هاشمی: امیدوارم موفقیت‌های ووشو ادامه داشته باشد/ انتخابی کاراته بدون حرف و حدیث برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیو و به نقل از  فارس کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک با حضور در آکادمی ووشو اظهار داشت: دومین حضور ما در مسابقات ووشو بود. طبق برنامه‌هایی که به ما از قبل مسئولان فدراسیون اعلام کرده بودند اردوها پیش می‌رود. ووشوکاران ما امروز خیلی خوب مقابل چینی‌ها که مهد ووشوی جهان هستند بازی کردند که در بالا رفتن روحیه آنها در شرایط فعلی خیلی مهم است. البته چینی‌ها از این اتفاق نیز قطعا نگران شدند.

وی در ادامه گفت: ووشو جزو رشته‌های مدال‌آور است و ما روی مدال این ورزشکاران حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم بخصوص مدال خوشرنگ آن. امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه خاطرنشان کرد: ما ۵ دوره از بازی‌های قبلی را رصد کرده‌ایم و از سال ۱۹۹۴ هیروشیما ما کلا ۲۰۳ مدال کسب کرده‌ایم. ۵۸ مدال طلا در مجموع این مدال‌ها بوده. ۲۳ مدال‌ طلا بوده که مختص کشتی فرنگی و آزاد بوده است به همین دلیل چون بار اصلی این طلاها روی دوش کشتی بوده نیاز به بررسی و نگاه ویژه‌ای دارد.

وی در مورد حضور در انتخابی تیم ملی کاراته گفت: خوشبختانه از نزدیک انتخابی تیم ملی کاراته را شاهد بوده‌ام. انتخابات سالمی برگزار شد. نگرانی‌هایی که در مورد پسر سمندر وجود داشت از بین رفت. حسین سمندر از هر سه بازی‌ای که در انتخابی‌ها داشت بدون حرف و حدیث دیروز از تاتامی خارج شد.

وی در مورد تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی گفت: ۱۸ رشته قرار است به بازی‌های آسیایی اعزام شود و مابقی در حال بررسی هستند. احتمال دارد حداقل نفرات در رشته‌های المپیکی اعزام شوند.

هاشمی در مورد برگزاری وزن ۸۱ کیلوگرم بوکس گفت: انتخابی وزن ۸۱ کیلوگرم تیم ملی بوکس هیچگونه مشکلی وجود ندارد و در زمان اعلام شده برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا