خوش‌قدم: همه چیز برای موفقیت دختران کاراته ایران آماده است/ محدودیت‌ها مشکلی در مسیر ما ایجاد نخواهد کرد

سرمربی تیم کاراته نوجوانان و جوانان گفت: شرایط تیم‌های ما بسیار خوب و همه چیز برای موفقیت دختران در مسابقات قهرمانی آسیا آماده است.

به گزارش کاراته نیوز سمانه خوش‌قدم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط تیم‌های کاراته نوجوانان و جوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: در حال حاضر چهارمین مرحله از اردوهای خود را سپری کردیم و تنها یک اردوی ۶ روزه و یک اردوی ۳ روز دیگر در پیش خواهیم داشت که منجر به اعزام تیم به مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن خواهد شد. خدا را شکر شرایط تیم‌های ما بسیار خوب و همه چیز برای موفقیت دختران ما در مسابقات قهرمانی آسیا مهیا است.

وی در خصوص تغییر تصمیم برای اعزام تیم نوجوانان به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: قرار بود کمپی در کشور قزاقستان برگزار کنیم و با برخی تیم‌ها اردوی مشترکی داشته باشیم که این اتفاق نیفتاد. پس از آن طبق صحبتی که من و سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان پسر با مسئولان فدراسیون داشتیم، قرار بر این شد که تیم نوجوانان نیز در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشته باشد.

سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان در خصوص کمبودهای تیم‌های پایه، گفت: قطعا عوامل مختلفی در موفقیت یا عدم موفقیت یک تیم وجود دارد. در حال حاضر نیز تنها موضوعی که ما را برای عدم موفقیت تهدید می‌کند این است که فرصتی برای برگزاری دیدار تدارکاتی نداشتیم. در این شرایط سعی کردیم کمبود تجربه بازیکنان را با دعوت از تیم امید و بازیکنان آماده تیم بزرگسالان جبران کنیم و تا حدودی نیز در رفع آن موفق بودیم.

خوش‌قدم تصریح کرد: هفته آینده قصد داریم داوران سرشناس کاراته کشورمان را به اردوی تیم‌های نوجوانان و جوانان دعوت کنیم تا نفرات تیم با آخرین قوانین مسابقات آشنا شوند. در مجموع با وجود سن کم بازیکنان تیم‌های نوجوانان و جوانان که در شرایط بسیار حساسی هستند امیدوارم به کسب نتایج موفق هستیم. در دوره گذشته تیم‌های رده پایه دختران موفق به کسب نتایجی در خور نام ایران نشدند اما در حال حاضر ما نتایج سال گذشته را فراموش کردیم و امیدوار به کسب مقام هستیم. متاسفانه این روزها صحبت‌هایی مطرح شده که احتمال دارد نوجوانان ما چندان عملکرد پرفروغی نداشته باشند اما در حال حاضربازیکنان من برای شگفتی‌آفرینی در ژاپن بسیار پرانگیزه هستند.

وی در پاسخ به این سوال که امیدوار به جبران نتایج ناامید کننده دوره گذشته تیم‌های رده پایه دختران در مسابقات قهرمانی آسیا است، به تسنیم گفت: من نمی‌توانم منکر زحمات مربیان تیم سال گذشته به خصوص فرحناز ارباب شوم. ارباب مربی من بوده اما به هر حال در سال گذشته شرایطی رقم خورد که موفق به کسب نتیجه مناسب نشد اما نباید همه تقصیرات را گردن ارباب بیندازیم.

سرمربی تیم نوجوانان و جوانان کاراته دختران تاکید کرد: شاید اگر تجربه بازیکنان ما در دوره گذشته بیشتر بود نتایج بهتری کسب می‌شد اما خوشبختانه در حال حاضر بازیکنان ما تجربه بهتری نسبت به سال گذشته دارند. شاید برگزاری مسابقات در کشور ژاپن به عنوان رقیب سنتی ما، مقداری عملکرد بازیکنان ما را تحت الشعاع قرار بدهد اما مطمئن باشید من به عنوان سرمربی و کادر تیم ملی مصمم به کسب بهترین نتایج هستیم. قطعا با توجه به پتانسیل بالای بازیکنان، این موضوع نیز دور از دسترس نیست و مطمئن باشید برای کسب بهترین نتایج تلاش خواهیم کرد.

خوش‌قدم در خصوص کمبودها و مشکلات تیم‌های کاراته کشورمان خاطرنشان کرد: مشکلات و محدودیت‌های بسیار زیادی داریم اما هیچ کدام از این محدودیت‌ها مشکلی در مسیر قهرمانی ما ایجاد نخواهد کرد و برای کسب بهترین نتایج در آوردگاه ژاپن تلاش خواهیم کرد. اعتقاد دارم تمامی بازیکنان برای بهترین نتیجه در تاتامی ژاپن حاضر خواهند شد و امیدوارم در این مسیر انرژی مثبت مردم ایران نیز همراه دختران تیم‌های نوجوانان و جوانان باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا