آرزوی داشتن امکاناتی در حد هند

در حالی که کشور هند هیچ جایگاهی در کاراته جهان و آسیا ندارد اما امکانات این کشور با قهرمان کاراته جهان قابل مقایسه نیست.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حالی که کاراته ایران در سالیان اخیر یکی از رشته‌های موفق ورزشی کشور بوده است و در دو دوره اخیر مسابقات جهانی موفق به افتخارآفرینی برای ورزش کشور شده است اما همچنان علاوه بر مشکلات مالی از ابتدایی‌ترین امکانات مانند داشتن یک خانه کاراته رنج می‌برد. مسئولان فدراسیون کاراته نه‌تنها در این دوره بلکه در سالیان اخیر همواره برای برگزاری اردوهای تیم ملی و حتی برگزاری مسابقات سوپرلیگ کاراته دچار مشکل بودند و در هر مقطعی با تصمیمات اجباری مجبور به مشخص کردن مکانی برای پیشبرد برنامه‌های خود بودند.

 

مشکل نداشتن سالن مناسب در سالیان اخیر به‌گونه‌ای بوده است که برخی تیم‌های ملی برای آماده‌سازی خود به‌اجبار به استان‌های مختلف سفر کردند و با تمام محدودیت‌ها به آماده‌سازی خود پرداختند، مسئله‌ای که حل کردن آن به‌تنهایی در توان فدراسیون کاراته نیست و مقامات ورزش کشور باید برای حل آن چاره‌ای اساسی بیندیشند. در حالی که ایران به‌عنوان یکی از قدرت‌های کاراته دنیا از ابتدایی‌ترین امکانات دچار مشکل است اما کشور هند که هیچ جایگاهی در کاراته دنیا ندارد با داشتن یک آکادمی مناسب در حال تربیت نیروی انسانی و آماده‌سازی این رشته است تا بتواند در سالیان آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

 

هندی‌ها که به‌تازگی برای هدایت تیم ملی کاراته خود نیز با احمد صافی به توافق رسیدند به‌خوبی اهمیت المپیکی شدن این رشته ورزشی را متوجه شدند و با برنامه‌ریزی بلندمدت و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب استارت خود را برای موفقیت در این رشته زدند. هندی‌ها به‌حدی از لحاظ امکانات در شرایط مناسب قرار دارند که این موضوع با تعجب احمد صافی نیز مواجه شده است و او در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی تسنیم ضمن تأیید این موضوع، عنوان می‌کند: “وقتی وارد هند شدم و امکانات این کشور را دیدم شگفت‌زده شدم و باورم نمی‌شد امکانات هندی‌ها در این سطح باشد. من در سنگاپور، کره‌جنوبی و اردن کار کردم و امکانات آنها را دیدم و در بسیاری از کشورهای دیگر نیز برای سمینار حضور داشتم اما به هیچ عنوان باورم نمی‌شد در کشور هند یک آکادمی شبانه‌روزی ورزشی وجود داشته باشند که در چند رشته ورزشی به‌صورت مرتب کار کنند. در این آکادمی یک سالن اختصاصی کاراته با بیش از چهار تاتامی و امکانات جانبی وجود دارد که من مشابه آن را کمتر در ایران دیدم”.

 

همه این‌ها در حالی است که محمدرضا داورزنی، معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان سال گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مسئولان این وزارتخانه در حال مکاتبه با چند مجموعه ورزشی هستند تا به‌زودی با قرار دادن یکی از آنها در اختیار فدراسیون کاراته این رشته را به آرزوی خود که داشتن یک خانه کاراته است برساند. مدت‌ها از صحبت‌های داورزنی گذشته است و همچنان کاراته ایران در سالی که مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی، مسابقات قهرمانی جهان و مسابقات لیگ جهانی را در پیش دارد در انتظار تحقق وعده‌های وزارت ورزش هستند و به‌امید حمایت مالی برای حضور در مسابقات کسب سهمیه روزگار خود را سپری می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا