پورشیب: غیبت در لیگ جهانی باعث کاهش رنکینگ مان شد/ رشته المپیکی مکانی برای برگزاری اردو ندارد

ملی پوش کاراته کشورمان گفت: غیبت در مسابقات لیگ جهانی باعث کاهش رنکینگ مان شده است که این اتفاق در کسب سهمیه المپیک تاثیر دارد.

به گزارش کاراته نیوز ذبیح الله پورشیب ملی پوش کاراته کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تیم ملی کاراته کشورمان بیان کرد: تاکنون ۶ مرحله رقابت‌های لیگ جهانی از آغاز سال ۲۰۱۸ برگزار شده است که تیم ملی توانسته تنها در ۲ مرحله شرکت کند و مشکلات مالی فدراسیون مانع از حضور تیم ملی در سایر این رقابت‌ها شده است. غیبت در مسابقات جهانی باعث شده رنکینگ ملی پوشان نسبت به قبل افت کند که امیدوارم با حمایت فدراسیون بتوانیم در مسابقات باقی مانده در سال ۲۰۱۸ شرکت کنیم و رنکینگ مان را ارتقا دهیم تا برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو با مشکل مواجه نشویم.

او ادامه داد: خوشبختانه با حمایت فدراسیون کاراته مراحل اردو‌های تیم ملی در حال برگزاری است و اواسط خردادماه برای حضور در لیگ جهانی کاراته وان راهی کشور ترکیه می‌شویم که همین موضوع به ارتقا امتیازات بازیکنان کشورمان کمک زیادی می‌کند.

پورشیب تصریح کرد: تاکنون ۲ مرحله اردوی آمادگی برگزار شده و تیم ملی برای بازی‌های آسیایی اندونزی، قهرمانی آسیا و لیگ جهانی آماده می‌شود تا بتوانیم با افزایش امتیازات جهانی سهمیه حضور در المپیک توکیو را بدست بیاوریم.

او درباره میزان آمادگی اش برای حضور در مسابقات پیش رو عنوان کرد: شرایطم روز به روز در حال بهتر شدن است و با برنامه ریزی خوبی که کادر فنی تیم انجام داده تمریناتم را پیگیری می‌کنم و امیدوارم بتوانم در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی به عنوان نماینده کاراته کشورمان حاضر شوم و با کسب بهترین نتیجه، مدال کسب طلا این مسابقات را تکرار کنم.

بازی‌ها آسیایی تاثیر چندانی در کسب سهمیه المپیک توکیو ندارد

پورشیب در ادامه بیان کرد: بازی‌ها آسیایی تاثیر چندانی در کسب سهمیه المپیک توکیو ندارد. اما با توجه به سابقه خوب کاراته در این بازی‌ها میزان انتظارات از ملی پوشان کاراته در بازی‌ها زیاد است و امیدوارم تیم ملی کشورمان قدرتمندانه در این بازی‌ها حاضر شود و مانند دوره‌های قبل سکو‌های قهرمانی را کسب کند.

 

قهرمانی جهان نشان دهنده قدرت کاراته ایران است

او ادامه داد: کاراته ایران در چند سال اخیر پیشرفت زیادی کرده است و از سه دوره رقابت‌های جهانی توانستیم در ۲ دوره قهرمان شویم و یک بار هم عنوان سومی این مسابقات را بدست آوریم که این عنوان‌ها نشان دهنده قدرت کاراته ایران در جهان است.

تیم ملی کاراته ایران از مدعیان قهرمانی در مسابقات است

ملی پوش کاراته ایران افزود: در حال حاضر تیم ملی کاراته ایران در مسابقات مختلف از مدعیان اصلی است و حریف جدی برای سایر تیم‌ها محسوب می‌شود. تیم ملی کاراته فقط یک ستاره ندارد بلکه تمام بازیکنان تیم از بهترین‌های دنیا هستند و تمام تلاش مان تکرار عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی است.

 

پورشیب درادامه تصریح کرد: رشته کاراته در تمام دنیا پخش شده است، اما برخی کشور‌ها مانند ژاپن، فرانسه، ترکیه و جمهوری آذربایجان در این رشته صاحب عنوان و سبک هستند و از بازیکنان خوبی بهره می‌برد.

رشته المپیکی مکانی برای برگزاری اردو ندارد
او در مورد انتظاراتش از مسئولان ورزش کشور گفت: کاراته متاسفانه جایگاهی برای برگزاری اردو‌های تیم ملی ندارد و با توجه به اینکه این رشته المپیکی شده و انتظارات برای کسب عنوان و مدال زیاد است از مسئولان وزارت ورزش و جوانان می‌خواهم که از کاراته حمایت بیشتری کنند تا با مهیا شدن امکانات تیم ملی بتواند بهتر تمرینات را پیگیری کند و در مسابقات مختلف نتایج لازم را بدست آورد.

ملی پوش کاراته کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر برای مسابقات لیگ جهانی کاراته وان ترکیه آماده می‌شویم و امیدوارم با حمایت هر چه بیشتر فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان بتوانیم در رقابت‌های جهانی بیشتری شرکت کنیم تا با دست پر راهی المپیک توکیو شویم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا