صافی: کاراته ایران فراتر از آسیاست/ در این قهرمانی سهیم هستیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

احمد صافی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: این دوره از مسابقات با استقبال خوب کشورهایی آسیایی در سطح فنی بالایی برگزار شد که اعتماد به نفس، توانایی بالا و اقتدار برگرفته از ذات ایرانی ها و قدرت بالقوه کاراته در آسیا بیش از هر چیز دیگری باعث افتخار و غرورما ایرانی ها شد. 

وی افزود: در این دوره شاهد هجوم مربیانی از اروپا و آفریقا بودیم که با هدایت تیم های مختلف قصد داشتند استراتژی خود را به اثبات برسانند ولی قدرت کاراته کاها و توانایی بالایی مربیان ایرانی بود که همه نقشه ها را نقشه برآب کرد.

مربی تیم ملی ادامه داد: در طول ماه های گذشته فدراسیون کاراته مشکلات زیادی داشت، با این وجود اردوها به خوبی برگزار شد، در رقابتهای انتخابی دقت نظر لازم وجود داشت و نتیجه همین توجه آن شد که نفرات اعزامی مبازات خوب و سطح بالای را به نمایش گذاشتند و نشان دادند که توانایی کارهای بزرگ را دارند. 

صافی اظهار داشت: نتیجه ای که نوجوانان، جوانان و امیدها کسب کردند در کنار آن قدرت و صلابت تیم بزرگسالان در تاریخ کاراته ایران برای همیشه ثبت خواهد شد. در کومیته تیمی، تیم مردان ایران به با شکست عربستان، مالزی و ژاپن با کوله باری از تجربه و مدال به واقع نشان دادند که کاراته ایران فراتر از آسیاست. 

این کارشناس کاراته ادامه داد: عربستان در کومیته با بهره گرفتن از  یک مربی مصری مبارزات خوبی در این بخش به نمایش گذاشت و در رقابتهای تیمی هم ژاپن را شکست داد، ولی در دیدار نهایی برابر ایران حرفی برای گفتن نداشت و تیم کشورمان با اقتدار برابر این تیم پیروز شد.

وی افزود: باید از اعضای تیم ملی هم تشکر کنم که بخش زیادی از آنها پس از قهرمانی با تیم دانشگاه آزاد در سوپر لیگ، در این رقابتها هم موفق به کسب مدالهای متعدد شدند. در واقع لیگ های کاراته ایران در رده های سنی مختلف با توجه ویژه از سوی فدراسیون تاثیر خود را در این رقابتها نشان داد. 

صافی در پایان گفت: باشگاهها با سرمایه گذاری در لیگ به خوبی از کاراته ایران حمایت می کنند و نتیجه آن می شود که در آسیا اقتدار کاراته ایران به ثبت می رسد. ترکیبی که در دیدار نهایی زنان و مردان کومیته تیمی قهرمان آسیا از پورشیب، خدابخش و گنج زاده گرفته تا بهمن عسگری، حمیده عباسعلی، فاطمه چالاکی و رزیتا علیپورشد همه از اعضای تیم دانشگاه آزاد بودند و ما خود را سهیم در این موفقیت بزرگ می دانیم.

[ad_2]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا