معافیت حضور مدال آوران رقابتهای کشوری در پیکارهای مرحله دوم انتخابی

محمدعلی زمانی، رییس کمیته مسابقات فدراسیون کاراته گفت: نفرات اول تا سوم مسابقات کشوری اصفهان از پیکارهای مرحله دوم انتخابی که در سنندج برگزار می شود، معاف شدند.

به گزارش کاراته نیوز محمدعلی زمانی در همین ارتباط به سایت فدراسیون کاراته گفت: با توجه به کثرت تعداد شرکت کنندگان، تعداد روزهای برگزاری مسابقات افزایش یافته و طبق برنامه رقابتهای قهرمانی کشور بزرگسالان در بخش مردان ۱۸ بهمن ماه، مرحله دوم انتخابی رده های سنی نوجوانان، جوانان و امید پسران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن ۱۹و ۲۰ بهمن ماه و مسابقات انتخابی جوانان برای حضور در المپیک بوئنوس آیرس ۲۱ بهمن ماه در شهر سنندج کردستان برگزار می شود.

وی افزود: پیکارهای انتخابی بانوان هم ۲۳ تا ۲۵ بهمن ماه انجام می شود. بدین ترتیب که رقابتهای انتخابی بزرگسالان همانند بخش مردان در روز اول یعنی ۲۳ بهمن ماه برگزار می شود. مرحله دوم انتخابی رده های سنی نوجوانان، جوانان و امید دختران برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن ۲۴ بهمن ماه و رقابتهای انتخابی جوانان برای حضور در المپیک بوئنوس آیرس ۲۵ بهمن ماه خواهد بود.

زمانی در خصوص رقابتهای انتخابی رده های پایه گفت: با توجه به تغییر تاریخ تولد از سوی فدراسیون کاراته آسیا، رقابت رده های پایه را بر اساس سهمیه تعیین شده برای استانها در قالب تیم منتخب استان برگزار می کنیم که برای هر استان ۳ سهمیه در هر وزن کومیته، ۳ نفر در بخش کاتای انفرادی در هر رده سنی و ۲ تیم در کاتای تیمی رده جوانان در نظر گرفته ایم.

وی در خصوص اینکه آیا نفرات مدال آور رقابتهای قهرمانی کشور رده های پایه در اصفهان از حضور در مسابقات انتخابی سنندج معاف هستند یا خیر، گفت: قهرمانان و مدال آوران اصفهان از شرکت در رقابتهای سنندج معاف هستند به شرط اینکه شرایط سنی آنها با تاریخ تولد جدید اعلام شده از سوی فدراسیون کاراته آسیا مطابقت داشته باشد.

وی ادامه داد: اعضای تیم ملی نونهالان که در مسابقات قهرمانی کشور اصفهان موفق به کسب مدال نشدند نیز می توانند از طریق هیات کاراته استان متبوع خود اضافه بر سهمیه استانی در رقابتهای مرحله دوم شرکت کنند.

زمانی گفت: ثبت نام تمام رده های سنی در دو بخش مردان و زنان تا ۱۵ بهمن ماه ادامه دارد و افرادی که می خواهند در مسابقات رده سنی بزرگسالان و نیز سهمیه المپیک جوانان شرکت کنند باید خودشان از طریق سایت فدراسیون کاراته اقدام به ثبت نام کنند. اما ثبت نام رقابتهای رده های پایه تنها از طریق هیات کاراته استان انجام می شود.

رئیس کمیته مسابقات ضمن تشکر از اداره کل ورزش و جوانان و هیات کاراته استان برعهده گرفتن میزبانی رقابتهای قهرمانی کشور مردان و زنان در کردستان،گفت: چنانچه آب و هوا و شرایط جوی برای برگزاری مسابقات فراهم نبود بلافاصله تغییر زمان و محل برگزاری رقابتها را از طریق سایت فدراسیون کاراته اعلام خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا