دو طلا و یک نقره پایان کار کاراته کاران ایران در مالزی

تیم کاراته زیر ۲۱ سال ایران در پایان سومین روز رقابت های آسیایی در کوالالامپور مالزی موفق به کسب دو مدال طلا و یک نقره شد.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز در آخرین روز از مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در رده های سنی نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال که با حضور ۳۷۰ کاراته کا از ۲۹ کشور در سالن بدمینتون کوالالامپور مالزی برگزار شد که در پایان تیم کاراته زیر ۲۱ سال ایران موفق بک کسب دو مدال طلای علی گلشن و بهنوش نجفی و یک نقره مهتاب اسماعیلی شد.

در وزن ۷۸+ کیلوگرم علی گلشن با حریف عراقی خود یک بر یک به تساوی رسید و با رای داوران به دور بعد صعود کرد، گلشن در بازی دوم حریف قزاق خود را با نتیجه ۴ بر ۱ پشت سر گذاشت تا در دور سوم برابر حریف عربستانی قرار گیرد.

کاراته کا وزن ۷۸+ کیلوگرم ایران در یک بازی یک طرفه حریف عربستانی را ۸ بر صفر پشت سر گذاشت تا در فینال نیز با شکست ۶ بر صفر حریف ژاپنی به مدال طلا دست یابد.

علی اصغر آسیابری کاراته کا وزن ۷۸- کیلوگرم که به جای شهاب نوروزی به این رقابت ها اعزام شده بود نیز با شکست ۴ بر ۳ برابر حریف قزاق در دور اول، از رسیدن به مدال جا ماند.

بهنوش نجفی کاراته کا وزن ۶۰+ کیلوگرم دور اول را استراحت خورد و در دور دوم حریف ویتنامی خود را یک بر صفر پشت سر گذاشت. نجفی در ادامه با برد ۴ بر ۳ حریف ژاپنی به فینال راه یافت. وی در فینال برابر حریف خود که از کشور میزبان بود به نتیجه تساوی ۱ بر ۱ دست یافت تا با رای داوران به مدال طلای این رقابت ها دست یابد.

مهتاب اسماعیلی دیگر بازیکن تیم زیر ۲۱ سال کشورمان در وزن ۶۰- کیلوگرم نیز با شکست در فینال وزن خود به مدال نقره دست یافت.

اسماعیلی پس از استراحت در دور اول توانست حریف هندی خود را ۹ بر صفر شکست دهد. وی درمسابقه بعد نیز با شکست ۵ بر صفر حریف مالزیایی راهی فینال شد تا پس از تساوی در برابر حریف قزاق خود با رای داوران بازنده میدان شود و به مدال نقره دست پیدا کند.

تیم کاراته ایران توانست در این دوره از رقابت های قهرمانی آسیا در دو بخش دختران و پسران موفق به کسب ۱۳ مدال طلا، پنج نقره و شش برنز و دست یابی به عنوان قهرمانی به کار خود پایان دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا