بوی تغییرات در کادرفنی امیدها به مشام می‌رسد/ بار اضافی از روی دوش هروی و یارانش برداشته می‌شود؟

سال ۹۷ کاراته ایران سال پرترافیکی را پیش رو دارد و این طور به نظر می‌رسد برای اینکه کادرفنی تیم ملی بزرگسالان در بخش مردان به آرامش برسد، کادر فنی جدیدی برای تیم ملی امید معرفی خواهد شد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس،‌ اردوی‌ تیم ملی کاراته مردان در بخش بزرگسالان در حالی از ۱۶ فروردین ماه به میزبانی تهران آغاز شده که هدایت این تیم برعهده شهرام هروی است. شهاب سلطانی، حسین روحانی و سعید حسنی پور به عنوان مربیان تیم ملی در کنار کاراته‌کاها فعالیت می‌کنند و دکتر خواجوی نیز به عنوان مربی بدنساز مسئولیت بدنسازی‌ کاراته‌کاها را برعهده دارد.

این مرحله از اردو تا ۲۶ فروردین ادامه خواهد داشت و طبق برنامه ریزی کادرفنی در این مرحله از اردوها ۱۲ جلسه بدنسازی و ۵ جلسه تمرین کاراته برای ملی پوشان در نظر گرفته شده است.

طبق برنامه ریزی مسئولان فدراسیون و کادرفنی؛ ملی پوشان حاضر در اردوها تمرینات خود را برای حضور در لیگ جهانی کاراته وان ترکیه که قرار است ۱۸ تا ۲۰ خردادماه در کشور ترکیه پیگیری شود، آماده می‌کنند.

مهمترین نکته در بخش بزرگسالان این است که کاراته امسال سال بسیار پرترافیکی را پیش رو دارد و مردان ملی پوش کشورمان علاوه بر حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان باید در بازی‌های آسیایی اندونزی نیز حضور داشته باشند. البته حضور در لیگ‌های جهانی کاراته وان و کسب امتیاز برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ از مهمترین مسائل و دغدغه‌های مسئولان فدراسیون و کادرفنی تیم ملی است.

به هر حال سال ۹۷ یکی از سال‌های بسیار مهم و پرترافیک کاراته ایران است و می‌طلبد جامعه کاراته برای موفقیت این رشته دست در دست هم دهند تا کاراته ایران از این مسیر سخت و دشوار با موفقیت عبور کند، حال اینکه با تمام فشار روحی و روانی که روی کادر فنی تیم ملی بزرگسالان به خاطر تعداد بالای مسابقات پیش رو که در سال ۹۷ وجود دارد، این طور به نظر می‌رسد که هدایت تیم ملی امید در این مقطع بسیار حساس و پرفشار قرار است به مربیان دیگر واگذار شود. صد البته که این اتفاق تصمیم منطقی است و باید در بخش مردان هم اتفاقی که در بخش بانوان رخ داده رخ دهد و امید ها تحت هدایت کادر فنی مجزایی قرار بگیرند.

به هر حال رقابت‌های انتخابی تیم ملی امید پسران روز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه در سالن شهید کبگانیان تهران برگزار شد و نفرات برتر اوزان مختلف معرفی شدند و هنوز اردوی تمرینی امید‌ها آغاز نشده و بهتر است که مسئولان فدراسیون برای حفظ آرامش و برداشتن بار اضافی از روی دوش کادر فنی تیم ملی بزرگسالان در کادرفنی تیم امید بازنگری کنند و هدایت تیم امید که برعهده شهرام هروی است را به کادر فنی جدیدی واگذار کنند. هر چند که صلاح خویش را خسروان دانند، اما بالا بودن اهمیت حضور و کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی برای کاروان ورزش ایران، تکرار موفقیت بزرگ کاراته در اتریش این بار در اسپانیا و کسب مدال و امتیاز در لیگ‌های جهانی کاراته وان که جزء مسابقات کسب سهمیه المپیک است، این طور ایجاب می‌کند که مسئولان فدراسیون هر چه سریعتر برای رسیدن به موفقیت در رویدادهای مهم و حساس پیش رو بار اضافی را از روی دوش کادرفنی تیم ملی بزرگسالان بردارند و هر چه زودتر کادرفنی تیم ملی امید را معرفی کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا