رهنما: کاپ قهرمانی کاراته را با هماهنگی فدراسیون بردم

سرمربی سابق تیم ملی کاراته در واکنش به انتقاداتی که نسبت به بردن کاپ قهرمانی تیم ملی در مسابقات جهانی مطرح است، گفت: این کاپ را با هماهنگی مسئولان فدراسیون برده‌ام.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، مسعود رهنما در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، اظهار کرد: بعد از مسابقات جهانی آلمان کاپ قهرمانی تیم ملی را همراه خودم آوردم که این با هماهنگی مسئولان فدراسیون بود و هر زمانی که مسئولان فدراسیون بگویند آن را بر می‌گردانم. هیچ مشکلی در این راه وجود ندارد و کافی است بگویند. این غیر منطقی است که بگویند من به عنوان سرمربی تیم ملی و کسی که کار مدیریت اجرایی ورزش و جوانان یک استان را انجام می‌دهد بدون هماهنگی یک چنین کاری را انجام دهم و کاپ را بردارم.

وی افزود: خیلی جالب است دوستانی که اکنون در مورد بردن این کاپ قهرمانی توسط من اظهار نظر می‌کنند خودشان بدون رعایت ضوابط چنین کاری را انجام داده‌اند. این دوستان حاشیه ساز همان افرادی هستند که کاپ قهرمانی سال قبل تیم در آسیا و کاپ باشگاه‌های جهان را در اختیار دارند و هنوز به فدراسیون برنگردانده اند.

سرمربی سابق تیم ملی کاراته با اشاره به این که آن دو کاپ بدون هماهنگی با سرمربیان و مسئولان فدراسیون برده شد، گفت: چرا آن دو کاپ برده شد و برنگشت و کسی چیزی نگفت و حالا به فکر رعایت ضوابط افتاده‌اند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم کمترین حق سرمربی تیم ملی این است که کاپ را در اختیار داشته باشد، آن هم کاپی که از قبل با مسئولان فدراسیون هماهنگ کرده است. باز هم می گویم هیچ مشکلی وجود ندارد و هر زمان مسئولان فدراسیون بگویند آن را بر می‌گردانم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان گفت: من به قلب و دل انسان‌ها اعتقاد دارم و معتقدم خدا به پاکی دل افراد پاداش می‌دهد. این افراد می‌گویند من برای این تیم زحمت نکشیدم، اما سوالم اینجاست که در بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان و قبل از آن هم قهرمانی آسیا سال قبل، حتی روی کاغذ اسم من به عنوان سرمربی تیم ملی بود و تمام این افتخارات به نام من ثبت شد و در زمان افراد دیگر رخ نداد. حتما کار خاصی کرده‌ام که مدنظر باری تعالی واقع شده و این نعمت‌ها را برای من به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: متاسفانه جای برخی بدیهیات در فدراسیون کاراته خالی است که باید آرام آرام برطرف شود. مگر می‌شود در فدراسیون کمیته‌ انضباطی وجود نداشته باشد. روندی که در فدراسیون وجود دارد باید تغییر کند و قوانین بر اساس ضابطه‌ها تعریف شود تا جلوی این حواشی گرفته شود. امیدوارم این حاشیه‌ها کم شود.

رهنما گفت: اهالی کاراته در یک کشتی کنار هم هستند و باید به این فکر کنند که ممکن است باز هم چشم‌شان به هم بیفتد و طوری صحبت نکنند که اگر روزی همدیگر را دیدند بابت حرف‌های قبلی خود شرمنده باشند.

وی گفت: کل تیم برای اعزام به مسابقات زیر انواع فشارها بودند و با در نظر گرفتن شرایطی که وجود داشت و اتفاقاتی که رخ داد به نوعی این عکس العمل ها را طبیعی می‌دانم. همه بچه‌ها، اصحاب رسانه و همه مردم بدانند که وقتی من در بخش مدیریت ورزشی و سرمربیگری تیم ملی به این جایگاه رسیده‌ام می‌دانم که کاری را بدون هماهنگی انجام ندهم.

سرمربی سابق تیم ملی کاراته افزود: بحث ارتباط بین بازیکنان در بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان را می‌دانم و این ارتباط عاطفی بخشی از سیستم‌ مدیریتی است، اما نباید این سیستم‌ را به خاطر این عواطف تغییر داد. ماحق نداریم یک جا باخت خود را به گردن مربی بیندازیم و در پیروزی‌ها حرفی از مربی نیاوریم. این تناقض گویی‌ها قبل و بعد از مسابقات کاملا مشهود است که مسئولان فدراسیون باید بخش به بخش این مسائل را برطرف کنند.

به گزارش ایسنا، تیم کاراته ایران در مسابقات قهرمانی جهان در آلمان در بخش کومیته تیمی قهرمان شد. بعد از بازگشت تیم از این رقابت‌ها مطرح شد که مسعود رهنما ، سرمربی تیم ملی ، کاپ قهرمانی را همراه خود به گیلان برده و قرار است آن را به یک امامزاده اهدا کند. برخی از ملی‌پوشان نسبت به این اقدام سرمربی تیم اعتراض کردند و اعلام کردند که او حق نداشته بدون هماهنگی با فدراسیون و ملی‌پوشان چنین کاری انجام دهد.

هر چند در ابتدای این اعتراضات مسئولان فدراسیون گفتند که رهنما برای بردن این کاپ قهرمانی هماهنگی کرده، اما چند روز قبل رییس فدراسیون اعلام کرد رهنما برای بردن کاپ چیزی نگفته، اما کاپ را به فدراسیون باز می‌گرداند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا