ذبیح‌الله پورشیب: قوانین جدید کسب سهمیه المپیک در کاراته را سخت کرده است

کاپیتان تیم ملی کاراته ایران و قهرمان کاراته جهان معتقد است قوانین کسب سهمیه المپیک، کار را برای کاراته کاران در راهیابی به المپیک توکیو سخت کرده است.

به گزارش “کاراته نیوز” ذبیح الله پورشیب در گفت‌وگو با پانا درباره‌ اوضاع اردوهای تیم ملی کاراته گفت: مرحله اول اردوهای ما ده روز پیش برگزار شد و مرحله دوم از روز شنبه آغاز شده است. خدا را شکر، همه چیز خوب پیش می‌رود و ما در اردوها اوضاع خوبی داریم.

وی ادامه داد: امسال سال شلوغی برای کاراته ایران است؛ مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، قهرمانی جهان و لیگ جهانی برنامه‌های پیش روی ما هستند و من در تلاش هستم که در همه رقابت‌ها شرکت کنم و چیزی را از دست ندهم. اما واقعاً کار سختی است چرا که بعد از یک مدت حضور مستمر در مسابقات دچار فرسایش می‌شویم. در هرحال باید تلاشمان برای این باشد که در اوج آمادگی قرار بگیریم.

قهرمان کاراته جهان درباره شرایط سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای کاراته گفت: متاسفانه با قوانین جدید کار برای کسب سهمیه المپیک توکیو خیلی سخت شده است. با توجه به اینکه کاراته المپیکی شده است همه در تلاش هستند تا سهمیه را بگیرند اما فدراسیون جهانی اعلام کرده است مسابقات با حضور ۸۰ کاراته کا در هشت رده که شش‌تای آنها در کومیته و دو تا در کاتا در دو بخش زنان و مردان هستند، برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اما از این تعداد ۶۸ نفر که ۳۴ خانم و ۳۴ آقا هستند، هشت کاراته‌کا هم سهمیه میزبان خواهد بود و چهار نفر هم توسط کمیسیون سه گانه سهمیه می‌گیرند. با این شرایط کار خیلی سخت است و ما فقط باید تلاش کنیم.

کاپیتان تیم ملی کاراته در پایان گفت: در سال ۲۰۱۸ نباید به هیچ عنوان مسابقه‌ای را از دست بدهیم چرا که با هر عدم حضور در مسابقات رنکینگ جهانی‌مان جابه‌جا خواهد شد. علاوه بر این، امسال بازی‌های آسیایی جاکارتا را پیش رو داریم که خودش از اهمیت بالایی برخوردار است. امیدوارم با حمایت‌های فدراسیون و وزارت ورزش‌ کار برای ما در این رویدادها به راحتی پیش برود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا