سمندر: متاسفم که کاراته ما به اینجا رسیده است

رییس فدراسیون کاراته با ناراحتی از شرایط حال حاضر کاراته ایران، گفت: ملاحظات زیاد در مورد ملی‌پوشان باعث شده است که آنها پرخاشگر شوند.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، علیرضا سمندر در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، در مورد انتقادات تندی که برخی از ملی‌پوشان نسبت به مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم ملی داشته‌اند، اظهار کرد: واقعا متاسفم که کاراته ما به اینجا رسیده است. متاسفانه برخی ملی‌پوشان صحبت‌هایی نادرست و ناعادلانه را مطرح می‌کنند که همین باعث شده تا حرمت‌ها شکسته شود و کسی دیگر کسوت و قدمت را در نظر نگیرد.

وی افزود: این بدترین دوران کاراته ایران بین ملی‌پوشان و به طور کل اهالی کاراته است که به راحتی به یکدیگر توهین می‌کنند و فدراسیون و کادر فنی را زیر سوال می‌برند. این افراد هر چه که دلشان می‌خواهد می‌گویند.

رییس فدراسیون کاراته با تاکید بر این که ملاحظات زیاد فدراسیون در مورد ملی‌پوشان یکی از مهم‌ترین دلایل این رفتار و پرخاشگر شدن آنها است، گفت: اگر گاهی اوقات با این بی‌اخلاقی‌ها به شدت برخورد می‌شد، فکر می‌کنم الان این ملی‌پوشان کمی با ملاحظه‌تر و آرام‌تر برخورد می‌کردند. متاسفانه این کار صورت نگرفته و برخی از افراد به ناحق حرف‌هایی را به یکدیگر تهمت می‌زنند.

وی در مورد برگزاری جلسه کمیته‌ انضباطی علیه این ملی‌پوشان خاطی گفت: این هفته‌ ان‌شاءالله اعضای کمیته‌ انضباطی را مشخص می‌کنم و بعد از آن در مورد برگزاری جلسه و نفراتی که باید به این کمیته‌ دعوت شوند تصمیم می‌گیریم.

سمندر با اشاره به این که عجله‌ای برای برگزاری این جلسه کمیته‌ انضباطی ندارد، گفت: زیاد پیگیر این مساله نیستم و اعتقاد چندانی هم به برگزاری جلسه کمیته‌ انضباطی ندارم. من به عنوان رییس فدراسیون موظف هستم نقش پدرانه را در قبال این ملی‌پوشان ایفا کنم، اما از سوی دیگر هم ما مجموعه‌ای داریم که باید نظم را در آن رعایت کنیم. برای برقراری نظم گاهی اوقات باید برخورد شدید تری صورت گیرد.

وی ادامه داد: حرف اصلی من در مورد این اتفاقات فقط رعایت اخلاق است و این توصیه فقط به ملی‌پوشان نیست، بلکه برخی حاشیه سازان بیرون از تیم ملی وجود دارند که نیاز است جلوی آنها گرفته شود. بعضی از افراد که بیرون از تیم هستند، ملی‌پوشان را شارژ می‌کنند تا آنها این گونه علیه اساتید خود موضع بگیرند. تاکید می‌کنم که ما با ملی‌پوشان خودمان دشمن نیستیم.

سمندر گفت: این حاشیه‌ها و بی اخلاقی‌ها آنقدر زیاد شده که حتی باعث می‌شود فدراسیون‌های دیگر هم در مورد کاراته نظر بدهند که اصلا خوب نیست. کاراته یک ورزش کاملا اخلاقی است که احترام گذاشتن به درجه بالاتر در اولین مرحله قرار دارد چه برسد به احترام گذاشتن به استاد، مربی تیم ملی و مسئولان فدراسیون.

وی در مورد انتخاب کادر فنی تیم‌های ملی گفت: آرین خو به عنوان مدیر تیم‌های ملی در این زمینه اختیار تام دارد و هنوز کسی را به من معرفی نکرده است. برای معرفی نفرات کادر فنی عجله‌ای نداریم، چرا که تا پایان بهمن ماه فرصت داریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا