شانس های حضور در بازی های آسیایی- بخش سوم

پایگاه خبری کاراته نیوز با توجه به نزدیک شدن به المپیک بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی تصمیم دارد تا هر روز نتایج مسابقات آسیایی چهار سال گذشته بازیکنان تیم ملی آقایان و بانوان را مورد بررسی قرار دهد. همچنین  در پایان هر وزن مدال های ارزشمند هر کاراته کا که از طرف تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران کسب شده را یاد آوری می کنیم.

وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان

در بازی های آسیایی گوانگ ژو این وزن بی سهمیه بود و بعد از آن در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ سمانه خوش قدم ( مربی فعلی تیم ملی کاراته) نماینده کشورمان در این وزن بود که با کسب ۲ مدال برنز کومیته تیمی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و بعد از آن در سال ۲۰۱۳ شاهد حضور دلارام دوستی در این وزن در مسابقات آسیایی امارات بودیم. وی در این مسابقات پس از پیروزی مقابل ۲ حریف خود در برابر حریف قزاق شکست خورد با توجه به اینکه این حریف قزاق دو ماه قبل در لیگ جهانی ترکیه مغلوب رزیتا علیپور شده بود.

دلارام دوستی در جدول بازنده ها کاراته کا ژاپنی را پشت سر گذاشت و به مدال برنز این رقابت ها دست یافت. دوستی همچنین در کومیته تیمی در بازی دوم جایگزین رزیتا علیپور شد اما در مقابل حریف خود از کشور چین تایپه ۹ بر۲ نتیجه را واگذار کرد. البته این نکته را باید افزود که همین کاراته کا چین تایپه ای در مسابقات دانشجویان جهان مغلوب رزیتا علیپور شد.

هم اکنون رزیتا علیپور به همراه طراوت خاکسار به عنوان نفر اول و دوم این وزن در اردو حضور دارند. علیپور در شرایطی به اردوی تیم ملی راه یافت که در سال ۲۰۱۳ توانست با شکست حریفانی از قزاقستان،بلغارستان، سمیرا ملکی پورو همچنین دلارام دوستی در فینال مسابقات لیگ جهانی ترکیه در سال ۲۰۱۳ به تنها مدال طلای این رقابت ها دست یابد.

علیپور در مسابقات آسیایی امارات در کومیته تیمی دو بار در میدان حضور یافت که هر دو بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت.وی در فینال در مقابل هونگ لی دارنده ی ۳ مدال طلای آسیا و دانشجویان جهان و نقره کاراته جهان به پیروزی دست یافت تا برای اولین بار تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران بر بام آسیا قدم بردارد.

مدال های ارزشمند:

رزیتا علیپور:

مدال طلای کومیته تیمی مسابقات آسیایی امارات ۲۰۱۳

مدال طلای لیگ جهانی ترکیه ۲۰۱۳

مدال نقره تیمی جام بین المللی بسفر ترکیه ۲۰۱۴

مدال نقره انفرادی و برنز کومیته تیمی مسابقات دانشجویان جهان مونته نگرو ۲۰۱۴

طراوت خاکسار:

مدال برنز جام باشگاه های آسیا کویت ۲۰۱۳

مدال برنز لیگ جهانی اندونزی (۲۰۱۴)

حضور در مسابقات امیدهای جهان اسپانیا، بین المللی جوانان یونان و لیگ جهانی ترکیه)

۷۵- کیلوگرم آقایان

در سال ۲۰۱۰ در المپیک بازی های آسیایی تیم ملی کاراته کشورمان در وزن ۷۵- کیلوگرم بدون سهمیه بود.در سال ۲۰۱۱ سعید فرخی توانست مدال طلای مسابقات آسیایی چین را به ارمغان بیاورد. سال ۲۰۱۲ نیز ایران با شرکت در مسابقات آسیایی ازبکستان محمد هادی داوود آبادی را به عنوان نماینده خود معرفی کرد که نتوانست مدالی کسب کند .

همچنین در مسابقات آسیایی امارات ۲۰۱۳ نیز شاهد طلای مقتدرانه بهمن عسگری در این وزن بودیم. عسگری در رده ی سنی امید نیز توانسته بود طلای جهان را بدست آورد.

در حال حاضر بهمن عسگری و سعید حسنی پور در اردو حضور دارند.

مدال های ارزشمند:

بهمن عسگری:

مدال طلای مسابقات امیدهای جهان مالزی (۲۰۱۱)

مدال طلای کومیته تیمی مسابقات غرب آسیا عربستان (۲۰۱۲)

مدال طلای لیگ جهانی ترکیه (۲۰۱۳)

مدال طلای انفرادی و تیمی جایزه بزرگ قطر(۲۰۱۳)

مدال طلای انفرادی و تیمی مسابقات قهرمانی آسیا (۲۰۱۳)

مدال طلای انفرادی و تیمی جام باشگاه های آسیا کویت (۲۰۱۴)

مدال برنز انفرادی و طلای تیمی مسابقات جام بین المللی بسفر ترکیه (۲۰۱۴)

مدال طلای لیگ جهانی ترکیه (۲۰۱۴)

سعید حسنی پور:

مدال نقره لیگ جهانی ترکیه (۲۰۱۳)

مدال نقره انفرادی و طلای تیمی مسابقات جایزه بزرگ قطر (۲۰۱۳)

مدال نقره مسابقات کشورهای اسلامی اندونزی (۲۰۱۳)

مدال طلای تیمی مسابقات آسیایی امارات (۲۰۱۳)

مدال طلای تیمی جام باشگاه های آسیا کویت (۲۰۱۴)

مدال نقره انفرادی لیگ جهانی اندونزی (۲۰۱۴)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا