به کجا می روید …!؟

 همکارانی که قلم دستتان است و دغدغه دارید، از عملکرد و تصمیمات غیر قابل قبول مدیران فدراسیون و کادرفنی آن، انتقاد فنی کنید اما با نوشته هایتان در صدد تخریب شخصیت زحمت کشان و فعالان کاراته و جایگاه این رشته مردمی و مهم و افتخار آفرین نباشید.

چندی است همکاران قلم به دستمان بدون در نظر گرفتن همه جوانب تصمیمِ متخذه و بدون اینکه توجهی به عواقب و تاثیر نوشته هایشان در فضای عامه کاراته داشته باشند ، اقدام به تفسیرهایی می کنند که صرفا قضاوت یک طرفه است و منطق و مصحلت را از یاد برده اند.

البته ما هم معتقدیم که برخی تصمیمات اتخاذ شده توسط مدیران و یا مربیان فدراسیون کاراته قابل قبول نیست اما هیچگاه دست به تخریب و مهره سوزی نزدیم. انتقاد حق است اما تخریب بارزه بی حقی و ناجوانمردی است.

نگارنده های عزیز، این روزها با بازی کردن با کلمات، فردی را منفور و یا محبوب می کنند. آنها خود آگاه هستند که قدرت قلم چه تاثیراتی را در ذهن مخاطبین بر جای می گذارد‌ و جدا از گستره اخبار منتشره و قدرت اثرشان، دستکم همان فرد که در وصفش غلو شده را به گرداب شک و وهم خودبینی و خودپسندی می اندازد.

اگر همکاران ما به جای منفعت طلبی و نگاه مغرضانه با دیدگاه بازتری به تصمیمات مسئولان ارشد فدراسیون و افراد وابسته به آن نگاه کنند و آنوقت اگر نقدی بر این تصمیمات روا بود بدونِ نگاهِ خصمانه به آن بپردازند، به مراتب تاثیرات بسزا تری خواهند داشت.

البته این افراد باید بدانند که سخنان یا مطالبشان تنها در عوام کاراته تاثیر گذار است. شاید افراد تازه وارد آنها را نشناسند اما افرادی که در کاراته سابقه دراز مدتی دارند آنها را شناخته و میدانند هر از گاهی که منفعتشان به خطر میفتد لب به سخن می گشایند و دست به قلم می‌شوند.

فأَیْنَ تَذْهَبُونَ ..!؟ به کجا می روید …!؟

آری؛ این آیه ای از قرآن است برای کسانی که تنها به منافع خود فکر می کنند. آنهایی که تفکراتشان بر مبنای سود و زیان شخصی شکل می گیرد و بهره عامه مردم یک اجتماع را فدای سود شخصی خود می کنند.

جامعه کاراته پس از سال ها به المپیک راه یافته و الان زمان آن است که به این رشته کمک شود نه اینکه عامدانه در جهت تخریب آن در پیشگاه مردم نازنین ایران گام برداریم.

کاراته کشور در عصر حاضر بیش از همیشه نیاز به حمایت رسانه ها دارد نه اینکه هر روز با استفاده از همین ابزار، حاشیه ای جدید برای فدراسیون نشینان ساخته شود تا آنها در پیشبرد برنامه هایشان به تعویق بیفتند.

کاش کنار هم باشیم برای کاراته، نه اینکه از کاراته بهانه ای بسازیم برای دوری بیشتر.

کاراته خوشحال است از محکومیتی که دارد و باید در میادین بزرگ، از نام و آوازه ایران و ایرانی دفاع کند. نقصان و ایراداتش را بگوییم، نه اینکه به جای آرایش و آرامش آن، به تنش و حاشیه وادارش سازیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا