دکتر گودرزی: هرگونه بی اخلاقی باید از بدنه ورزش حذف شود

وزیر ورزش و جوانان، اعتلای ورزش ایران در بخش های فنی، فرهنگی و تربیت نیروی انسانی را مأموریت اصلی این وزاتخانه عنوان کرد و گفت: هرگونه بی اخلاقی باید از بدنه ورزش حذف شود. 

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر محمود گودرزی که عصر دوشنبه در جمع رؤسای فدراسیون های ورزشی سخن می گفت، به نتایج درخشان ورزشکاران کشورمان در بازی های ساحلی آسیا اشاره کرد و ضمن تبریک به ورزشکاران اعزامی به این مسابقات، اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت ورزش کشور در قاره آسیا شرایط مطلوبی دارد .

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه مسئولان، مدیران و فعالان عرصه ورزش گفت: اعتلای ورزش ایران در بخش های فنی، فرهنگی و تربیت نیروی انسانی مأموریت اصلی این وزاتخانه است اما در این بین نباید از نگاه ارزشی به این مقوله غافل شد چرا که ورزش بدون ارزش یک امر ناقص است.

وزیر ورزش وجوانان در ادامه با مورد خطاب قرار دادن مسئولان و مدیران ورزشی تأکید کرد: کسانی هستند که با رشد و توسعه پایدار ورزش مخالفند و عملاً در تقابل باشما قرار دارند متأسفانه این افراد در مراکز قدرت نیز سهم دارند؛ پس با شفاف سازی و بیان حقایق می توان در برابر این افراد ایستاد و راه را برای پیشرفت در بخش های مختلف هموار کرد.
دکتر محمود گودرزی در این نشست با اشاره به شرایط کشور و نگاه به مفهوم به اقتصاد مقامتی گفت : هر سال اعزام های برون مرزی زیادی از سوی فدراسیون ها داریم که بار مالی برای کشور دارد و تاکید می کنم این اعزام ها باید با کارشناسی و با تایید شورای برون مرزی باشد و توصیه می کنم از اعزام های برون مرزی خودسرانه و بدون مجوز جلوگیری شود.

وزیر ورزش گفت : معتقدم اعزام افراد صاحب نام سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی همراه با تیم ها ضرورت ندارد مگر اینکه حضور این افراد بتواندبه رشد ورزش کمک کند و آورده ای برای ورزش کشور داشته باشد.

دکتر گودرزی در ادامه این نشست دقت نظر در امور مالی را مورد توجه قرار داد و گفت : کار آفرینی خوب است اما نه به قیمت نادیده گرفتن اصل مأموریت ورزشی که برعهده مان گذاشته شده است . الان برخی فدراسیون های ورزشی نیمی از بودجه خود را صرف پرداخت حقوق پرسنل می کنند به جای توسعه ان رشته و رسیدگی به قهرمانان.

وزیر ورزش وجوانان هم چنین از ورزشکاران به عنوان سربازان نظام جمهوری اسلامی ایران نام برد و نقش رئیس فدراسیون را هدایتگری توصیف کرد و افزود: در بازی های آسیایی شاهد این هستیم که اکثر ورزشکاران تحت مدیریت و امر رئیس فدراسیون خود در حوزه قهرمانی فعالیت می کنند همین هم باعث موفقیت این فدراسیون و ورزشکارانشان شد .

دکتر گودرزی ادامه داد: اما این سربازان نباید به جای رئیس فدراسیون بیندیشند و تصمیم گیری کنند. فدراسیون های موفق آن هایی هستند که گسیختگی در ورزشکاران آن ها وجود ندارد . تیم باید در خدمت فدراسیون باشد و رییس فدراسیون باید سخنگوی ورزشکاران نیز خود باشد 
وزیر ورزش همچنین دراین نشست وضعیت استادیوم شهید شیرودی را مورد توجه قرار داد وبا بیان اینکه این ورزشگاه در شأن و جایگاه ورزش ما نیست ادامه داد: این استادیوم کاملا بازسازی خواهد شد ضمن این که فضای ورزشی اش ۱۰ برابر می شود ولی زمین چمن آن به عنوان یک نماد قدیمی ورزش ایران حفظ خواهد شد.

دکتر گودرزی در ادامه نشست از خسروی وفا رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان قدردانی کرد و نتایج کسب شده در رقابت های پاراآسیایی را قابل تقدیر خواند و افزود: مدال آوری این فدراسیون به خاطر کارخوب فرهنگی و با برنامه از سوی رئیس این فدراسیون است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا