آرین‌خو: باید شایسته‌سالاری بر کاراته حاکم شود

مدیر سابق تیم‌های ملی کاراته ایران می‌گوید، فدراسیون کاراته باید محلی برای حضور افراد شایسته باشد تا کاراته ایران از بحران کنونی خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، محمد آرین‌خو در گفت‌گو با ایسنا، در مورد شرایط این روزهای کاراته ایران اظهار کرد: من مدت‌هاست درباره‌ کاراته ایران مطالب زیادی را مطرح کرده‌ام، ولی گویا گوش شنوایی در این میان وجود ندارد و سیستم کار خودش را دنبال می‌کند.

او ادامه داد: من همیشه اعتقاد دارم راهکار بهبود شرایط در کاراته فقط تغییر افراد در فدراسیون نیست بلکه باید سیستم کلی مورد بازبینی قرار گیرد. ما افراد شایسته بسیاری در کاراته داریم ولی تنها حضور افراد به تنهایی کاری را درست نمی‌کند. باید به نظام شایسته‌سالاری در کاراته توجه شود تا این رشته از بحران کنونی خارج شود.

مدیر سابق تیم‌های ملی کاراته ایران با بیان اینکه چرا از حضور افراد با سابقه و با تجربه در این رشته بهره برده نمی‌شود، گفت: به یاد دارم زمانی که مراسم تجلیل از پیشکسوتان برگزار شد، اعلام کردم که پیشکسوتان نیاز به تجلیل ندارند بلکه باید از حضور این پیشکسوتان در کاراته ایران استفاده کنیم.

آرین‌خو افزود: در حال حاضر پیشکسوتان واقعی کاراته ایران کجا هستند؟ چرا از نظرات این پیشکسوتان استفاده نمی‌شود؟ به نظرم دلیل این کار عدم علاقه برای حضور افراد بزرگتر در این سیستم است.

او با بیان اینکه در سالهای اخیر کاراته ایران صدمات جدی دیده است، گفت: چرا باید در رقابت‌های قهرمانی آسیا ایران در جایگاه سوم قرار گیرد؟ چرا کادر مدیریتی و اجرایی، کادر فنی و مسئولان فدراسیون در این زمینه پاسخ‌گو نیستند؟

مدیر سابق تیم‌های ملی کاراته ایران خاطر نشان کرد: اینکه گفته می شود ایران در کومیته تیمی توانست عنوان قهرمانی جهان را کسب کند درست است ولی باید این سوال را مطرح کرد که چرا بعد از این قهرمانی کاراته ایران دچار چنین افت شدیدی شد؟

آرین‌خو با بیان اینکه کاراته ایران لیاقت کسب عناوین برتر را دارد، گفت: ما می‌توانیم در کاراته جهان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم ولی متاسفانه در حال حاضر به جایی رسیده‌ایم که در آسیا جایگاه سومی را کسب می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه کاراته شانس حضور در بین رشته‌های المپیکی را دارد، گفت: با توجه به اینکه کاراته یکی از پنج رشته نامزد حضور در المپیک ۲۰۲۰ است، باید برنامه‌ریزی بهتری برای این رشته داشته باشیم. کاراته ایران پتانسیل بسیار زیادی دارد و باور کنید ظرف مدت زمان نه چندان طولانی می‌تواند جایگاه‌ بسیار خوبی در عرصه‌های بین‌المللی بدست بیاورد.

مدیر سابق تیم‌های ملی کاراته ایران در پایان خاطر نشان کرد: برای رسیدن به موفقیت در کاراته نیاز به برنامه‌ریزی و شایسته سالاری داریم و مطمئن باشید جایگاه‌های برتر بین‌المللی به هیچ عنوان دور از دسترس نیستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا