برای حضور در کاراته وان‌ها به بودجه بالایی نیاز داریم/از نتایج تیم ملی بانوان دفاع می‌کنم

دبیر فدراسیون کاراته گفت: برای حضور در مسابقات لیگ‌های جهانی کاراته‌ وان خیلی شرایط برای ما سخت است و نیاز به بودجه بالایی داریم.

به گزارش کاراته نیوز محسن آشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص نتایج تیم ملی کاراته در نخستین مرحله مسابقات لیگ جهانی کاراته‌‌وان پاریس، گفت: مسابقات از سطح فنی بسیار خوبی برخوردار بود. اولین دوره‌ای بود که این رقابت‌ها به صورت گزینشی برگزار می‌شد و با سایر لیگ‌های جهانی تفاوت داشت. انگیزه برای کسب امتیاز در رنکینگ جهانی بین بازیکنان حاضر در این رقابت‌ها بسیار بالا بود. کشورهای حاضر در این رقابت‌ها برای کسب مدال در این مسابقات حضور پیدا کرده بودند و انگیزه آنها بسیار بالا است.

دبیر فدراسیون کاراته در ادامه صحبت‌های، گفت: نتیجه خوب و قابل قبولی را در بخش مردان کسب کردیم، اما ظرفیت کاراته ما بیش از این است. ما بهتر از این می‌توانستیم در پاریس نتیجه کسب کنیم. با نتایج رقم خورده، سطح فنی رقابت‌ها و کشورهای حاضر در این مسابقات ما باید تغییراتی را در تفکرات و تمرین‌هایمان ایجاد کنیم. این مسائل باید مدنظر کادر فنی باشد و یک تغییری در شیوه تمرین به عمل بیاید تا بتوانیم موفق شویم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قبول دارید در بخش بانوان نتایج بسیار ضعیف بود، اظهار داشت: من از نتایج ضعیف بانوان دفاع می‌کنم. مردان ما ۴۰ سال است در عرصه مسابقات رسمی حضور دارند، اما بانوان ما از سال ۲۰۱۴ جواز حضور در این رویدادهای بزرگ را کسب کرده‌اند. در واقع آنها چهار سال است که در چنین مسابقاتی می‌توانند حضور پیدا کنند. این زمان کوتاه می‌تواند تأثیرگذار باشد. افرادی که در قالب زمان قرار می‌گیرند می‌توانند رشد کنند؛ بانوان ما تازه شروع کردند و در واقع جدال با حریفان که سال‌ها در چنین رویدادهایی حضور داشته‌اند نابرابر است. تیم ملی بانوان کشورهای دیگر در تمرینات مشترک با مردان فعالیت می‌کنند و از مربی مردان بهره مند می‌شوند و این موضوع در رشد آنها می‌تواند تأثیرگذار باشد، اما ما با توجه به حفظ شئونات انقلاب اسلامی از حضور در اردوهای مشترک با مردان و استفاده مربی مرد در تیم ملی بانوان خوداری می‌کنیم و باز هم با این تفاوت‌ها بانوان ما نشان داده‌ا‌ند که از ظرفیت‌های بالقوه خود می‌توانند استفاده کنند.

دبیر فدراسیون کاراته در پاسخ به این سؤال که آیا با نتایج ضعیفی که تیم ملی بانوان در مسابقات لیگ جهانی ژاپن و فرانسه کسب کرده تغییراتی در کادر فنی تیم ملی ایجاد خواهد شد یا خیر، گفت: بنده آن چیزی که می‌توانم آسیب‌شناسی کنم را مطرح می‌کنم. همه دوست دارند در رأس کادر فنی تیم ملی بانوان قرار بگیرند. همه سهم‌خواهی می‌کنند و شاید به حق و منطقی باشد اما برای مدیریت تیم ملی ما ناچاریم یک نفر را انتخاب کنیم و از آن استفاده کنیم؛ دیگران هم باید بیایند و کمک کنند. اگر همدلی باشد تیم ملی می‌توان نتیجه بگیرد. دختران‌مان سخت‌کوش و پرتلاش هستند این‌ها امتیازهایی است که در فرآیند قهرمانی می‌تواند تأثیرگذار باشد. به هر حال در مورد تغییرات در بخش بانوان باید پس از آسیب‌شناسی با رئیس فدراسیون در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

آشوری در مورد شرایط سختی که فدراسیون برای حضور در مسابقات لیگ جهانی دارد، خاطرنشان کرد: برای حضور در مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان خیلی شرایط برای ما سخت است و نیاز به بودجه بالایی داریم اما ما فعلاً این شرایط را نداریم باید فکری کنیم و برای این معضل چاره‌ای اندیشیده شود. کشورهای دیگر خوب سرمایه‌گذاری می‌کنند و خیلی وقت می‌گذارند. تیم‌های فرانسه و ژاپن یک اردوی ۱۵ روزه را پیش‌رو دارند و پس از آن راهی مرحله بعدی لیگ جهانی امارات می‌شوند. قطعاً سایر کشورها هم به همین روال است، قزاقستان و ترکیه خیلی سرمایه‌گذاری کردند و در تلاش هستند تا در المپیک موفق باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا