قضاوت بانوان داور ایران در رقابتهای آسیایی و جهانی

رئیس کمیته داوران فدراسیون کشورمان در حاشیه برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی از قضاوت بانوان داور ایران در مسابقات آسیایی و جهانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته جواد سلیمی ضمن بیان مطلب فوق، اظهار داشت: در جلسه ای که در حاشیه برگزاری مسابقات آسیایی مالزی با آنتونیو اسپینوز رئیس فدراسیون جهانی کاراته داشتم عکس های با حجاب بانوان ایران را به وی نشان دادم.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته هم تعدادی عکس به فدراسیون جهانی ارسال شده بود، افزود: اسپینوز اعلام کرد با توجه به عکسهای ارسالی گذشته این موضوع در جلسه هیات رئیسه فدراسیون جهانی مطرح شد و موافقت ضمنی اعضا و کمیته ها اخذ گردید که این موافقت رسماً در مسابقات جهانی آلمان با ارسال نامه ای با عکس های تایید شده به تمامی فدراسیون های عضو ارسال خواهد شد. ضمن اینکه بعد از جلسه نیز اسپینوز به پاتریک لیم رئیس کمیته داوران فدراسیون آسیا این موضوع را ابلاغ کرده و وی نیز موافقت خود را اعلام کرد.

وی گفت: از سال آینده بانوان داور ایران می توانند با حجاب کامل(مقنعه مشکی یا سرمه ای) هم در مسابقات رسمی آسیایی و جهانی قضاوت کنند و هم در آزمون های مربوطه شرکت داشته باشند.

سلیمی تصریح کرد: این موفقیت حاصل تلاش و رایزنی مسئولان فدراسیون کاراته بود و من به عنوان نماینده این فدراسیون در جلسه حضور پیدا کردم و امیدوارم این فرصت بتواند باعث رشد و شکوفایی بیش از پیش داوری بانوان کاراته کشورمان شود که به نوبه خودم فرصت بدست آمده را تبریک می گویم.

وی در مورد اینکه چند بانوی داور ایرانی مدرک آسیایی دارند، گفت: حدود ۲۰ داور آسیایی داریم که از سال آینده تلاش می کنیم تا آنها را به کلینیک های داوری آسیایی و جهانی اعزام کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا