دباغیان: باید از المپیکی شدن کاراته بیشترین بهره را ببریم/ به حمایت نیاز داریم

سرمربی تیم ملی کاراته کشور گفت: از کمیته المپیک و وزارت ورزش هم می خواهم از این پس توجه ویژه ای به کاراته داشته باشند تا این رشته بتواند از نام ایران در المپیک دفاع کند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سرمربی تیم ملی کاراته امیدوار است کاراته از حضور آزمایشی در المپیک ۲۰۲۰ سربلند بیرون بیاید.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، غلامرضا دباغیان در گفتگو با خبرنگار برنا، درباره حضور کاراته در المپیک ۲۰۲۰ اظهار داشت: امیدوارم که اولین حضور کاراته در المپیک حضوری درخشان باشد و این حضور قطعی و دایمی باشد. رفتن کاراته به المپیک اتفاقی بزرگ برای ورزش ایران به خصوص ورزشکاران این رشته است. سالهاست که منتظر فرا رسیدن چنین روزی بودیم و حالا که این شرایط فراهم شده باید بهترین استفاده را از آن داشته باشیم. متاسفانه کاراته به دلیل چند سبکی بودن در سالهای اخیر نتوانست به المپیک راه پیدا کند. فعلا هم که حضور در المپیک ۲۰۲۰ آزمایشی است و امیدوارم کاراته از این آزمایش سربلند بیرون بیاید.

وی ادامه داد: اینکه کاراته المپیکی شود روی ورزشکاران هم تاثیر مثبتی خواهد داشت چون از این پس انگیزه ورزشکاران هم بالا می رود و بیشتر تلاش می کنند. کاراته شایستگی حضور در المپیک را دارد و باید کاری کنیم که این حضور دایمی شود.

دباغیان درباره اینکه فدراسیون چه برنامه هایی برای المپیک خواهد داشت؟ گفت: همان برنامه هایی که برای مسابقات آسیایی و جهانی داشتیم را دنبال می کنیم. از کمیته المپیک و وزارت ورزش هم می خواهم از این پس توجه ویژه ای به کاراته داشته باشند تا این رشته بتواند از نام ایران در المپیک دفاع کند.

سرمربی تیم ملی کاراته درباره شانس های کسب مدال توسط ایران در المپیک، بیان کرد: به جز مهدی زاده و عباسعلی گزینه های دیگری هم داریم که بتوانند مدال کسب کنند. ضمن اینکه می خواهیم از ترکیب تیم امید و بزرگسالان برای حضور در المپیک استفاده کنیم.

دباغیان درخصوص عملکرد تیم ملی کاراته در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: از نتایج تیمی راضی نبودم اما نتایج انفرادی خوب بود. اگر قوانین داوری تغییر نکرده بود ۲ نفر از بچه های ما مدال طلا می گرفتند. برخوردی هم که داوران با پورشیب داشتند اصلا خوب نبود و او و گنج زاده را بازاندند. ما برای موفقیت در عرصه بین المللی به مسابقات دوستانه برون مرزی نیاز داریم و بچه ها باید تجربه بیشتری به دست بیاورند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا