هزینه‌های گزاف کاراته برای یک غفلت

مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان، جوانان و امید کاراته دختران و پسران در شرایطی برگزار شده که به دلیل اشتباه در تعیین سن، این مسابقات دوباره برگزار خواهد شد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، فدراسیون جهانی کاراته در ۷ دی ماه سن تعیین شده برای رده‌های سنی نوجوانان و جوانان را اعلام کرد. این در حالی است که فدراسیون کاراته ایران بدون در نظر گرفتن و آگاهی از این تغییرات براساس قوانین گذشته اقدام به ثبت نام از کاراته کاهای استان‌های مختلف می‌کند.

برهمین اساس مسابقات کاراته قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید پسران به میزبانی اصفهان برگزار شد. مسابقاتی که طبق قوانین جدید یکی از رده‌های سنی آن حذف شده است. اما باتوجه به غفلت و سهل انگاری فدراسیون ایران مسابقات با قوانین قبلی برگزار شد که در عمل خروجی خاصی ندارد. مسابقاتی که به دلیل حجم بالای شرکت کنندگان تا ساعت ۳ صبح به طول انجامید.هزینه‌های گزافی که باید دوباره تکرار شود و این بار براساس قوانین جدید در تاریخ ۱۹ بهمن به صورت فشرده در سنندج برگزار شود.

این هزینه‌ها در شرایطی صورت گرفته است که فدراسیون کاراته ایران سوم بهمن ماه بخشنامه جدید فدراسیون جهانی را اعلام کرد اما نکته جالب در مسابقات دختران است. رقابت‌های دختران در رده سنی نوجوانان، جوانان و امیدها ۴ بهمن ماه استارت خورد و به رغم اطلاع از قوانین این مسابقات تا ۶ بهمن ماه ادامه خواهد داشت. چرا که هیئت‌های استانی عازم اصفهان شده و اسکان پیدا کرده بودند. قرار است دوباره مسابقات انتخابی ۲۳ بهمن ماه در سنندج در رده بانوان برگزار شود.

این در شرایطی است که فدراسیون کاراته همواره به دلیل کمبود منابع مالی گلایه مند بوده است و حالا برگزاری مجدد این مسابقات هزینه گزافی را چه به لحاظ مادی و معنوی برای کاراته به همراه خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا