باقری: شورای فنی هرجا لازم بداند تغییرات ایجاد می‌کند/ سلیمی: امسال ترافیک داوری داریم

نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته گفت: شورای فنی هرجا که لازم بداند بدون شک تغییرات ایجاد خواهد کرد، اما معیار سنجش عملکرد نیز باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، نشست خبری فدراسیون کاراته با حضور محمدصادق فرجی رئیس فدراسیون، افسانه باقری نایب رئیس بانوان، محسن آشوری دبیر فدراسیون و جواد سلیمی رئیس کمیته داوران امروز برگزار شد.

 

افسانه باقری نایب رئیس بانوان در این نشست خبری در ابتدای صحبت‌های خود اظهار داشت: ما در بخش بانوان قسمت‌های مختلف بزرگسالان و امید‌ها را از هم جدا کرده‌ایم و هر جا که لازم باشد در مورد مسائل فنی جلسات فنی برگزار می‌کنیم. در حال حاضر شرایط برنامه های بانوان به صورت دقیق در حال اجرا شدن است. کادر فنی تیم ها تشکیل شده و در دو بخش کاتا و کومیته اردوها در حال پیگیری است. کار سختی پیش رو داریم که با نگاه خوب فدراسیون امیدوار به کسب نتایج خوبی هستیم.

 

باقری در پاسخ به این سوال که آیا از نتایج بانوان در سال ۹۶ راضی بوده‌ا‌ید که دست به تغییرات کادرفنی نزده‌اید، گفت: شورای فنی هرجا که لازم بداند بدون شک تغییرات ایجاد خواهد کرد، اما معیار سنجش عملکرد نیز باید مدنظر قرار گیرد. شاید در رقابت‌های کاراته وان به دلیل تعدد شرکت کنندگان و سطح بالا نتایج خوبی کسب نشده اما در مسابقات جهانی و آسیایی به دلیل حضور یک قهرمان از هر کشور می توان نتایج بهتری کسب کرد. در عدم کسب نتیجه عوامل مختلفی وجود دارد، کاراته وان با مسابقات آسیایی و جهانی را نمی‌توان با هم مقایسه کرد. باز هم می‌گویم، هر جا نیاز باشد در جلسات مشورت و تصمیم گیری می‌شود. ما به دنبال رشد هستیم و خوشبختانه در فدراسیون، مردان و بانوان به یک اندازه دیده می‌شوند.

 

جواد سلیمی رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته در این نشست خبری حضور داشت و در صحبت‌های خود اظهار کرد: سال گذشته کلاس‌های داوری و آموزش برای کلیه استان‌ها داشتیم. در بخش بانوان و مردان اعزام‌هایی که داشتیم با کلینیک آسیا و ۲ مرحله اعزام صورت گرفت. ۲۵ داور به کلاس ارتقاء داوری قزاقستان داشتیم. برای کسب درجه آسیا ۱۹ نفر را به ازبکستان اعزام کردیم و همه قبول شدند. کلینیک داوری جهان را در اسپانیا داشتیم که خوشبختانه از ۷ نفر ۵ نفر قبول شدند.

 

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: امسال ما ترافیک کاری در داوری و اعزام به کلینیک داوری خواهیم داشت. ۴ اعزام خواهیم داشت. ۷ نفر از داوران جهت قضاوت و ارتقاء داوری به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد. پس از آن اعزام به اردن را خواهیم داشت. تیرماه نیز ۱۰ داور به اردن اعزام می‌شود. مهرماه نیز احتمالا ۵ یا ۶ نفر به اسپانیا اعزام خواهیم کرد تا انشالله درجات خود را ارتقاء دهند. بهمن ماه نیز داورانی که اولین بار است درجه داوری می‌گیرند به امارات اعزام خواهیم کرد که تعداد آنها هفت نفر است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا