کاراته وان ژاپن، ایستگاه آخر ملی پوشان بانوان

به بهانه حضور در آخرین مرحله لیگ جهانی در سال ۲۰۱۷، مروری بر عملکرد بانوان اعزامی به ژاپن در سالی که گذشت را، خواهیم داشت.

به گزارش “کاراته نیوز” آخرین مرحله از لیگ جهانی رده سنی بزرگسالان در تاریخ ۴ و ۵ آذرماه به میزبانی اوکیناوا ژاپن برگزار می گردد.

گفتنی است این بار تنها ملی پوشان بانوان با ترکیب (نسرین دوستی، طراوت خاکسار، زهره برزگر، رزیتا علیپور، دلارام دوستی، مبینا کاویانی و محدثه آقایی) عازم این رقابتها می شوند.

به علت اعزام تیم بانوان به این پیکارها، مروری بر عملکرد این ملی پوشان در سالی که گذشت خواهیم داشت:

*بخش اول/
وزن ۵۰- کیلوگرم

در این وزن نسرین دوستی، ملی پوش سبُک وزن تیم ملی کاراته ایران در ترکیب تیم ملی به آخرین مرحله از کاراته وان ژاپن حضور دارد.

دوستی، پیش از این در دو کاراته وان امارات و ترکیه به میدان رفته بود. همچنین در کشورهای اسلامی آذربایجان و مسابقات آسیایی قزاقستان نیز در ترکیب اصلی تیم ملی ایران حضور داشت.

وی در آذربایجان موفق به کسب نشان طلا شد اما عملکرد فنی قابل قبولی را در سایر مسابقات به نمایش نگذاشته است.

*** مروری بر عملکرد کلی دوستی
**لیگ جهانی امارات/فرودین ۹۷

وی در نخستین گام برابر نماینده اوکراین و سپس برابر حریفی از کرواسی به میدان رفت و در هانتی به پیروزی رسید. در دور سوم با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب نماینده اتریش شد و با راهیابی حریف اتریشی به فینال، دوستی به جدول شانس مجدد راه یافت. در رپه شارژ در ابتدا توانست ۷ بر صفر آلمان را از پیش رو بردارد. و در ادامه برابر ترکیه به تساوی رسید و در هانتی تن به شکست داد.

**کشورهای اسلامی جهان باکو/ اردیبهشت ۹۷

نسرین دوستی در این بازیها در حالی به مدال طلا دست یافت که مجموعا از ۴ بازی، توانست دو پیروزی با نتایج مشابه یک بر صفر و دو پیروزی در هانتی کسب کند.
البته گفتنی است دوستی تنها نشان طلای کاروان ایران در بخش بانوان را در این رقابتها به دست آورد.

** آسیایی قزاقستان/ تیر ۹۷

وی در این رقابتها در دور اول با نتیجه ۵ بر یک از سد فیلیپین گذشت. اما در دور بعد برابر اندونزی مغلوب شد و به جدول شانس مجدد راه یافت.
دوستی در جدول شانس مجدد نیز برابر ازبکستان شکست را پذیرفت.

** لیگ جهانی ترکیه/ مهر ۹۷

ملی پوش وزن ۵۰- کیلوگرم بانوان در ترکیه ابتدا روسیه را یک بر صفر شکست داد. اما در دور بعد به دلیل آسیب دیدگی برابر نماینده ایتالیا حاضر نشد و از ادامه رقابتها باز ماند.

با توجه به نتایج کسب شده فوق الذکر، مشاهده میکنیم که دوستی مجموعا در ۱۴ بازی پا به میدان گذاشت و ۱۶ امتیاز فنی کسب و ۱۱ امتیاز فنی از دست داد.

دوستی را میتوان بانوی رکورد دار هانتی در ایران نامید. بازیکنی که تا نام او به زبان میاید منتظر کسب نتیجه برابر در مقابل حریفان و در نهایت چشم انتظار پرچم داوران، برای تعیین نتیجه آن دیدار باشیم. در اکثر پیکارها بازیکنان تیم ایران با کسب امتیازات فنی به رقابت های خود پایان میدهند. از این رو دوستی را بانوی هانتی ایران نامیدیم.

اکنون با اعمال قانون سنشو کاراته به سوی هجومی بودن سوق داده شد، بنابراین دیگر نباید در مورد کسب امتیاز ریسک پذیر باشیم.
بازیکنی همچون دوستی که سابقه حضور در تورنمنت های مختلف را در کارنامه دارد ۵ بازی را که آمار کمی هم نیست به هانتی آن هم با نتیجه صفر بر صفر میرساند. علت آن چیست؟ با ارزیابی نتایج وی به این باور میرسیم که این بازیکن قدرت حمله چندانی ندارد و در کسب پیروزی با امتیاز فنی دچار مشکل است و نتیجه اکثر بازیهای او به رای داوران در هانتی وابسته است‌.

امیدواریم بهرامی به این نکته های ظریف توجه بیشتری داشته باشد تا شاهد افتخار آفرینی بیشتر این بازیکن در تورنمنت های مختلف بین المللی باشیم.

پایگاه خبری “کاراته نیوز” در بخش های بعدی عملکرد باقی اوزان بانوان را مرور خواهد کرد.

با ما همراه باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا