سیدی: دلسوزانِ خدمتگزار، فرصت خدمت کردن را برای دیگران هم فراهم کنند

پیشکسوت و کارشناس کاراته کشور گفت: منِ نوعی که ادعای دلسوزی برای کاراته ایران را دارم بهتر نیست فرصتی برای خدمت دیگران هم فراهم کنم؟

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، مسعود سیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: وقتی بزرگ‌ترها بزرگ‌تری نکنند، نباید توقع داشته باشیم کوچک‌ترها هم کوچک‌تری و قاعده اخلاق را رعایت کنند. منِ نوعی که ادعای دلسوزی برای کاراته ایران را دارم بهتر نیست فرصتی برای خدمت دیگران هم فراهم کنم؟ اگر من نباشم آیا کاراته تمام می‌شود و دنیا به آخر می‌رسد؟

وی ادامه داد: اولین بار بود که به خاطر موفقیت کاراته، مسئولان مملکت پیام دادند اما از این فرصت نه تنها هیچ استفاده‌ای نکردیم بلکه اوضاع خراب‌تر هم شد. واقعا نمی‌دانم عامل نفاق در کاراته ایران کیست؟ آیا امیرکبیر و بزرگان ما این‌گونه رفتار می‌کردند؟ چه اتفاقی می‌افتد که بعد از قهرمانی جهان و بازگشت تیم به ایران بازیکنان این‌گونه مصاحبه می‌کنند و آبرو برای مربیان‌شان نمی‌گذارند.

عضو پیشین کنسول داوری آسیا عنوان کرد: متاسفانه زیربنای اخلاق در کاراته از بین رفته است. اول از خودم شروع می‌کنم و بعد در مورد دیگران حرف می‌زنم. همه ما از لحاظ اخلاق روی خودمان کار نکرده‌ و نفس‌مان را کنترل نکرده‌ایم. چرا به راحتی به دیگران تهمت می‌زنیم و فقط به فکر خودمان هستیم؟ امیرالمومنین فرمود ملعون است کسی که مسئولیتی را می‌پذیرد در حالی که می‌داند از عهده انجام آن بر نمی‌آید.

سیدی خاطرنشان کرد: سکوی جهانی فتح شد و نشان طلا را نیز گرفتیم. خب این عنوان چه سودی برای کاراته دارد وقتی اخلاق نداریم؟ اگر سکو یا مدال اخلاق می‌آورد، ترکیه و فرانسه و ایتالیا و مصر نیز مدال دارند. هر که صبح زودتر از خواب بیدار شود کدخداست. این وضعیت چه سودی برای کاراته دارد؟

وی در مورد بردن کاپ قهرمانی جهان به رشت نیز گفت: مسعود رهنما عزیز من است و برایش احترام زیادی قائل هستم. برخی مشکلات را به او گفتم و با شجاعت قبول کرد. امیدوارم این موضوع نیز حل شود و یا اینکه کاپ به فدراسیون برگردانده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا