پورشیب: تک‌تک روزهای سال ۹۷ برای من در اولویت است/ شرایط کسب سهمیه المپیک کار همه را سخت کرده است

کاپیتان تیم ملی کاراته گفت: برای ذبیح‌الله پورشیب تک‌تک روزهای سال ۹۷ اولویت است و من نمی‌خواهم هیچ روزی را به راحتی از دست بدهم.

به گزارش کاراته نیوز ذبیح‌الله پورشیب در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص مرحله اول اردوی تیم ملی کاراته در سال جدید اظهار داشت: خدا را شکر اولین مرحله اردوی تیم ملی که در ۱۰ روز برگزار شد، خیلی خوب برگزار بود و ما تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. از روز امروز(شنبه) نیز مرحله دوم اردو آغاز خواهد شد و امیدوارم با برنامه‌ریزی فدراسیون کاراته و کادرفنی تا پایان مسابقات جهانی همه چیز خوب پیش برود تا باز هم شاهد بهترین نتایج برای تیم ملی کاراته ایران باشیم.

وی در خصوص مشخص شدن نحوه کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در هفته گذشته عنوان کرد: کار واقعا برای کسب سهمیه المپیک سخت است و اینگونه نیست که حضور در این رویداد کار هر کسی باشد و ورود به این رویداد نیز به راحتی به دست نخواهد آمد. شرایط خاصی که برای کسب سهمیه المپیک اعلام شده است کار را برای همه سخت کرده است اما من امیدوارم لیاقت و شایستگی این را داشته باشیم تا با کسب امتیازات مناسب سهمیه المپیک توکیو را به دست بیاوریم.

کاپیتان تیم ملی کاراته تاکیدکرد: ما صرفا به دنبال حضور در المپیک نیستیم و از آغاز اردوها در سال جدید ابتدا به دنبال کسب بهترین مدال‌ها در مسابقات و در ادامه امتیازات مناسب برای کسب سهمیه المپیک هستیم. در توکیو نیز قطعا به دنبال بهترین نتایج وخوشرنگ‌ترین مدال‌ها هستیم تا همانطور که از کاراته انتظار می‌رود بار دیگر باعث خوشحالی مردم و جامعه کاراته باشد.

پورشیب در پاسخ به این سوال که با توجه به برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی، قهرمانی جهان و لیگ‌جهانی در سال ۹۷، مهمترین اولویت او چه مسابقاتی است، گفت: برای ذبیح‌الله پورشیب تک‌تک روزهای سال ۹۷ اولویت است و من نمی‌خواهم هیچ روزی را به راحتی از دست بدهم تا چه برسد به مسابقات. تک‌تک‌ تمرینات، روز‌ها، ساعات و دقایق برای من مهم است و به راحتی نمی‌خواهم هیچ ثانیه‌ای را برای کسب بهترین نتایج از دست بدهم. من هیچ وقت از مسابقه ومبارزه خسته نمی‌شوم و نه تنها از مبارزه هیچ ترسی ندارم بلکه عاشق مبارزه هستم. در سال جاری نیز تمام توان بر این است که در تمام مسابقات حضور و پرچم کشورم را به اهتزار در بیاورم.

وی در خصوص حضور تیم ملی کاراته در مسابقات کاراته وان ترکیه عنوان کرد: مسابقات ترکیه اولین رویداد رسمی ما در سال ۹۷ است و قبل از آن نیز مسابقه‌ای برگزار نخواهد شد. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای شده‌ است اگر حتی از یک مسابقه جا بمانیم امکان جا به جایی رنکینگ وجود دارد و دیگر مانند سالیان گذشته نیست از ۸ تا ۱۰ مسابقه کاراته وان در یکی یا دو مسابقه آن شرکت کنیم.

کاپیتان تیم ملی کاراته در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۸، من از ۶ مرحله مسابقه کاراته وان برگزار شده، در ۲ مسابقه آن حضور داشتم و قطعا اگر در مسابقات بیشتری شرکت می‌کردم جایگاه بهتری در رنکینگ داشتم. با این شرایط نیز در حال حاضر در جایگاه سوم رنکینگ قرار دارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا