نتایج کاراته وان یکی از اولویت‌های فیکس شدن در تیم ملی است/از قهرمانی آسیا کسب سهمیه المپیک شروع می‌شود

نایب قهرمان مسابقات جهانی کاراته گفت: یکی از اولویت‌های اصلی فیکس شدن در تیم ملی نتایج رقم خورده در کاراته‌وان ترکیه است.

به گزارش کاراته نیوز سعید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که مرحله دوم اردوهای تیم ملی برای حضور در لیگ جهانی کاراته‌وان از چه زمانی آغاز خواهد شد، گفت: زمان ورود به اردوی تیم ملی روز جمعه است. تمرینات تیم ملی از روز شنبه استارت خواهد خورد. کادر فنی برنامه منظمی را چیده و این تمرینات تا اعزام به لیگ جهانی کاراته‌وان ادامه خواهد داشت.

 

احمدی در پاسخ به این سوال که حضور در لیگ کاراته‌وان به چه اندازه در فیکس شدن ملی‌پوشان در تیم ملی جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا دارد، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی فیکس شدن در تیم ملی نتایج رقم خورده در کاراته‌وان ترکیه است. همچنین نتایج کاراته‌وان در رنکینگ بچه‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد. ضمن اینکه لیگ جهانی کاراته وان از لحاظ زمانی خیلی به مسابقات قهرمانی آسیا (اُردن) نزدیک است و کاراته‌وان ترکیه می‌تواند یک دیدار تدارکاتی بسیار خوبی برای بچه‌های تیم ملی باشد.

 

دارنده طلای مسابقات لیگ جهانی کاراته وان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه کیفیت کاراته‌وان ترکیه قطعاً بالا خواهد بود، گفت: تیم‌های خوبی در این رقابت‌ها شرکت‌ خواهند کرد و قطعا سطح مسابقات کاراته وان ترکیه از لحاظ فنی بالا خواهد بود. همه کشورها در تلاش هستند در کوران آمادگی باشند؛ به همین دلیل رقابت‌های کاراته‌وان ترکیه بسیار مهم خواهد بود.

 

احمدی در پاسخ به این سوال که از کدام یک از رقابت‌ها، مسابقات جزء کسب سهمیه المپیک توکیو خواهد بود، گفت: گویا از مسابقات قهرمانی آسیا امتیاز کسب شده جزء امتیازهای کسب سهمیه المپیک محسوب خواهد شد. با توجه به اینکه ما ۲ سال آینده المپیک ۲۰۲۰ توکیو را داریم مسابقات قهرمانی آسیا ۲ سال دیگر برگزار نشود و در واقع رقابت‌های قهرمانی آسیا پس از المپیک ۲۰۲۰ برگزار شود. در هر صورت اینطور که مطرح شده قهرمانی آسیا نخستین مسابقات کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود.

 

نایب قهرمان مسابقات جهانی کاراته پاریس در پاسخ به این سوال که شرایط خودت برای حضور در اردوهای تیم ملی چطور است، گفت: پس از بازگشت از مسابقات US Open تمریناتم را آغاز کردم و در واقع تمریناتم با هماهنگی کادر فنی پیگیری شد چون بعد از آسیب‌دیدگی شدیدی که از ناحیه دنده داشتم یک مقدار استراحت کوتاهی را برای خودم در نظر گرفتم و بعد از آن تمریناتم به صورت جدی آغاز خواهد شد. تمام تلاشم را می‌کنم تا سال ۹۷ نتایج خوبی را برای کارته ایران رقم بزنم.

 

دارنده طلای مسابقات ستارگان جهان در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: از مسئولان فدراسیون تشکر می‌کنم با توجه به کمبود بودجه‌ای که فدراسیون دارد کماکان تیم را هدایت می‌کند. امیدوارم این روند تا آخرین مسابقات که قهرمانی جهان است ادامه داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا