعزام شده و به مدال برسند.

وی با بیان اینکه کاراته ایران سال ویژه ای را پیش روی دارد، ادامه داد: بازیکنان و کادر فنی باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا در مسابقات به توفیق برسند و البته در این مسیر، مسئولان فدراسیون کاراته نیز باید حمایت لازم را از قهرمانان داشته باشند.

ملی پوش ایران با اشاره به اینکه در نهایت حضور در بازی های المپیک آرزوی هر ورزشکاری است، عنوان کرد: کاراته در المپیک ۲۰۲۰ برای نخستین بار حضور دارد و حتی «رافائل آقایف» کاراته کای باتجربه جمهوری آذربایجان که پنج طلای جهان را در کارنامه دارد، برای حضور در المپیک برنامه ریزی کرده است و ما نیز که در ابتدای راه هستیم آرزوی حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان را داریم.

وی در پایان تاکید کرد: کاراته کاهای ایران در صورت حمایت، توان کسب حداقل ۲ مدال در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا