عبدلی: رقابتهای نونهالان کاراته به لحاظ کمی افزایش ۱۰۰ درصدی داشت

مسابقات قهرمانی کاراته نونهالان کشور انتخابی تیم ملی در حالی روز گذشته(جمعه) با قهرمانی تیم تهران به پایان رسید که اکبر عبدلی سرمربی تیم ملی نونهالان معتقد است این رقابتها نسبت به اولین دوره آن در سال گذشته با افزایش بیش از ۱۰۰درصد روبرو بوده است.

به گزارش کاراته نیوز اکبرعبدلی در گفت و گو با سایت فدراسیون کاراته اظهار داشت: امسال دومین دوره رقابتهای قهرمانی کشور نونهالان برگزار شد و علاوه بر استقبال خوب استانها از این رقابتها، مبارزات از لحاظ کیفی نیز در سطح بالایی برگزار شد.

وی در ادامه گفت: ۲۹ استان نمایندگان خودشان را به رقابتهای قهرمانی کشور اعزام کرده بودند که نشان از اهمیت مسابقات داشت.

عبدلی افزود: سال گذشته در مسابقات قهرمانی نونهالان کشور نزدیک به ۲۷۰ شرکت کننده داشت اما این رقم در سال جدید به ۵۶۲ رسید که افزایش بیش از ۱۰۰ درصد را نشان می دهد.

عبدلی در مورد زمان برگزاری اردوها و تعداد نفرات دعوت شده، گفت: با توجه به امتحانات پایان سال و نیز در پیش بودن ماه مبارک رمضان، اولین مرحله اردوی تیم ملی در اواخر خرداد ماه با حضور مدال آوران رقابتهای قهرمانی کشور و نفرات دعوت شده برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اما یک روز قبل از آغاز اردو یک مرحله انتخابی بین نفرات دعوت شده از سوی کادر فنی برگزار می شود تا ۱۲ نفرمنتخب به نفرات مدال آور اضافه شده و با ۴۰ کاراته کا اردوی تیم ملی را از سر بگیریم.

سرمربی تیم ملی گفت: امسال اردوها به صورت چرخشی در استانهای مختلف برگزار می شود و در نظر داریم مانند سال گذشته و با برنامه ریزی های انجام شده یکی ۲ کمپ تمرینی برون مرزی داشته باشیم.

وی گفت: عملکرد کاراته کاها در لیگ ارزیابی می شود و اگر در اردوهای استانی بازیکن مستعدی دیده شود حتما به اردوی تیم ملی دعوت می شوند. ضمن اینکه کاراته کاهای ضعیف هم قطعاً از اردو خط خواهند خورد. بنابراین بچه ها باید با انجام رقابت سالم بهترین عملکرد را در طول اردوها داشته باشند.

عبدلی گفت: در برنامه فدراسیون جهانی لیگ های نونهالان گنجانده شده و کاراته کاها می توانند در آن شرکت کنند و علاوه بر آن تشکیل تیم نونهالان برای پشتوانه سازی سال آینده و رقابتهای جهانی نوجوانان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا