صافی: عملکرد تیم ملی در مسابقات کاراته وان پاریس رضایت‌بخش اما نگران‌کننده بود

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد گفت: فکر می‌کنم هوای کاراته ایران در اولین دوره مسابقات کاراته وان در پاریس که از حساسیت خاصی نیز برخوردار بود، ابری، نیمه‌ابری و آفتابی بود.

به گزارش کاراته نیوز احمد صافی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد تیم ملی کاراته ایران در مسابقات کاراته وان پاریس اظهار داشت: فکر می‌کنم هوای کاراته ایران در اولین دوره مسابقات کاراته وان در پاریس که از حساسیت خاصی نیز برخوردار بود، ابری، نیمه‌ابری و آفتابی بود اما در نهایت در روز آخر مسابقات بچه‌های کاراته ایران به‌خصوص در بخش آقایان توانستند به‌خوبی نمایشی از حضور موفق خودشان داشته باشند.

وی تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد در بخش بانوان هنوز نتوانستیم از پتانسیل‌های خودمان بهره ببریم. بعد از رسمی شدن حجاب و اجازه حضور بانوان در مسابقات کاراته، شروع خوب و تداوم خوبی داشتیم اما یکی، دو دوره است که نتوانستیم جایگاه خود را ارتقا بدهیم. در بخش آقایان به هر حال کسب ۲ مدال طلا از ۵ فرصت و همچنین رسیدن به دو مدال برنز و دو مقام پنجم باعث می‌شد عملکرد تیم ملی در پاریس رضایت‌بخش اما نگران‌کننده باشد.

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: نگران‌کننده از این بابت که هرچه به المپیک نزدیک‌تر می‌شویم، حساسیت مسابقات نیز افزایش پیدا می‌کند. حریف سجاد گنج‌زاده در فینال این مسابقات یک ورزشکار ۲۱ساله بود یا حتی کم‌سن‌وسال‌تر بود. برخی کشورها قبلاً در کاراته مطرح نبودند اما در حال حاضر این کشورها مثل روسیه در حال مطرح کردن خود و کشورهایی دیگری مانند اوکراین در حال توسعه نفرات خود هستند.

صافی تأکید کرد: اگر کاراته ایران می‌خواهد روی مدال المپیک حساب کند دو مشکل دارد؛ یکی امکانات سخت‌افزاری است و دیگری حفظ کردن قهرمانی با این سوابق تا المپیک ۲۰۲۰ است تا از لحاظ معشیت، تحصیل و آینده زندگی به مشکل برخورد نکرده و انگیزه خود را از دست ندهند. موفقیت در المپیک بسیار سخت است و کاراته این توانایی را دارد تا رکورد ایران را در مجموع مدال‌ها کنار کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری ارتقا بدهد اما این مهم نیازمند توجه بیشتر وزارت ورزش و کمیته المپیک است.

وی در خصوص عملکرد بانوان در مسابقات کاراته وان پاریس گفت: کاراته بانوان احتیاج به تیمداری دارد و نیاز است که برنامه‌های تمرینی آنها اصلاح شود. مخالف استخدام مربی خارجی برای کومیته بانوان هستم چرا که کاراته ایران توانایی صادر کردن مربی را دارد و وقتی این پتانسیل وجود دارد دیگر به وارد کردن مربی احتیاجی نیست. به‌نظر می‌رسد در بخش بانوان باید از بخش مشاوره‌ای کمیته فنی بیشتر استفاده شود و برنامه‌ها سازماندهی بهتری شوند. باید مربیانی که با این‌همه مشقت کار می‌کنند تشویق بیشتری شوند تا از توانایی‌های آنها بهره بهتری برده شود. در بانوان احتیاج است از مربیان و تیم‌مان برای موفقیت بیشتر مراقبت کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا