به مدال نقره قانع نبودم و طلا می‌خواستم/ امیدوارم سال ۹۷ برای ورزش ایران و کاراته پرمدال باشد

دارنده نشان نقره کاراته‌وان هلند، گفت: در هلند آن چیزی که می‌خواستم نشد و یک مقدار عجله کردم. من به مدال نقره قانع نبودم و دوست داشتم سال ۹۶ را با مدال طلا به پایان برسانم.

به گزارش کاراته نیوز بهمن عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد برگزاری مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان، اظهار داشت: تمام رویدادهای کاراته‌وان در سطح بسیار بالایی برگزار می‌شود. ۶۴ نفر برتر رنکینگ جهانی در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند و به همین دلیل سطح مسابقات بالا می‌رود. در تمام مراحل لیگ‌های جهانی از همان مسابقه اول تمام رویدادها برای هر کاراته‌کا حکم فینال را دارد. من در مسابقه اول با حریف اسلواکی بازی داشتم و او حریف بسیار بد بدن بود و در طول مسابقه تلاش می‌کرد حریف خود را خسته کند. در کل همه رقابت‌ها دشوار است.

 

وی در ادامه صحبت‌های خود، گفت: خب مطمئناً عملکرد کاراته‌وان هلند به مراتب خیلی برای من بهتر بود. در مسابقات لیگ جهانی پاریس سوم شدم اما در امارات باختم. البته یک مقدار غافلگیر شدم و در مبارزه با حریفم در امارات بهمن همیشگی نبودم. پس از آن آمدم در لیگ جهانی هلند حضور پیدا کردم و تجربیات کاراته‌وان فرانسه و امارات را در هلند استفاده کردم و خوشبختانه توانستم راهی فینال سومین مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان شوم.

 

عسگری در پاسخ به این سؤال که آیا برگزاری تمام مبارزات بلافاصله پشت‌سر هم باعث خستگی شما شده بود یا خیر، گفت: ۵ مرحله در هلند مسابقه دادم و هر کدام حکم فینال را داشت. رقابت‌های سنگینی بود و واقعاً خسته‌کننده چون تمام مبارزات من پشت‌سر هم برگزار شد و تایم استراحت بین مبارزاتم بسیار کم بود و تنها فرصت تغییر باند کمربندم را داشتم. خدا را شکر چون در لیگ جهانی پاریس این اتفاق برایم رخ داده بود تجربه شده بود و در هلند توانستم از تجربیات پاریس برای چنین مبارزاتی استفاده کنم. در لیگ جهانی هلند جدول ما در دو تاتامی برگزار کردند در صورتی که باید در یک تاتامی برگزار می‌شد.

 

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: خوشحالم از این که توانستم حریفانی را در هلند شکست دهم که از نظر جایگاه رنکینگ بالاتر از من بودند. با نفراتی که در رنکینگ یک، ۳ و ۵ دنیا قرار دارند مبارزه کردم و نفراتی که رنکینگ پایین‌تری که از من داشتند را نیز شکست دادم. در یک هشتم نهایی نماینده فرانسه اگر اشتباه نکنم در رنکینگ ۵ دنیا قرار دارد و توانستم او را شکست دهم. مبارزه با نماینده فرانسه خیلی سخت و حساس بود. مسئولان فدراسیون، کادر فنی و ملی‌پوشان را می‌دیدم که از بیرون از تاتامی به شدت من را تشویق می‌کردند و آن تشویق‌ها قوت قلبی برای من بود. همان تشویق‌ها به من انرژی می‌داد. خستگی بین ما دو نفر به قدری زیاد بود که دیگر هیچ کدام از ما نمی‌توانستیم رقص پا کنیم اما در نهایت این بهمن عسگری بود که برنده شد. من در آنجا فکر می‌کردم واقعاً مسابقه تمام شده و راهی فینال شدم اما همان جا به من گفتند که یک بازی دیگر باقی مانده که باید با نماینده اوکراین مبارزه کنم که او نیز در جایگاه رنکینگ سوم دنیا قرار دارد.

 

عسگری در مورد مبارزه با حریف اوکراینی خود، گفت: در طول بازی با حریف اوکراین بود که بعضی از صحبت‌ها و کلیپ‌های دکتر حجتی روانشناس تیم به ذهنم می‌آمد من هم چشمان بعضی از تماشاگران می‌دیدم که آنها احساس می‌کنند که من دیگر توان مبارزه کردن را ندارم. مربیان را می‌دیدم که با چه انرژی تلاش می‌کردند لباس پاره من را عوض می‌کردند، یکی از آنها آب می‌آورد، دکتر خواجوی تلاش می‌کرد همه دست به دست هم داده بودند تا من به فینال بروم. به خودم اعتماد داشتم و در ذهنم یکسری حرف‌ها را می‌زدم که بهمن تو می‌توانی برنده شوی اما در چشمان برخی از تماشاگران می‌خواندم که آنها تصور می‌کنند من دیگر نمی‌توانم برنده شوم اما همان لحظه یک تلنگری به من وارد شد و از تجربیات فرانسه استفاده کردم و بدون هیچ اشتباهی کومیته زدم و نماینده اوکراین را ۵ بر صفر شکست دادم و راهی فینال شدم. تشویق هم‌تیمی‌ها، مسئولان فدراسیون و کادر فنی، دکتر خواجوی، دکتر حجتی روانشناس عزیز بود که توانستم خودم را جمع و جور کنم و به فینال برسم.

 

وی در مورد فینال مبارزات که با حریف سرسخت ژاپنی داشت، گفت: در فینال مسابقات حریف ژاپنی حریف بسیار باهوشی است. او تنها کاراته‌کایی است که رافائل، آقایف نماینده آذربایجان را که در کاراته استثنا و نابغه است را شکست داده است. من در کاراته‌وان ترکیه نماینده ژاپن را ۳ بر یک شکست داده بودم. چون تجربه شکست او را داشتم یکسری استراتژی برای خودم در نظر گرفته بودم و مسابقه خیلی خوب پیش می‌رفت اما غفلت‌هایی کردم که باعث شد نتیجه را واگذار کنم. در فینال آن چیزی که می‌خواستم نشد چون یک مقدار عجله کردم اما تجربه خوبی را به دست ‌آوردم. من به نقره قانع نبودم، دوست داشتم سال ۹۶ را با یک مدال طلا به پایان برسانم با یک مدال خوش‌رنگ اما این اتفاق رخ نداد. باز هم خدا را شکر می‌کنم که توانستم مدال نقره را کسب کنم و سال ۹۶ را به خوبی به پایان برسانم.

 

دارنده نشان نقره کاراته‌وان هلند در مورد اینکه برای شکست نماینده ژاپن که حریف اصلی او است برنامه‌ریزی خواهد کرد، گفت: نماینده ژاپن حریف آسیایی من است اگر بهمن عسگری می‌خواهد مسابقات آسیایی، بازی‌های آسیایی مدال طلا کسب کند باید خیلی روی حریف اصلی من که نماینده ژاپن است برنامه‌ریزی کنم تا بهتر از رویداد ترکیه او را شکست دهم. مطمئناً نمی‌گذارم این طور تمام شود. من با او سالیان سال در آسیا و رویدادهای دیگر مبارزه خواهم کرد و ما با هم کار داریم. باید با هم مبارزه کنیم و حتماً باید برای این حریف برنامه‌ریزی کنم. نمی‌گذارم او به همین راحتی از روی من عبور کند البته در هلند به همین راحتی هم نبود و مبارزه برای او هم سخت می‌شود.

 

عسگری در پاسخ به این سؤال که داوری در این رویدادها به چه صورت بود گفت: داوری در این سه مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان خیلی کم و جزئی اشتباه داشت اگر اشتباهی هم بود شاید دید آنها اشتباه بوده است و اتفاقی بوده، داوری‌ها خیلی خوب شده من نمی‌توانم کارشناسی کنم اما چون بازیکن هستم و از بیرون می‌توانم همه چیز را ببینم باید بگویم داوری‌ها خوب شده است.

 

وی در پایان صحبت‌های خود با آرزوی موفقیت برای ورزش ایران و به خصوص خانواده کاراته، گفت: سال ۹۶ سال بسیار خوبی برای من بود متأسفانه من در سال ۹۵ با آسیب‌دیدگی‌هایی که داشتم خیلی از حریفانم عقب افتاده بودم اما سال ۹۶ هم در مسابقات داخلی و مسابقات برون‌مرزی، مسابقات خوبی را انجام دادم تنها بازیکنی بودم که در مسابقات آسیایی هم در انفرادی و هم در تیمی دو طلا کسب کردم. در کاراته‌وان‌ها مدال و نتایج خوبی گرفتم، رنکینگ من پایین آمده بود چون در سال ۹۵ به دلیل آسیب‌دیدگی جایگاهم خیلی پایین آمده بود اما حالا پس از کسب مدال نقره در هلند فکر می‌کنم به رنکینگ پنجم می‌آیم. تشکر می‌کنم از کادر فنی، از مسئولان فدراسیون که به من اعتماد کردند و از سوی آنها حمایت شدم. در سال ۹۶ خودم را به حریفانم در داخل و خارج رساندم. خدا را شکر در وزن ۷۵ کیلوگرم می‌توانم در ایران و جهان مسابقه بدهم. از حریفانم تشکر می‌کنم که به من انرژی انگیزه می‌دهند که دو برابر تلاش کنم. اجازه نمی‌دهم از من سبقت بگیرند. به هر حال سال ۹۶ به خوبی به پایان رسید و سال ۹۷ آغاز شده است امیدوارم سال خوب همراه با موفقیت‌های بزرگ برای ورزش ایران و به خصوص کاراته ایران باشد. امیدوارم سالی پر از موفقیت برای جامعه کاراته و بهمن عسگری باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا