هروی: کاراته نیاز به نگاه ویژه وزارت ورزش دارد/ می‌خواهیم در اسپانیا هت‌تریک کنیم

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: وزارت ورزش باید نگاه ویژه‌ ای به کاراته داشته باشد و مطئمن باشند ثمره آن را در توکیو خواهند دید.

به گزارش کاراته نیوز شهرام هروی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که شرایط تیم ملی بزرگسالان کاراته در حال حاضر به چه صورت است، گفت: شرایط تیم ملی شرایط خوبی است، ۳ مرحله اردو را پشت سر گذاشته‌ایم و روز جمعه این مرحله از اردوها به پایان می‌رسد، ما در سال ۹۷ سه هدف بزرگ را پیش رو داریم، مسابقات قهرمانی آسیا و تکرار عنوان دوره گذشته این بار در کشور اردن، هدف دوم حضور در بازی‌های آسیایی اندونزی و ارتقاء مدال‌هایمان نسبت به بازی‌های آسیایی کوانگجو و اینچئون و سومین هدف بزرگمان حضور در مسابقات جهانی اسپانیا است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به ترافیک مسابقاتی که کاراته در سال ۹۷ دارد چه برنامه‌ریزی برای این ۳ هدف بزرگ دارید، گفت: سال ۹۷ سال بسیار مهمی است ما در تلاشیم در هر ۳ رویداد بهترین نتیجه را کسب کنیم، ما در تلاشیم در مسابقات جهانی اسپانیا از عنوان قهرمانی جهان که در اتریش به دست آوردیم دفاع کنیم تا برای سومین بار قهرمان جهان شویم و در کمیته تیمی هت‌تریک کنیم و از عنوان قهرمانی مردان در انفرادی دفاع کنی. ما در مسابقات جهانی اتریش از ۵ فرصت ۲ مدال طلا و ۲ برنز کسب کردیم. تیم ما این پتانسیل را دارد که بتواند در اسپانیا بهترین نتیجه را رقم بزند.

هروی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: خدا را شاکریم تا به امروز فدراسیون تمام قد از تیم ملی حمایت کرده و انشاالله که در این ۳ رویداد مهم بتوانیم بهترین نتیجه را رقم بزنیم. مسابقات لیگ جهانی برای ما اهمیت دارد در واقع این رقابت‌ها مسیری است که ما می‌توانیم با حضور در آن در هدف‌های بزرگمان موفق شویم، باید تمام تلاشمان را کنیم از این ظرفیت‌ها (لیگ‌های جهانی کاراته‌وان) بهترین استفاده را کنیم تا با کسب امتیاز لازم مسیر را برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ هموارتر کنیم. حضور در لیگ‌های جهانی برای ۳ هدف اصلی ما خیلی حائز اهمیت است.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که کاراته برای رسیدن به مدال المپیک به چه ابزاری نیاز دارد، گفت: فدراسیون کاراته تمام پتانسیل خود را برای حمایت از تیم ملی گذاشته است، اگر ما می‌خواهیم اتفاقات نو و جدیدی در کاراته رخ دهد، باید نگاه ویژه‌ای به این رشته داشته باشیم. کاراته یک رشته مدال آور و المپیکی است و وزارت ورزش و جوانان باید به صورت ویژه به این رشته نگاه کند. آنها مطمئن باشند ثمره حمایتشان را در المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهند دید به هر حال کاراته پتانسیل زیادی دارد و قطعاً ما می‌توانیم در المپیک توکیو مدال طلا کسب کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا