دباغیان: تغییرات به نفع کاراته ایران نیست/ قرار نیست همیشه قهرمان باشیم

سرمربی تیم ملی کاراته مردان ایران معتقد است تغییرات در این برهه از زمان به نفع کاراته ایران نیست.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، غلامرضا دباغیان در گفت‌وگو با ایسنا به عملکرد ملی‌پوشان کاراته ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: در مجموع از عملکرد ملی‌پوشان رضایت ندارم و به نظرم می‌توانستیم نتایج بهتری را در ژاپن به دست بیاوریم.

او در ادامه به عملکرد وزن به وزن ملی‌پوشان ایران اشاره کرد و گفت: رضا روشن پیش از اعزام به ژاپن در ایران عملکرد بسیار مناسبی داشت و توانست تمامی حریفان خود را شکست دهد اما در نهایت به دلیل کم‌تجربگی نتوانست در وزن ۵۵- کیلو به مدال دست پیدا کند.

سرمربی تیم ملی کاراته ایران ادامه داد: امیر مهدی‌زاده به عنوان نماینده وزن ۶۰- کیلوی ایران به هیچ عنوان وارد حاشیه نشد و با تمام توان در رقابت‌های آسیایی به مصاف حریفان رفت و در نهایت هم به مدال طلا رسید.

دباغیان افزود: سعید احمدی در وزن ۶۷- کیلوگرم هم توانایی کسب مدال طلای آسیا را داشت اما در دیدار فینال مقابل حریفش کمتر از حد خود ظاهر شد و به مدال نقره اکتفا کرد.

او در مورد عملکرد ابراهیم حسن‌بیگی در رقابت‌های آسیایی نیز اظهار کرد: حسن‌بیگی می‌توانست بهتر از این در رقابت‌های قهرمانی آسیا ظاهر شود. او در نهایت با شکست برابر نماینده کویت راهی جدول بازنده‌ها شد و در ادامه هم با واگذار کردن نتیجه به نماینده ژاپن نتوانست به مدال برسد.

سرمربی تیم ملی کاراته ایران خاطرنشان کرد: در مورد عملکرد پورشیب در وزن ۸۴- هم به داوری اعتراض دارم. متاسفانه این ملی‌پوش ایران برابر نماینده ژاپن در حالی مغلوب شد که داوری علیه او بود. داوران در آن دیدار قدرت مانور را از پورشیب گرفتند و سبب شکست او شدند.

دباغیان تصریح کرد: من به عنوان سرمربی تیم می‌گویم که مدال برنز پورشیب برای من بیشتر از طلا ارزش دارد. این ملی‌پوش ایران عملکرد بسیار خوبی در رقابت‌های قهرمانی آسیا داشت.

او در مورد عملکرد سجاد گنج‌زاده در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز گفت: گنج‌زاده تا قبل از رسیدن به فینال فوق‌العاده بود. او کاراته‌کای قدرتمندی است و می‌توانست به مدال طلا نیز دست پیدا کند. این ملی‌پوش ایران در لحظات آخر مسابقه بی‌تجربگی کرد و نتیجه را به حریف ژاپنی واگذار کرد.

سرمربی تیم ملی کاراته ایران خاطرنشان کرد: در رده تیمی تا پیش از فینال همه حریفان را با اختلاف زیادی شکست دادیم ولی در دیدار نهایی مقابل ژاپن شکست خوردیم. متاسفانه در داوری‌ها، کشور میزبان هر کاری که خواست کرد. برای مثال از ۱۴ مورد اعتراض ایران به داوری و درخواست ویدئو چک تنها در سه مورد جواب گرفتیم ولی ژاپنی‌ها هرچه اعتراض کردند به نتیجه رسیدند.

دباغیان با بیان این که آن چه انتظار داشت در رقابت آسیایی محقق نشد، گفت: آن چه را از ملی‌پوشان انتظار داشتم در رقابت‌های قهرمانی آسیا محقق نشد. اگر می‌توانستیم در تورنمنت‌های بیشتری حضور پیدا کنیم قطعا نتیجه بهتری می‌گرفتیم.

او افزود: از همه منتقدان می‌خواهم که قضاوت منصفانه‌ای در مورد عملکرد ملی‌پوشان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا داشته باشند. ورزش همیشه دارای فراز و نشیب‌های زیادی است و یک تیم همواره نمی‌تواند قهرمان باشد. منتقدان قدرت ژاپن در آسیا را در نظر بگیرند و بدانند که ژاپن میزبان رقابت‌ها نیز بود. این که برخی می‌گویند ریاست فدراسیون باید استعفا دهد قابل قبول نیست. آقای سمندر برای کاراته ایران کار می‌کند و حضورش در این فدراسیون مفید بوده است. نباید فراموش کرد که قهرمانی جهان نیز در زمان همین فدراسیون به دست آمد.

سرمربی تیم ملی ایران با بیان این که تغییرات در راس فدراسیون هیچ چیزی را درست نمی‌کند، گفت: مطمئن باشید تغییرات در راس فدراسیون به کاراته ایران صدمه می‌زند. مگر می‌شود همواره در آسیا و جهان کاراته ایران اول باشد؟ برای مثال برزیل به عنوان یکی از قدرت‌های برتر فوتبال جهان در کشور خودش هفت گل از آلمان دریافت کرد. آیا این بدین معناست که فوتبال برزیل نابود شده است؟

سرمربی تیم ملی کاراته ایران در پایان خاطرنشان کرد: با آن که مدت کمی است که به عنوان سرمربی انتخاب شده‌ام ولی مسئولیت تیمی را که به مسابقه‌های قهرمانی آسیا برده‌ام، می‌پذیرم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا