حسن‌نیا: نفوذ کشورهای عربی هم نتوانست مانع قهرمانی ایران شود

قهرمان کاراته‌ی آسیا گفت: برای دفاع از نام و اعتبار کاراته‌ی ایران و جبران نتایج سال گذشته، راهی رقابتهای غرب آسیا شدم.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا) , پیکارهای کاراته غرب آسیا هفته‌ی گذشته در امارات و با قهرمانی تیمهای منتخب ایران (تهران و قزوین) به پایان رسید. در این رقابتها مجید حسن‌نیا کاراته‌کای وزن منهای ۵۵ کیلوگرم کشورمان در بخش کومیته تیمی به میدان رفت و با غلبه بر سنگین‌وزن‌های تیمهای عربی، نقش بسزایی در کسب عنوان قهرمانی کومیته‌ی تیمی مردان ایفا کرد.

او در این رقابتها در برابر کاراته‌کای سنگین‌وزن و با تجربه‌ی تیم ملی اردن به تساوی دست یافت و در مصاف با نماینده‌ی سنگین‌وزن تیم ملی عربستان هم در حالی که حریف را اسیر ضرباتِ جودان‌گریِ بی‌نقصِ خود ساخته بود، به عنوان بازیکنِ پیروز از میدان خارج شد تا نامِ “مجید حسن‌نیا” از سوی خبرنگارانِ حاضر در سالن برگزاری رقابتها، به عنوان فنی‌ترین بازیکنِ این دوره از پیکارهای کاراته قهرمانی غرب آسیا در رسانه‌های کشورهای عربی انعکاس یابد.

مجید حسن‌نیا، دارنده‌ی مدال طلای رقابتهای آسیایی امارات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)، با تأکید بر اینکه برای دفاع از نام و اعتبار کاراته‌ی ایران و جبران شکست در دوره‌ی قبلی پیکارهای غرب آسیا، روانه‌ی این دوره از رقابتها شد، اظهار داشت: سال گذشته کشورهای عربی با إعمال نفوذ در قضاوتها، بدترین شرایط را برای نمایندگان کاراته ایران رقم زدند و اجازه ندادند به آنچه سزاوارش بودیم، دست یابیم. اما در این دوره تلاش کردیم به گونه‌ای با حریفان مبارزه کنیم که جای هیچ حرف و حدیثی باقی نماند و حتی نفوذ کشورهای عربی هم نتواند مانعِ قهرمانی و افتخارآفرینی کاراته‌کاهای کشورمان در تاتامی‌های غرب آسیا شود.

قهرمان کاراته‌ی آسیا در پاسخ به این سئوال که به چه دلیل در بخش کومیته‌ی انفرادی به میدان نرفت، عنوان کرد: متاسفانه برخی مشکلات باعث شد با اندکی تاخیر به این رقابتها اعزام شوم و به همین دلیل، پیکارهای بخش کومیته‌ی انفرادی را از دست دادم اما حلاوتِ کسب مدال طلای کومیته‌ی تیمی، تلخی‌های مربوط به از دست دادنِ رقابتهای بخش انفرادی را جبران کرد. آنچه اهمیت دارد، قهرمانی کاراته‌ی ایران در این دوره از رقابتهاست که این مهم نیز با لطف خدا و همت نمایندگان کشورمان، حاصل شد.

کاراته‌کای قزوینی تیم ملی کشورمان در پایان با قدردانی از تمامی افرادی که شرایط حضور در رقابتهای کاراته قهرمانی غرب آسیا را برایش مهیا ساختند، خاطرنشان کرد: سردار مسعود جعفری‌نسب، سرهنگ محمدعلی میرزایی و همچنین آقایان پایدار، ربیعی و میرزایی شرایط اعزامِ بنده را به این رقابتها فراهم کردند که از تمامی آنها سپاسگزارم. همینطور از مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین، ریاست هیئت کاراته این استان و آقایان داوری و آسیابری که طی سالهای اخیر، تلاشهای گسترده‌ای در جهتِ اعتلای کاراته‌ی استان قزوین صورت داده‌اند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا