مصاحبه عبدالحسینی، مربی تیم ملی امید/ بخش اول

با توجه به نتایجی که تیم ملی امید آقایان در مسابقات آسیایی مالزی کسب کرد، بسیاری از مربیان و کارشناسان این نتیجه را مثبت ارزیابی کردند و عده ای از آن به عنوان نتیجه ای ضعیف نقل می کنند. بر همین اساس به سراغ مربی تیم ملی امید رفتیم تا در مورد مسائل فنی تیم ملی امید از ابتدا تا پایان مسابقات را از زبان ایشان بشنویم.

مجید عبدالحسینی مربی تیم ملی امید در گفت و گو با پایگاه خبری کاراته نیوز، گفت: در دوره های گذشته مدال چشمگیری در رده ی سنی امید نداشتیم. در بین ۳۰ کشور حاضر در این رقابت ها واز سه وزنی که شانس کسب مدال داشتیم، یک مدال طلا کسب کردیم. در رده ی سنی زیر ۲۱ سال تیم ژاپن با کسب یک طلا و یک نقره اول شد، تیم ایران و اردن با کسب یک طلا به صورت مشترک دوم شدند و عربستان با یک نقره و یک برنز سوم شد.

وی ادامه داد: تیم ایران در دوره ی قبل توانسته بود سه مدال برنز از چهار وزن کسب کند اما اینبار ما توانستیم یک مدال طلا از سه وزن خود کسب کنیم، شاید از نظر کمی تعداد مدال ها کم شده باشد اما از نظر کیفی به یک مدال طلا دست یافتیم که می توان آن را به عنوان یک رشد مثبت تلقی کرد.

مربی پر سابقه تیم امید درباره ی وزن ۵۵- کیلوگرم که چند هفته مانده به مسابقات آسیایی مالزی از لیست کنار رفت، گفت: در انتخابی که در استان فارس برگزار شد، در وزن ۵۵- کیلوگرم نیز انتخابی ها برگزار شد و تعدادی به اردو دعوت شدند و حتی تا جایی این وزن در اردها پیگیری شد که تنها ۲ نفر در اردو باقی ماندند. اما در چند هفته ی باقی مانده به مسابقات آسیایی مالزی به ما اعلام کردند که این وزن در این رقابت ها شرکت نمی کند و فکر میکنم که مسئولین مربوطه به متن بخشنامه دقت نکرده بودند و ما مجبور به حذف وزن ۵۵- کیلوگرم شدیم و نتوانستیم بازیکنی را به این رقابت ها اعزام کنیم.

عبدالحسینی درباره استفاده از نفرات وزن ۵۵- کیلوگرم در اوزان بالاتر، گفت: با توجه به اختلاف وزن ۱۲ کیلوگرمی که تا وزن دوم این رقابت ها یعنی ۶۸- کیلوگرم داشتیم، بازیکنان از نظر قدی و وزنی دچار مشکل بودند و ما نمی توانستیم این کار را انجام دهیم.

مربی سابق تیم ملی بزرگسالان درباره وزن ۶۸- کیلوگرم گفت: در این وزن در مرحله ی پایانی علی اصغر آسیا بری، حامد اکبری و سجاد حیاتی باقی مانده بودند. اما شرایط این وزن به خاطر مسائلی که در این رده ی سنی وجود دارد کمی سخت و مشکل است چون بازیکنان ما داشجو یا سرباز هستند و مشکلاتی برای خروج از کشور دارند. حامد اکبری به خاطر جنگندگی و تکنیک بسیار خوبی که داشت بازیکنی بود که ما بر روی او حساب کرده بودیم که بدلیل مشمولیت خدمت سربازی و نداشتن مجوز خروج نتوانست با ما همکاری کند.

وی ادامه داد: آسیابری هم که در انتخابی آخر آسیب دید و ما به او فرصت دادیم تا خود را درمان کند. همانطور که در هفته ی قبل از انتخابی نهایی این مشکل برای حیاتی بوجود آمد و ما به او نیز فرصت دادیم تا خود را درمان کند. در نتیجه به دلیل اینکه شهاب نوروزی شرایط مساعدی نداشت در این مقطع از علی اصغر آسیابری استفاده کردیم و گلشن را به یک وزن بالاتر فرستادیم. البته باید اضافه کنم که  تمام این کارها با مشورت کادر فنی اتفاق افتاد.

مربی فعلی تیم ملی امید در ادامه اظهار داشت: ما برای اعزام سجاد حیاتی به مجموع مبارزات او در طول انتخابی نگاه کردیم. حیاتی در ۶ مبارزه ای که در انتخابی اول تیم امید زد ۴ مبارزه را با پیروزی پشت سر گذاشت و در دو مبارزه شکست خورد. قرار بود در مرحله اول اردوها تنها دو بازیکن به اردو دعوت شوند اما بخاطر عملکرد مناسب سجاد حیاتی در انتخابی تیم ملی او نیز به اردو دعوت شد و با توجه به کل اردو هایی که برگزار شد حیاتی عملکرد بهتری نسبت به سایرین داشت و ما تصمیم به اعزام این بازیکن گرفتیم.

مجید عبدالحسینی درباره ی عملکرد شهاب نوروزی و تعویض او با علی اصغر آسیابری گفت: با توجه به اینکه شهاب نوروزی بازیکن خوش تکنیک و بسیار خوبی است اما در چند مسابقه ای که اعزام شد در دورهای اول و دوم نتوانست نتایج مطلوبی کسب کند و ما مجبور شدیم تا آسیابری را در وزن علی گلشن قرار دهیم و علی گلشن را جایگزین شهاب نوروزی کنیم.

وی همچنین ادامه داد: البته تنها مشکلی که می توانیم برای شهاب نوروزی بیان کنیم، نداشتن تجربه زیاد در مسابقات و سن کم او است که این اتفاق می تواند با شرکت در مسابقات برون مرزی به راحتی برطرف شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا