آرین‌خو: نتایج کسب شده در ژاپن نتیجه خیانت سمندر به کاراته بود

مدیرسابق تیم‌های ملی گفت: سمندر برای ماندنش خیلی تلاش کرد اما شکست خورد/ تیم ملی را به استان قم و گیلان باج دادند/ به خاطر بی‌سیاستی کرسی ما در آسیا از دست رفت/ برکناری آشوری در آن مقطع خیانت بود

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، محمود آرین‌خو مدیر سابق تیم‌های ملی کاراته در گفتگو با «نسیم» در مورد نتایج تیم ملی  کاراته در سیزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا اظهار داشت: این نتایج کسب شده در ژاپن نتیجه خیانت سمندر به کاراته ایران بود. سمندر نه تنها به کاراته خیانت کرد بلکه به اطرافیانش نیز خیانت کرد. در مقطعی که در چند ماه گذشته قرار بود ما با فدراسیون همکاری کنیم شرطمان جدایی شاه‌محمدی و آشوری از سیستم فدراسیون کاراته بود اما ایشان با این مسئله مخالفت کرد و ما مجبور به استعفا شدیم. مدتی بعد از استعفای ما ایشان، آشوری را از سمت دبیری فدراسیون کاراته عزل کرد.

وی ادامه داد: بعد از کنار گذاشتن آشوری از فدراسیون کاراته او در صحبتی که با من داشت اعلام کرد من یک ماه قبل از کنار گذاشتن شدن از فدراسیون استعفای خود را به سمندر ارائه دادم اما او با این مسئله مخالفت کرد و اعلام کرد ما با هم آمدیم و با هم می‌رویم. سمندر برای ماندن خودش خیلی تلاش کرد اما شکست خورد. او تیم ملی مردان را به دو گروه تقسیم کرد و یک گروه را به استان قم و یک گروه را به استان گیلان باج داد تا حمایت آنها را جلب کند و خودش در فدراسیون کاراته بماند.

وی عنوان کرد: در بانوان نیز وقتی شاه‌محمدی ادعای فنی بودن می‌کند وضعیت بهتر از این نخواهد شد. او مدعی فنی بودن بعد از ده سال حضور در کاراته است که این مانند این می‌ماند یک منشی دکتر بعد از چندین سال مدعی طبابت و پزشک شدن داشته باشد. در جوانان نیز نتایج مانند بزرگسالان خواهد بود اما من در حال حاضر نمی‌خواهم صحبتی داشته باشم تا در روحیه این جوانان تاثیری داشته باشد. نتایج تیم ملی کاراته در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا از قبل قابل پیش بینی بود.

آرین‌خو در خصوص از دست رفتن کرسی ایران در هیات رئیسه کنفدراسیون کاراته آسیا گفت: به خاطر بی‌سیاستی رئیس فدراسیون ما این کرسی را نیز از دست دادیم. در مسابقات جهانی آلمان، رئیس فدراسیون جهانی کاراته خواستار حمایت ایران از او شده بود و این قول نیز به او داده شده بود اما در نهایت خلاف این را عمل کردند که من نمی‌دانم چه کسی به آنها راهنمایی داده بود. ما در انتخابات هیات رئیسه آسیا نیز چوب اشتباهات آلمان را خوردیم. اسپنوز رئیس فدراسیون جهانی کاراته از قبل اعلام کرده بود که امکان ندارد ایران به عضویت هیات رئیسه کاراته آسیا در بیاید.

وی ادامه داد:  ما در حال حاضر به جایی رسیدیم که کشور اردن به عضویت هیات رئیسه کاراته آسیا در می‌آید و ما پست خود را از دست می‌دهیم. بعد از این مسئله نیز سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفته بود باید جوابگوی این مسئله باشند اما این آقایان چه جوابی خواهند داشت. زمانی که ما آنقدر داد زدیم به داد کاراته برسید هیچ توجهی نکردید و حالا که همه چیز از دست رفته است خواستار جوابگویی شدید و نهایتا دست به تغییر رئیس فدراسیون کاراته خواهید زد.

مدیر سابق تیم‌های ملی در خصوص صحبت‌هایی که مبنی بر وجود تغییرات در فدراسیون کاراته شنیده می‌شود، گفت: روز گذشته من شنیدم که سمندر زودتر از تیم ملی به تهران آمده است و مسئله خنده‌دار دیگر عزل مردانی از سمت سرپرست دبیری فدراسیون بود که البته نمی‌دانم چقدر صحت دارد.

آرین‌خو در خصوص نایب قهرمانی کومیته تیمی ایران در حالی که این تیم قهرمان جهان بود، عنوان کرد: این دیگر اوج جالبی نتایج تیم ملی بود که قهرمان جهان در آسیا در حالی به نایب قهرمانی رسید که غیر از ژاپن هیچ تیم مطرح دیگری وجود نداشت. حتی در انفرادی اگر جدول را نگاه کنیم متوجه خواهیم شد بچه‌های ما مغلوب چه کشورهایی شدند و حذف شدند که جای بررسی بسیار زیادی دارد. این نتایج ضعیف فقط به خاطر مسائل فنی بود و اصلا کاری با این تیم صورت نگرفته بود. در اردوهای تیم این بچه‌ها به حال خود رها شده بودند و فقط کار خود را انجام می‌دادند و مانند زمان سلیمانی روی مسائل پایه آنها کار نمی‌شد.

وی ادامه داد: آقایان که از سلیمانی ایراد فنی می‌گرفتند نباید فراموش کنند در سال ۲۰۰۹ سلیمانی تیم ایران را با شش مدال طلا و بدون حضور بانوان به قهرمانی آسیا رساند و در تیمی نیز با شکست ژاپن به مقام قهرمانی رسیدیم. حالا باید پرسید چرا کار فنی سلیمانی زیر سوال است و آقایانی که الان این نتایج را کسب کردند استاد کار هستند؟ این سوال را باید جامعه کاراته پاسخ بدهد.

مدیرفنی سابق تیم با انتقاد از ترکیب تیم ملی کاراته در بخش کومیته تیمی گفت: جنگ سلیمانی با سمندر از زمانی شروع شد سلیمانی اعلام کرد پسر ایشان نباید جایی در ترکیب تیمی داشته باشد و ما مشاهده کردیم در این مسابقات نیز تنها یک بازی انجام داد که آن را هم مغلوب شد. چرا رئیس فدراسیون از موقعیتش سواستفاده می‌کند و پسرش را در ترکیب تیم ملی قرار می‌دهد و جای کسی را در تیم ملی می‌گیرد که سالیان سال می‌توانند برای تیم ملی افتخارآفرینی کنند.

آرین‌خو در مورد جدایی آشوری از فدراسیون کاراته در فاصله چند روز تا مسابقات آسیایی عنوان کرد: جدایی آشوری در آن مقطع  خیانت بود و این صحبت‌ را من در حالی مطرح می‌کنم که با حضور او مخالفت داشتم. آشوری در فدراسیون سمندر و فدراسیون‌های مشکل دار دیگر مانند سمندر مشکل داشت . من اعتقاد دارم اگر آشوری در یک فدراسیون سالم قرار می‌گرفت این توانایی را داشت که تجربیاتش را در کاراته خرج کند. تیم ما در ژاپن مشکل تمرین داشت و بچه‌های ما در غیاب کسی مانند آشوری که توانایی انجام این گونه کارها را داشت به اجبار زیر باران تمرین کردند و سرما خوردند. واقعا باید برای فدراسیونی که توانایی پیدا کردن یک سالن تمرین در ژاپن را نداشت، تاسف خورد. وقتی رئیس فدراسیون کاراته ما سمندر باشد جایگاه کاراته نیز همین خواهد بود و آنقدر تیم ما بی‌اهمیت می‌شود که ژاپن توجه‌ای به مشکلات محل تمرین ما نمی‌کند.

مدیرفنی سابق تیم‌های ملی کاراته در پایان در پاسخ به این سوال که آیا این نتایج برای مسئولان وزارت ورزش زنگ خطری خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر که باشد اما من زیاد امیدی ندارم. من در خصوص کاراته سال‌ها با مسئولان ورزش صحبت کردم اما هیچ وقت گوش شنوایی وجود نداشته است. همه می‌دانند من دنبال پست و پول نیستم و فقط برای برطرف شدن نارسایی‌ها این مسائل را با مسئولان ورزش مطرح کردم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا