کاراته وان ژاپن، ایستگاه آخر ملی پوشان بانوان

به بهانه حضور در آخرین مرحله از لیگ های جهانی در سال ۲۰۱۷، مروری بر عملکرد بانوان اعزامی به ژاپن در سالی که گذشت، داشتیم.

 

به گزارش “کاراته نیوز” آخرین مرحله از لیگ جهانی رده سنی بزرگسالان در تاریخ ۴ و ۵ آذرماه به میزبانی اوکیناوا ژاپن برگزار می گردد.

گفتنی است این بار تنها ملی پوشان بانوان با ترکیب (نسرین دوستی، طراوت خاکسار، زهره برزگر، رزیتا علیپور، دلارام دوستی، مبینا کاویانی و محدثه آقایی) عازم این رقابتها شدند.

در بخش پایانی این گزارش، به دو ملی پوش ارزنده رده سنی امید که در پیکارهای لیگ جهانی ژاپن حضور دارند خواهیم پرداخت.

***بخش پایانی/
** سارا بهمن یار/ ۵۰- کیلوگرم

بهمنیار در سه مسابقه ای که حضور داشت موفق به کسب دو مدال نقره شد.

*** مروری بر عملکرد بهمنیار
** آسیایی قزاقستان/ تیر ۹۶

بهمنیار در نخستین گام یک بر صفر چین را شکست داد. در دور دوم به مصاف چین تایپه رفت و موفق به پیروزی شد. بهمنیار در سومین دیدار برابر هند ۶ بر صفر برنده شد تا به فینال برسد. وی در فینال برابر نماینده میزبان حاضر شد و ۴ بر ۲ تن به شکست داد و به نشان نقره رسید.

** لیگ جهانی ترکیه/ مهر ۹۶

سارا در این مسابقات از سد حریفانی از کرواسی (۴ بر یک)، ترکیه (۳ بر صفر)، قزاقستان (۸ بر یک)، مراکش (۳ بر صفر) پیروز شد. و در نیمه نهایی برابر حریفی از ژاپن ۳ بر صفر مغلوب شد و راهی جدول شانس مجدد شد. بهمنیار در رپه شارژ نیز برابر فرانسه مغلوب شد و از رسیدن به مدال بازماند.

** جهانی اسپانیا/ آبان ۹۶

بهمنیار در این مسابقات به ترتیب حریفانی از دومینکن (۳ بر صفر)، پرو (۴ بر یک)، مراکش (۴ بر صفر)، آلمان (یک بر صفر) را شکست داد و راهی مرحله پایانی شد.
سارا در فینال ۷ بر ۳ برابر نماینده میزبان تن به شکست داد و به مدال ارزشمند نقره رسید.

با توجه به نتایج فوق، مشاهده میکنیم که سارا مجموعا در ۱۵ بازی بر روی تاتامی رفت و ۴۹ امتیاز فنی کسب و ۲۳ امتیاز فنی از دست داد.
همچنین از این ۱۵ بازی، ۱۱ برد و ۴باخت کسب کرد.

** آویشن باقری / ۵۵- کیلوگرم

آویشن در سه مسابقه ای که حضورداشت موفق به کسب دو نشان طلا شد.

***مروری بر عملکرد باقری
** آسیایی قزاقستان/ تیر ۹۶

باقری ابتدا ۲ بر صفر قرقیزستان را شکست داد. در دور دوم به مصاف ژاپن رفت و با حساب ۵ بر یک موفق به پیروزی شد. وی در دیدار نهایی برابر نماینده میزبان حاضر شد و ۵ بر یک به پیروزی رسید و مدال طلای آسیا را برگردن آویخت‌‌.

** لیگ جهانی ترکیه/ مهر ۹۶

آویشن در این پیکارها از سد حریفانی از صربستان (۲ بر صفر)، اسلواکی (یک بر صفر)، اوکراین (۸ بر صفر)، ترکیه (یک بر صفر) پیروز شد. و در نیمه نهایی برابر چالاکی دیگر ملی پوش تیم ایران با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد و راهی جدول شانس مجدد شد. آویشن در رپه شارژ نیز برابر ترکیه مغلوب شد و از رسیدن به مدال بازماند.

**جهانی اسپانیا/ آبان ۹۶

باقری در این مسابقات به ترتیب حریفانی از روسیه (۵ بر صفر)، قزاقستان (۲ بر صفر)، بلاروس (۴ بر یک)، چین (۵ بر صفر) را شکست داد و راهی مرحله پایانی شد.
آویشن در فینال ۵ بر یک از سد نماینده میزبان گذشت و به مدال ارزشمند طلا رسید.

با توجه به نتایج فوق، مشاهده میکنیم که آویشن مجموعا در ۱۴ بازی بر روی تاتامی رفت و ۴۷ امتیاز فنی کسب و ۱۰ امتیاز فنی از دست داد.
همچنین از این ۱۴ بازی، ۱۲ برد و ۲ باخت کسب کرد.

در این گزارش سعی کردیم از دیدگاه اعداد و ارقام به قدرت و ضعف بازیکنان در بخش های مختلف بپردازیم، تا در تورنمنت های بعدی با در نظر گرفتن این مسائل، ملی پوشان عزیز بانوان بتوانند درخشان تر ظاهر شوند.

گفتنی است ضمن تشکر از صبر و شکیبایی و همراهی شما خوانندگان محترم؛ فردا (شنبه ۴ آذر) مسابقات لیگ جهانی ژاپن آغاز می شود. و نمایندگان ایران به تقابل با حریفان خود می پردازند. پایگاه خبری “کاراته نیوز” خبرهای مرتبط را پوشش میدهد‌.

با ما همراه باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا