عباسعلی: امیدوارم به کاراته توجه خاصی شود

 کاراته کا تیم ملی گفت: کاراته المپیکی شود، نگاه‌ها به آن عوض می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از برنا، حمیده عباسعلی قهرمان کاراته جهان و آسیا معتقد است کاراته رشته پرطرفداری است که جای خالی آن در المپیک ۲۰۱۶ احساس می شود

بانوی پرافتخار کاراته کشور و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی اینچئون که درحال حاضر خود را برای مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته که بهمن ماه ۹۴ برگزار می شود، آماده می کند با آرزوی موفقیت برای ورزشکارانی که سهمیه المپیک ۲۰۱۶ را کسب کرده اند گفت: مطمئن هستم که کاراته سال ۲۰۲۰ وارد المپیک می شود و تغییر و تحولی بنیادین در این رشته ایجاد می شود.

عباسعلی با بیان اینکه “اگر کاراته المپیکی شود نگاه ها به آن عوض می شود” افزود: مهر ماه امسال خبر احتمال حضور پنج رشته ورزشی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو از سوی کمیته بین المللی المپیک (ioc) واقعا من و تمامی ورزشکاران و طرفداران این رشته را خوشحال کرد که قطعیت این خبر آگوست ۲۰۱۶ مشخص می شود.

دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی اینچئون در ادامه تصریح کرد: من ۲۶ ساله هستم و امیدوارم تا زمانی که یک کارته کا هستم بتوانم به آرزوی بزرگ خودم که شرکت در المپیک است دست یابم، کاراته رشته پر طرفداری است که باید مسئولان به این رشته همانند رشته های دیگر بها دهند.

وی با بیان اینکه “احتمال المپیکی شدن کاراته خیلی زیاد است” اظهار کرد: کاراته رشته پر مدالی است و هر زمان که کاراته کاهای ما به مسابقات مختلف جهانی و آسیایی اعزام شدند، دست پر برگشتند. امیدوارم به این رشته توجه خاصی شود که در آینده بتواند همانند بازیهای آسیایی در المپیک نیز بدرخشد.

بانوی پرافتخار کاراته کشورمان گفت: تنها هدف و آرزویم این است که به عنوان نماینده کشورم در مسابقات مهم المپیک شرکت و برای کشورم افتخارآفرینی کنم تا بتوانم بهترین نتیجه را بگیرم زیرا آرزوی هر ورزشکاری شرکت در المپیک و کسب مدال افتخار برای کشورش است.

عباسعلی درباره دلایل عدم حضور کاراته در المپیک نسبت به رشته های رزمی دیگر اظهار کرد: یکی از دلایلی که کاراته نسبت به رشته های رزمی دیگر تاکنون به المپیک راه پیدا نکرده است، سبک های زیاد و گستردگی این رشته است. ژاپن میزبان مسابقات المپیک ۲۰۲۰ و یکی از قدرت های رشته کاراته است و شانس کسب مدال در این رقابت ها را دارد به همین دلیل احتمال المپیکی شدن کاراته بسیار زیاد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا