گامی رو به عقب/ تنها یک مدال برنز از پنج فرصت

تیم ملی امید کشورمان در آسیایی قزاقستان از ۶ فرصت با کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز، موفق ظاهر شد و امیدها را برای کسب بهترین نتایج در پیکارهای جهانی اسپانیا افزایش داد.

هرچند در ترکیب تیم در دو وزن تغییراتی صورت گرفت اما این تیم نتوانست در جهانی اسپانیا قدرتمند ظاهر شود.

به گزارش پایگاه خبری “کاراته نیوز” دهمین دوره مسابقات کاراته رده های پایه قهرمانی جهان در اسپانیا در حالی با کسب ۲مدال طلا، ۲ نقره و ۶ برنز و جایگاه پنجمی جهان برای کاروان ایران پایان یافت که تیم امید پسران از پنج فرصت کسب مدال تنها به یک نشان برنز بسنده کرد.

تیم امید پسران در جهانی اندونزی از ۵ فرصت به ۳ مدال برنز دست یافته بود در حالیکه این تیم در اسپانیا تنها به یک مدال برنز رسید. نتیجه ضعیفی که غیر قابل انکار است.

*** قیاسِ دو پیکار جهانی اندونزی و اسپانیا در رده سنی امید پسران را در ذیل میخوانیم:

**رقابتهای جهانی اندونزی ۲۰۱۵:
در این مسابقات (یاری، شیرصفت، آسیابری، خدابخشی و تیموری) ملی پوشان تیم ایران بودند.

تیم امید پسران مجموعا در ۲۳ بازی به میدان رفتند که در نهایت ۱۷ برد و ۶ باخت را به دست آوردند. ۷۵ امتیاز فنی کسب کردند و ۵۰ امتیاز هم از دست دادند. ۴ برد در هانتی به دست آوردند. بازیکنان در ۴ وزن به رپه شارژ راه یافتند که ماحصل آن سه مدال برنز (وزن ۶۰- میعاد یاری، وزن ۷۵- علی اصغر آسیابری، وزن ۸۴- مهدی خدابخشی) بود. همچنین در وزن ۸۴+ کیلوگرم کوشا تیموری به جدول شانس مجدد راه یافت اما دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

شهرام هروی (سرمربی) و حسین روحانی، تورج چالاکی، حاجی زاده (مربی) و رضا سیدی (مربی بدنساز) کادرفنی تیم ملی پسران را تشکیل دادند.

** پیکارهای جهانی اسپانیا ۲۰۱۷:
ترکیب تیم امید متشکل از (مسکینی ، میرزایی، محمدزاده، قراری زاده و اباذری) بود‌.

پسران تیم امید ایران در این دور از رقابتها در مجموع ۲۰ بازی انجام دادند که ۱۴ برد و ۶ باخت را کسب کردند. امتیازات فنی کسب شده ۶۷ و امتیاز از دست داده ۳۵ بود. یک هانتی به دست آمد که نتیجه آن باخت بود. و یک برد نیز با قانون سنشو کسب شد. دو بازیکن اوزان ۶۷- و ۸۴- نیز به جدول شانس مجدد راه یافتند که قراری زاده در وزن ۸۴- توانست تک مدال برنز تیم را به نام خود ثبت کند.

هروی (سرمربی)، شهاب سلطانی و سعید حسنی پور (مربی) اعضای کادرفنی تیم ملی بودند.

** دلایل شکست تیم هروی چه میتوانست باشد؟؟!!

– عدم حضور هروی در اردوها؟
– اعزام نشدن روحانی و نبودن وی در کنار تیم؟
– اردو های پایانی بعد از پیکارهای آسیایی بدون حضور تیم ملی بزرگسالان برقرار شد. آیا این امر باعث به پایان رسیدن انگیزه تیم امید شد؟
– آیا غرور کاذب بازیکنان پس از کسب مدال در آسیا و لیگ جهانی ترکیه باعث این شکست شد؟

همه موارد در متن فوق‌الذکر را میتوان دلایل این شکست سنگین بیان کرد. تیمی که در آسیا در تمامی رده ها مدال گرفت همچنین در لیگ جهانی ترکیه از ۴ فرصت کسب مدال، دو نشان نقره و یک برنز به دست آورد، چه میشود که در جهانی فقط یک برنز کسب میکند؟

البته این درست است که نتیجه را بر روی کاغذ باختیم، اما اگر هروی بتواند در سالهای آینده از تیم امید بازیکنانی را همچون خدابخشی و آسیابری به ترکیب تیم ملی بزرگسالان اضافه نماید که در این رده بتوانند در سطح جهان و آسیا افتخار آفرینی کنند، میتوان گفت تیم ایران برنده این بازی بود در غیر اینصورت این تیم شکست سنگینی را متحمل شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا