بتویی: تغییر ناگهانی در نحوه گزینش بازیکنان، علت شکستم بود

بهناز بتویی، کاراته کای رده سنی امید در وزن ۶۱- کیلوگرم در اصفهان موفق به کسب مدال برنز شد. این بازیکن روز جمعه (۱۸ اسفند) در نخستین مرحله از انتخابی درون اردویی به تقابل با دیگر رقبا پرداخت که در نهایت به گفته خود و دیگر حاضرین در سالن مسابقات، با ناعدالتی از رسیدن به مرحله بعد بازماند. از این باب پایگاه خبری “کاراته نیوز” در طی تماسی به پای دردِ دل این بازیکن خوش آتیه نشست. اکنون در ادامه بخشی از سخنان این بازیکن را میخوانیم.

بتویی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری “کاراته نیوز” در ابتدای سخنان خود به نحوه گزینش بازیکنان اشاره کرد و گفت: قبل از شروع پیکارهای انتخابی درون اردویی، به همه حاضرین اعلام کردند که مسابقات به صورت دوره ای برگزار می‌شود و در صورت برابر بودن نتایج مسابقات، جمع امتیازی صورت نمیگیرد و بازیکنان مجدد به صورت دوره ای با هم مبارزه خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم امیدها، من، نوری و خلیلی با سه برد و یک باخت نتایج برابری را کسب کردیم. که طبق گفته خانم بهرامی سرمربی تیم ملی، مجددا باید برای تعیین فرد برتر به صورت دوره ای مسابقه میدادیم. اما به یکباره تصمیم گرفته شده تغییر کرد و گفتند خلیلی انتخاب شد و ما فرد برتر را بر اساس جمع امتیاز انتخاب کردیم.

بتویی در خصوص نتایجی که کسب کرد گفت: تنها شکستم در مبارزه با سیما نوری بود. در حالیکه بازی صفر بر صفر پیگیری میشد من با دریافت اخطار هانسوکو باختم. همچنین در برابر خلیلی در هانتی با نتیجه ۴ بر یک پیروز شدم. در بازی بعد زمانیکه خلیلی و نوری (این دو بازیکن از شاگردان مستقیم خانم صمدی مربی تیم ملی هستند) در حال مبارزه بودند و نوری قدمی تا پیروزی فاصله نداشت، مربی وی، به صورت نامحسوس و اشاره ای خواستند که نوری از خلیلی ببازد. چرا که اگر این اتفاق نمیفتاد خلیلی به علت دو باخته شدن از دور رقابت ها کنار می رفت.

وی در ادامه اظهار داشت: پس از کسب نتایج برابر به سوی خانم بهرامی سرمربی تیم ملی رفتم. و از ایشان در خصوص نتایج پرسیدم که آیا قرار است مجددا دوره ای به رقابت بپردازیم؟ اما در کمال تعجب مشاهده کردم که خانم صمدی که نظاره گر مسابقات و سخنان من بودند سریعا جدول مسابقه ما را جمع کردند و خانم بهرامی نیز گفتند که خلیلی به علت کسب امتیاز بیشتر انتخاب شد. من به سرمربی تیم ملی گفتم قبل از شروع مسابقات خودتان اعلام کردید که در صورت برابر شدن جمع امتیازی صورت نمیگیرد اکنون چه شد؟ که ایشان توضیح دادند که این نکته مربوط به رده سنی نوجوانان و جوانان بود. به همین علت من به نزد خانم خوشقدم سرمربی تیم نوجوانان و جوانان رفتم اما ایشان گفتند در تیم من فقط نفرات یک و دو در انتخابی حضور دارند و به صورت دوره ای مسابقه میدهند و نمیتوان جمع امتیاز را برای آن‌ها لحاظ کرد بنابراین این مسئله مربوط به رده سنی امید و بزرگسال است. که با این توضیحات من مجددا به خانم بهرامی مراجعه کردم اما ایشان این حرف را قبول نداشتند و عقیده داشتند که این قانون برای رده سنی نوجوان و جوان وضع کرده بودند.

بتویی در ادامه به نکته دیگری اشاره کرد و گفت: پیش از شروع مسابقات این نکته را نیز اعلام کردند که این رقابت‌ها کوچ ندارد. حال من از شما سوال میپرسم آیا غیر از این است زمانیکه قانونی گذاشته میشود باید برای همه یکسان و قابل اجرا باشد؟ چطور میشود که مربی تیم ملی اجازه دارد که بازیکن شخصی خود را با ایما و اشاره در حضور حاضرین کوچ کند اما دیگر بازیکنان این اجازه را ندارند؟
آیا غیر از این است مربی تیم ملی که به نمایندگی از سایر مربیان در تیم ملی حضور دارد باید الگوی سایرین باشد؟ چطور میتواند در حضور همه خود اینطور واضح نقض قانون کند؟
دیگر بازیکنان و دوستانم از من میخواستند که به این مورد اعتراض کنم. اما من چون کسی را نداشتم و ایشان هم مربی ملی بودند مجبور به قبول این ناعدالتی شدم‌.

بتویی در پایان بیان کرد: برای پوشیدن پیراهن تیم ملی و افتخار آفرینی در عرصه ملی شبانه روزی تلاش میکنیم و سختی های خاص خود را متحمل میشویم. این انصاف نیست که مربیِ بازیکنانی که در کادرفنی حضور دارند، به راحتی حق ها را ناحق و عدالت را قربانی بازیکنان و منافع شخصی خود کنند و با آینده بازیکنانی همچون من بازی شود. از مدیر فنی تیم های ملی و سرمربی تیم ملی تقاضا دارم که فریاد عدالت خواهی من و امثال من را بشنوند.

پایگاه خبری “کاراته نیوز” باتوجه به اینکه در مصاحبه خود از مربیان زحمتکش کاراته نام برده، حاضر است اگر در مورد این موضوع مربیان توضیحی دارند را بشنود و در این پایگاه خبری سخن آنها را منعکس کند.

البته به این نکته نیز باید اشاره کنیم که تاکنون نام خانم لاله صمدی به عنوان مربی تیم ملی از سوی فدراسیون کاراته اشاره نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا