خوشقدم: از لحاظ پتانسیل و غیرت سرسوزنی به دختران کاراته ایران شک ندارم/ کاراته در شرایط سخت توانایی معجزه ورزشی دارد

سرمربی تیم کاراته نوجوانان وجوانان دختران گفت: حریفان سرسختی در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک نوجوانان در پیش داریم اما از لحاظ پتانسیل و غیرت سرسوزنی به دختران ایرانی شک ندارم.

به گزارش کاراته نیوز سمانه خوشقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص اهداف تیم کاراته نوجوانان و جوانان ختران اظهار داشت: در درجه نخست به کسب سهمیه مسابقات المپیک نوجوانان فکر می‌کنیم و در این راه به دنبال کسب نتایج مناسب در مسابقات قهرمانی آسیا نیز هستیم. متاسفانه دختران ما برای کسب سهمیه از رنکینگ مناسبی برخوردار نیستند و این موضوع شرایط را برای کسب سهیمه ما سخت‌تر می‌کند. قوی‌ترین رقیب ما ژاپن است که اکثر بازیکنان این تیم صدرنشین رنکینگ هستند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رقابت‌های قهرمانی آسیا اردیبهشت ماه سال آینده در اوکیناوا ژاپن برگزار خواهد شد فرصت زیادی برای آماده‌سازی نداریم و باید هرچه زودتر مسابقات انتخابی تیم ملی و اردوها را برگزار کنیم. بعد از پایان مسابقات قهرمانی آسیا برای کسب سهمیه المپیک نوجوانان مسابقات متوالی در پیش داریم اما با تمام این سختی‌ها و فرصت کم اطمینان دارم دختران ایران از بهترین‌ها و با تمام وجود مصمم به موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک هستند و حتما مدال‌های خوشرنگی را کسب می‌کنند.

 

سرمربی تیم نوجوانان و جوانان کاراته دختران در پاسخ به این سوال که از تیم حاضر در مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا بازیکنی از لحاظ سنی شرایط حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را دارد، گفت: چند بازیکن از آن تیم امکان همراهی تیم ملی را دارند اما متاسفانه این بازیکنان موفق به کسب مدال در مسابقات جهانی نشدند اما بازیکنان باتجربه‌ای هستند. برای انتخاب تیم ملی به دنبال بازیکنانی خواهم بود که توانایی کسب مدال را داشته باشند و صد در صد به همراه فاطمه قاسمی روی انتخاب‌های خود تمرکز خواهیم داشت. قطعا به گونه‌ای نیز برخورد می‌کنیم که حقی از بازیکنی ضایع نشود و تا به امروز نیز در تمامی رده‌ها به دنبال این مهم بودم.

 

خوشقدم در خصوص زمان برگزاری مسابقات انتخابی تیم نوجوانان و جوانان عنوان کرد: روز گذشته (شنبه) در فدراسیون جلسه‌ای داشتم و در خصوص زمان برگزاری اردوها صحبت کردیم. قرار شد ۵ اسفندماه مرحله نخست انتخابی تیم‌های نوجوانان و جوانان برگزار شود و تا ۱۹ اسفندماه سومین مرحله انتخابی‌ها را برگزار کنیم.

 

وی در خصوص حضور تیم نوجوانان و جوانان دختران کاراته ایران در رویدادهای تدارکاتی به تسنیم گفت: تا زمان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا زمان چندانی نداریم و با توجه به تعطیلات نوروز امکان حضور تیم ملی در تورنمنت‌های تدارکاتی وجود ندارد. با این شرایط تمام شرایط خود را انجام خواهیم داد تا نماینده شایسته‌ای برای کاراته ایران در ژاپن باشیم.

 

سرمربی تیم کاراته نوجوانان وجوانان دختران در خصوص انتظارات بالای جامعه کاراته اظهار داشت: جامعه کاراته و مردم باید از کاراته ایران انتظار داشته باشند و ما نیز به خوبی می‌دانیم کار سختی در پیش داریم اما به دنبال کسب افتخار هستیم و کاراته ایران نیز نشان داده در شرایط سخت توانایی انجام معجزات ورزشی را دارد. به خوبی می‌دانم در چه جایگاهی قرار دارم. موضوع این نیست که خوشبین باشم بلکه به بازیکنان و همکارانم در کادرفنی تیم ملی ایمان قلبی دارم. با وجود این ایمان قلبی در تمام مسابقات برای مدال و کسب سهمیه می‌جنگیم.

 

خوشقدم خاطرنشان کرد: به خوبی می‌دانم حریفان سرسختی در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک نوجوانان در پیش داریم اما از لحاظ پتانسیل و غیرت سرسوزنی به دختران ایرانی شک ندارم. کاراته دنیا از زمان المپیکی شدن این رشته سرمایه‌گذاری بسیار زیادی انجام داده و تمام مسابقات در سطح بسیار بالایی در حال برگزاری است. همه دنیا در حال تلاش هستند تا اگر بار دومی برای حضور کاراته در المپیک وجود نداشت در نخستین حضور این رشته در المپیک موفق به افتخارآفرینی شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا