زنگنه: گمشده ای در دنیای قهرمانی کاراته دارم

کاپیتان تیم ملی کاراته بانوان ایران بعد از بازگشت مقتدرانه خود به دنیای تاتامی پس از ۲ سال و نیم دوری گفت: گمشده و طلبی از دنیای قهرمانی دارم که برای دستیابی به آن، بازگشتم.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ایرنا، رقابت های انتخابی تیم ملی کاراته بانوان ایران امروز (سه شنبه) برگزار شد و در نهایت ۶ نفر اردونشین شدند.

«سارا بهمنیار»، «آویشن باقری»، «زهره برزگر»، «شیما آل سعدی»، «پگاه زنگنه» و «شنه کاظمی» با موفقیت در رقابت های انتخابی به اردوی تیم ملی کاراته بانوان رسیدند. «حمیده عباسعلی» و «محدثه آقایی» نیز پیش از این در اردو حضور داشتند.

پگاه زنگنه پس از کسب سه برد مقتدرانه و بازگشت به تیم ملی کاراته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت که بعد از مسابقات جهانی ۲۰۱۴ آلمان به صورت کامل کاراته را کنار گذاشتم و حتی تمرین هم نداشتم.

وی با بیان اینکه اوایل سال گذشته به عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان ایران به اردو بازگشت، گفت: تا مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان تیم را همراهی کردم و آنگاه در ذهنم بود که به دنیای قهرمانی برگردم.

زنگنه با اشاره به اینکه در دنیای قهرمانی به چیزی که می خواست نرسیده است، عنوان کرد: هرچند باید به خواسته ام می رسیدم، اما بازگشت پس از ۲ سال و نیم دوری بسیار سخت بود و همه امور را از ابتدا آغاز کردم و با پایان دادن به ناامیدی ها، دوباره به تیم ملی رسیدم.

کاپیتان تیم ملی کاراته بانوان ایران با تاکید بر اینکه تلاش می کند به ترکیب اصلی این تیم برای حضور در مسابقات مهم امسال راه یابد، توضیح داد: قهرمانی آسیا در اردن، بازی های آسیایی جاکارتا و قهرمانی جهان در اسپانیا، سه رویداد مهم پیش رو است که می خواهم در آنها روی تاتامی بروم.

وی در پاسخ به این سوال که احساس می شد بعد از بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون تاکنون به دنبال رسیدن به گمشده ای در دنیای قهرمانی است؟ پاسخ داد: باید نوشته هایم در دنیای قهرمانی را تکمیل کنم تا به سر خط آن که همان مربیگری است، نزدیک شوم.

پگاه زنگنه با بیان اینکه چنانچه توان فنی لازم را نداشت به تیم ملی باز نمی گشت، گفت: شاید برخی ها بگویند سن من از دیگر اردونشینان بالاتر است، اما این مساله اهمیت ندارد. زندگی آدم ها با یکدیگر متفاوت است و برای رسیدن به خواسته های خودم، حرکت می کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز می اندیشد؟ گفت: اکنون سه رویداد سال جاری برایم اهمیت دارد و بازی های المپیک در مراحل بعدی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا