اگر مدال عباسعلی نبود، شرایط خیلی بدتر از این می‌شد/ نظارت با دخالت تفاوت زیادی دارد!

رئیس سابق فدراسیون کاراته گفت: مدیر تیم‌های ملی با توجه به وظایفی که دارد، باید بر امور تیم ملی نظارت کند، اما نظارت با دخالت تفاوت دارد.

به گزارش کاراته نیوز عباس احمد پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در خصوص نتایج تیم ملی کاراته مردان در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار داشت: باید اعتراف کنم که شهرام هروی از نظر فنی و اخلاقی مربی بسیار خوبی است و عملکرد او در مدتی که نفر اول تیم ملی بوده، مهر تائیدی به این ادعا است. او با جوانگرایی در تیم ریسک بزرگی کرد و باید به این مربی جوان بابت جسارتی که داشت تبریک بگویم.

وی با اشاره به اینکه کسب نتیجه در بازی‌های آسیایی سخت‌تر از قهرمانی آسیا است، افزود: طبیعی است که در جاکارتا کار تیم مردان سخت‌تر است، اما جوان‌های این تیم انگیزه کافی برای درخشش در هر رقابتی دارند و امیدوارم روند نتیجه‌گیری هروی همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس سابق فدراسیون کاراته در پاسخ به این سوال که آیا تغییر مربی تیم بانوان در فاصله کوتاه باقی مانده تا رقابت‌های اردن تصمیم درستی بود، گفت: شاید کمتر کسی شهامت این کار را داشته باشد و طبیعتا تصمیم عجیبی بود، اما باید ببینیم چه شرایطی در تیم حاکم بوده است. سرمربی سابق این تیم از مدت‌ها قبل برای بانوان برنامه داشته و در میدان آسیایی می‌توانست برنامه‌های خود را پیاده کند، اما باز هم تاکید می‌کنم باید دید دلیل این قطع همکاری چه بوده است.

پناهی ادامه داد: در رسانه‌ها خواندم که بهرامی از سمت خود استعفا کرده و دلیل این کار هم دخالت در امور فنی و رقابت‌های انتخابی بوده، اما این موضوع باید آسیب‌شناسی شود. خیلی از مربیان در تمام رده‌ها اختیار تام می‌خواهند، اما نمی‌شود که مدیر تیم‌های ملی هیچ نظارتی در کار تیم نداشته باشد. مدیر تیم‌های ملی بنا به وظایفی که دارد، می‌تواند بر کار تیم‌های ملی نظارت کند، اما نظارت با دخالت تفاوت زیادی دارد.

وی ادامه داد: همه می‌دانند که بانوان در رقابت‌های اردن نتیجه خوبی کسب نکردند و متاسفانه بانوان کاراته ایران در تمام رده‌های سنی حرکت سینوسی داشته‌اند و این اصلا خوب نیست که نمی‌توانیم در یک مسیر ثابت حرکت کنیم.

پناهی در پایان به تمجید از عملکرد حمیده عباسعلی پرداخت و تصریح کرد: مدال طلای عباسعلی کاراته بانوان را نجات داد و اگر این مدال نبود، شرایط خیلی بدتر از این می‌شد. امیدوارم این بانوی کاراته کای کشورمان در جاکارتا هم نتیجه خوبی کسب کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا