ملایم: برای تمام مسئولان فدراسیون کاراته ارزش قائل هستم/امیدوارم کاتای تیم ملی دختران را امروز توجیه کنند

سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان کاتا گفت: بنده تمام مسئولان فدراسیون کاراته ارزش زیادی قائل هستم و امیدوارم امروز بچه‌‌های تیم ملی نوجوانان و جوانان را مثل امیدها توجیه کنند.

به گزارش کاراته نیوز اعظم ملایم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که چرا تیم ملی کاتای تیمی نوجوانان و جوانان به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نمی‌شوند، اظهار داشت: بچه‌های تیم ملی کاتای تیمی در دو مرحله انتخابی موفق شدند فیکس تیم ملی شوند اما به خاطر کمبود بودجه فدراسیون اعلام کرده تیم ملی کاتای تیمی نوجوانان و جوانان به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نمی‌شوند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: بچه‌های ما در کل تعطیلات عید نوروز در اردوها حضور داشتند و در دو مرحله انتخابی که برگزار شد موفق شدند فیکس تیم ملی شوند. همه این نفرات با هزینه شخصی در باشگاه شهر اسدی‌فر آمل تمرینات خود را شبانه‌روز پیگیری می‌کردند. این تیم سه سال روی سکوی لیگ آینده‌سازان کاراته قرار گرفته است. آنها برنز مسابقات آسیایی اندونزی و آسیایی قزاقستان را در کارنامه خود دارند. مدال نقره تورنمنت بین‌المللی ترکیه را هم به دست آورده‌ا‌ند. به هر حال انتظار داشتند با توجه به رزومه‌ای که دارند در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشته باشند.

سرمربی تیم ملی کاتای تیمی نوجوانان و جوانان در پاسخ به این سوال که در حال حاضر خواسته شما و نفرات ملی پوش از مسئولان فدراسیون چیست، گفت: این نفرات به خاطر شرایط سنی در شرایط روحی و روانی خوبی قرار ندارند. به هر حال در طول این مدت با تمام فشارها کنار آمدند تا راهی مسابقات قهرمانی آسیا شوند. یک نکته‌ای که باعث رنجش این نفرات شده این است که چرا زودتر از این به بچه‌ها اعلام نشده بود که قرار نیست به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوند؟ چون آنها در دو مرحله انتخابی حضور پیدا کردند و با تمام سختی ها موفق شدند به تیم ملی برسند، در حال حاضر واقعا شرایط روحی و روانی خوبی ندارند. بنده برای تمام مسئولان فدراسیون کاراته ارزش زیادی قائل هستم. انتظار داشتم که بچه‌ها را حمایت کنند. به هر حال اگر این نفرات را توجیه می‌کردند آنها نیز به این اندازه دلخور نمی‌شدند. مسئولان فدراسیون همان‌طور که تیم ملی امید را توجیه کردند؛ ای کاش بچه‌های تیم ملی نوجوانان و جوانان دختران را نیز مثل آنها توجیه می‌کردند. امیدوارم امروز مسئولان فدراسیون آنها را دلگرم کنند که قطعا در مسابقات بعدی اعزام خواهند شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما در جریان مصاحبه‌های انتقادی بچه‌های تیم ملی کاتا بوده‌اید یا خیر،‌ گفت: بچه‌ها برای دیدن من آمده بودند، صحبت‌هایی را نیز با یک سایت انجام دادند، اما صحبت آنها این‌طور نبود و گویا به این ماجرا آب‌وتاب داده شده است. بچه‌های ما در مسابقات مختلفی حضور پیدا کرده‌ و مدال‌های خوبی نیز کسب کرده‌اند، اما هیچ وقتی کسی سراغ آنها نیامده بود اما من نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داده حالا برای گرفتن مصاحبه به سراغ این نفرات آمده‌اند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: تمام هم و غم این جوانان این است که در اردوها تمرین کنند، تلاش کنند تا در نهایت در میادین بین‌المللی مدال کسب کنند. به هر حال در حال حاضر به خاطر مشکلات مالی فدراسیون این اعزام صورت نمی‌گیرد و ما انتظار داریم مسئولان همان‌طور که تیم امید را حمایت کردند این نفرات را نیز حمایت کنند. کسب دو مدال آسیایی برای یک دختر ۱۵ ساله خیلی زیاد است؛ پس نباید این نفرات را بی‌انگیزه کنیم. قطعاً اگر صحبتی مطرح شده از روی غرض ورزی نبوده است، ما دوست داریم مسئولان فدراسیون امروز بچه‌ها را توجیه کنند و آنها دلگرم شوند. به هر حال این نفرات ماه‌های زیادی بود که شبانه‌ روز تمرین می‌کردند و حالا انتظار داریم امروز در کمیته انضباطی آنها را توجیه کند و مثل بچه‌هایتیم ملی امید به این نفرات نیز قول اعزام به مسابقات بعدی را بدهند.

وی در پایان صحبت‌های خود، گفت: به هر حال شرایط سنی آنها این‌طور ایجاب می‌کند که برای ادامه راه به آنها انگیزه داده شود. انصافاً حق این نفرات بود که به مسابقات قهرمانی آسیا همانند کاتای انفرادی اعزام شوند، اما حالا که مسئولان فدراسیون مدعی هستند شرایط مالی خوب نیست انتظار داریم برای اینکه انگیزه این نفرات از بین نرود، به آنها قول اعزام به مسابقات بعدی را بدهند. امروز من به خاطر شرایط جسمانی که داشتم نتوانستم به فدراسیون بروم، اما بچه‌ها را راهی تهران کردم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا