رئیس فدراسیون کاراته:سه موفقیت تاریخی ثبت کردیم/سبکهای آزاد مانند کنترلی اداره می‌شوند

رئیس فدراسیون کاراته گفت: آرامش، یکدلی و وحد ت در یکسال گذشته نقطه قوت کاراته بوده و باعث شد بتوانیم روزهای خوبی را سپری کنیم.


به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، ۱۳ ماه قبل محمدصادق فرجی با اخد ۲۴ رای از مجمع انتخاباتی، برای دومین بار پشت صندلی ریاست فدراسیون کاراته نشست. کاراته که روزهای خوبی را سپری نمی کرد و با مشکلات زیادی بخصوص در بخش مالی دست به گربیان بود، با تغییر مدیریت روزهای خوب از راه رسید و در کنار همه موفقیت های کسب شده در رقابتهای جهانی رده های سنی و لیگ های جهانی، شاید کسب عنوان قهرمانی در قاره کهن در تمامی رده های سنی برای اولین بار را بتوان مهمترین دستاورد این تغییر
محمدصادق فرجی به فعالیت های این رشته در ۱۳ ماه گذشته اشاره کرد و برنامه های آتی کاراته تا المپیک را تشریح کرد؛

کاراته از دوران گذار عبور می کند
بعد از اینکه کاراته به عنوان یک رشته المپیکی معرفی شد و قرار است مدالهایش در رنکنیگ محاسبه شود. نگاه همه کشورها به این رشته تغییر و سرمایه گذاری ها برای کسب مدال المپیک آغاز شد. همین موضوع باعث شده تا در همین یکسال گذشته شاهد رشد بی سابقه این رشته در دنیا باشیم. این موضوع را به خوبی می توان در مسابقات مهم بین المللی مشاهده کرد. ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برنامه های خود تا بازیهای ۲۰۲۰ توکیو تدوین کرده و گام به گام پیش می رویم.

قهرمانی در قزاقستان کار بزرگی بود
تیم های ملی کاراته ایران در سال ۹۶ موفقیت های بسیار خوبی در رقابتهای کاراته وان و رده های سنی جهانی کسب کردند، ولی کسب عنوان قهرمانی آسیا حلاوت دیگری داشت. کاراته کاهای شایسته ایران در مجموع رده های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان برای نخستین بار در حضور قدرتهای آسیا موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند. بعد از ۳۶ سال موفق به کسب مدالهای طلا و نقره بازیهای جهانی در لهستان شدیم ضمن اینکه درخشش جوانان در مسابقات جهانی اسپانیا و همچنین برنز کاتای تیمی دختران که برای اولین بار بدست آمد، نیز اهمیت زیاید برای کاراته ایران داشت. همین موفقیت ها باعث شد در پایان سال ۲۰۱۷ بعد از ژاپن در رده بندی نهایی دومین کشور جهان بالاتر از کشورهایی چون فرانسه و اسپانیا قرار بگیریم.

موفقیت در بخش دیپلماسی خارجی
در بخش بین الملل و کسب کرسی های بین المللی نیز فعالیت خوبی شروع شده است. جواد سلیمی برای اولین بار در تاریخ کاراته ایران عضو شورای داوری جهانی شد. این کرسی جهانی برای کاراته ایران خیلی اهمیت داشت. مسعود رهنما نیز عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی شد. همین امر نشان می دهد عزم خود را برای کسب کرسی ها مهم جهانی و آسیایی جزم کرده و به امید خدا در سالهای آتی بتوانیم در بخش های دیگر نیز مسئولیت های مهم و تاثیر گذار بگیریم.

به دنبال سهمیه حداکثری المپیک هستیم
براساس اعلام فدراسیون جهانی رقابتهای کاراته در بازیهای المپیک در شش وزن بانوان و مردان و کاتای انفرادی برگزار می شود و هر کشور می تواند هشت سهمیه کسب کند. البته مسیر کسب سهمیه خیلی سخت و طولانی و هزینه بر است و باید در رقابتهای مختلف حضور فعال و دائمی داشته باشیم. ولی در مجموع شرایط خوبی داریم و تلاش مجموعه فدراسیون کسب حداکثری سهمیه المپیک توکیو است.

پنجمین رشته مدال آور در المپیک می شویم
تا المپیک ریو ورزش ایران در چهار رشته موفق به کسب مدال المپیک شده است. اما مطمئنا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، کاراته به عنوان پنحمین رشته معرفی خواهد شد. کاراته ایران از قدرتهای برتر دنیاست و این موقعیت را داریم تا با سهمیه حداکثری نهایت بهره را برده و ضمن کسب مدال، جایگاه کاروان ایران در این بازیها را ارتقا دهیم.

توجه ویژه در بخش آموزش
معتقدیم کاراته کاها باید از ابتدای آموزش با یک رویه مشخص حرکت کنند، چرا که پایه های فنی در کلاسها بسته می شود و اگر مربیان ما براساس یک اسلوب خاص کار آموزش را انجام دهند، کار مربیان تیم ملی شکل بهتری پیدا می کند. به همین دلیل در بخش آموزش گام های خوبی برداشتیم تا برگزاری کلاسها و کارگاه های آموزشی این وحدت رویه را ایجاد کنیم. اهمیت آموزش برکسی پوشیده نیست و ما نیز با دقت نظر و حساسیت خاصی کار را دنبال می کنیم. در این کلاسها در کنار مسائل فنی، موضوعات مختلفی از جمله تغذیه، حقوقی، مبارزه با دوپینگ، روش تمرین، تدریس و … آموزش داده می شود.

بازنگری اساسنامه فدراسیون
در یک سال گذشته آئین نامه و کمیته های مختلف فدراسیون مورد بازنگری قرار گرفت، سیستم اتوماسیون اداری راه اندازی شد و اساسنامه فدراسیون توسط کمیته برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بر اساس نیازهای کاراته مورد ب

ازنگری قرار گرفت که پیش نویس آن را برای وزارت ورزش و جوانان ارسال کردیم تا پس از تائید، برای تصویب در مجمع اسفندماه مطرح شود.

سال ۲۰۱۸ را خوب شروع کردیم
با کسب عنوان قهرمانی در کاراته وان پاریس، سال ۲۰۱۸ را خوب شروع کردیم و باید با همین روند حرکت کنیم. شش دوره مسابقات لیگ جهانی، قهرمانی آسیایی، بازیهای آسیایی، قهرمانی جهان و المپیک نوجوانان را پیش رو داریم و معتقدم با همفکری همه اهالی کاراته می توانیم سربلند بیرون بیایم.

سبک های آزاد کاراته همانند سبک های کنترلی مدیریت می شود
سبک های آزاد از این پس همانند سبک های کنترلی اداره خواهیم کرد. هدف ما از این تغییر سرعت بخشیدن به امور اداری و ارتباط مستقیم با فدراسیون و کمیته های مرتبط بوده است. همانگونه که سبک های کنترلی تمامی برنامه های خود را از طریق رئیس، نایب رئیس و دبیر پیگیری می کنند، سبک های آزاد نیز چنین است. برخی کمیته ها مانند انظباطی، حقوقی، روابط عمومی و بین الملل که مشترک هستند، برخی کمیته های تخصصی سبک های آزادهم مانند فنی، آموزش و…. را نیز تشکیل داده، احکام آن صادر شده است. این تغییر هیچ خللی در استقلال سبک های آزاد نخواهد داشت.

بهنام فر و خوش قدم سرمربی تیم ملی هستند
برای رده های سنی پایه برنامه خاصی داریم. نوجوانان، جوانان و امید سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو دارند و نوجوانان نیز باید پس از کسب سهمیه در المپیک شرکت کنند. به همین دلیل به زودی با تشکیل جلسه در مورد نحوه اداره این تیم ها تصمیم گیری خواهیم کرد. البته مهران بهنام فر عملکرد خوبی در تیم جوانان داشته و جایگاه وی تثبیت شده است. همین موضوع را در بخش بانوان و سمانه خوش قدم داریم. این دو نفر باید در جلسه شرکت کرده و برنامه های خود را ارائه داده و در مورد همکاران خود نظر بدهند.

آرامش و وفاق اهالی کاراته
در کنار مسائل فنی، مهمترین عاملی که باعث شد ما در یکسال اخیر روزهای خوبی را سپری کنیم، آرامش، همفکری و وفاق بین اهالی کاراته است. در واقع همه اساتید و بزرگان این رشته ما را در فدراسیون حمایت و کمک کردند تا بتوانیم برگهای زرین متعددی به کتاب قطور موفقیت های کاراته اضافه کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا