شکستِ مربیان سازنده در جهانی و پیروزی نسبی در آسیایی

در این گزارش سعی کردیم این بار از دریچه دیگری به نتایج کسب شده در دو پیکار جهانی و آسیایی اخیر در رده های سنی پایه نگاهی داشته باشیم.

 

  • به گزارش “کاراته نیوز” همانطور که در بخش اول این گزارش خواندید، نگارنده در این نوشته سعی داشته است تا به نتایج کسب شده توسط مربیانی بپردازد که به همراه شاگردانشان در تیم ملی حضور داشتند و در دو رقابت مهم قهرمانی آسیا و جهانی اخیر، تیم کاراته کشورمان را همراهی کردند.

** بخش دوم/
خوشقدم، صمدی و بغلانی پور

در کادرفنی بانوان، برخلاف کادرفنی پسران، تعداد مربیان سازنده بیش از یک نفر بود. که این مسئله خود جای تشویق دارد که فدراسیون کاراته به مرییان قهرمان پرور در ایندوره توجه ویژه ای داشته است.

خوشقدم (سرمربی تیم ملی امید ) ، صمدی و بغلانی پور (مربیان تیم ملی نوجوانان و جوانان ) مربیانی هستند که به همراه شاگردانِ خود در دو پیکار آسیایی قزاقستان و جهانی اسپانیا حضور داشتند.

***خوشقدم/

در مسابقات آسیایی قزاقستان خوشقدم توسط شاگردانش به پیروزی صد در صدی رسید. شقایق و شبنم واحدی در اوزان ۶۸- و ۶۸+ کیلوگرم امید از شاگردان باشگاهی این مربی بودند که در این رقابتها خواهران واحدی به دو نشان زرین طلا دست یافتند.

اما در رقابتهای جهانی شقایق واحدی در گام نخست مغلوب شد. ولی شبنم واحدی تا یک قدمی دیدار نیمه نهایی پیش رفت. اما با شکست برابر اتریش به جدول شانس مجدد راه یافت و این بار نیز برابر آذربایجان تن به شکست داد تا دستش از رسیدن به مدال کوتاه بماند.

البته ناگفته نماند که خوشقدم بهترین نتیجه تاریخ تیم امید کاراته ایران را کسب کرده است.
در دوره قبل بهرامی و کادرش توانستند یک مدال طلا در وزن ۵۵- کیلوگرم به دست آورند اما در این دوره خوشقدم و کادرش موفق به کسب نشان طلا در وزن ۵۵- کیلوگرم و نشان نقره در وزن ۵۰- کیلوگرم و عنوان پنجمی در وزن ۶۸+ کیلوگرم شوند.

*** صمدی/

صمدی، مربی سازنده و جوانی است که به همراه شاگردِ خود در مسابقات آسیایی و جهانی حضور داشت. وی برخلاف کسب نتایج خوب در پیکارهای انتخابی تیم ملی در سال ۹۵ توسط شاگردانش، نتوانست در پیکارهای آسیایی و جهانی با حضور خود نتایج قابل قبولی را کسب نماید.

معصومه محسنیان در وزن ۴۷-کیلوگرم نوجوانان از شاگردان این مربی است که در دو پیکار آسیایی و جهانی اخیر حضور داشت.

محسنیان، در هر دو پیکار در گام نخست مغلوب شد و نتوانست موفق ظاهر شود و به مدالی دست یابد.

*** بغلانی پور/

از دیگر مربیان حاضر در ترکیب کادرفنی نوجوان و جوانان است. مبینا حیدری و مینا یوسفی شاگردان این مربی هستند که در پیکارهای آسیایی قزاقستان در وزن ۵۹- و ۵۹+ کیلوگرم جوانان به نشان برنز و نقره رسیدند.

اما در رقابتهای جهانی حیدری در ترکیب تیم ملی حضور نداشت و یوسفی نیز در دور دوم شکست خورد و از گردونه رقابتها کنار رفت‌.

در انتهای این گزارش، به این نتیجه میرسیم که در آقایان این سیاست فدراسیون که‌ از مربیان سازنده استفاده شود با موفقیت روبرو شد ولی در بانوان در آسیایی قزاقستان موفقیت هایی توسط برخی از مربیان بدست آمد ولی در جهانی سهم بانوان فقط صد درصد شکست بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا