کاراته وان ژاپن، ایستگاه آخر ملی پوشان بانوان

به بهانه حضور در آخرین مرحله از لیگ های جهانی در سال ۲۰۱۷، مروری بر عملکرد بانوان اعزامی به ژاپن در سالی که گذشت، داشتیم.

 

به گزارش “کاراته نیوز” آخرین مرحله از لیگ جهانی رده سنی بزرگسالان در تاریخ ۴ و ۵ آذرماه به میزبانی اوکیناوا ژاپن برگزار می گردد.

گفتنی است این بار تنها ملی پوشان بانوان با ترکیب (نسرین و دلارام دوستی، خاکسار، برزگر، علیپور، کاویانی و آقایی) عازم این رقابتها شدند.

**آنچه گذشت:
در پنج بخش قبلِ این گزارش از تمامی ملی پوشان کاراته بانوان اعزامی به رقابتهای کاراته وان ژاپن سخن گفتیم. و به نقطه ضعف آنها از دیدگاه دیگر اشاره کوتاهی کردیم.

اما در این بخش به عملکردی بر اساس آمار و ارقامِ سه ملی پوش دیگر بانوان یعنی حمیده عباسعلی، فاطمه چالاکی و بهنوش نجفی، که غایبین این دوره از پیکارها به شمار می روند، خواهیم پرداخت‌.

***بخش ششم/
فاطمه چالاکی/ ۵۵- کیلوگرم

چالاکی از چهار فرصت کسب مدال، به سه مدال طلا رسید.

**مروری بر عملکرد چالاکی
*لیگ جهانی امارات/ فرودین ۹۶

چالاکی برای رسیدن به فینال ماکائو، چین تایپه، ترکیه، اندونزی و برزگر از ایران را پشت سر گذاشت و در فینال مقابل حریف روسی ۲ برصفر پیروز شد و به نشان طلا دست یافت.

** آسیایی قزاقستان/ تیر ۹۶

در این رقابتها چالاکی در گام نخست ۵ بر صفر حریف تایلندی را شکست داد. اما در دور بعد ۳ بر ۴ برابر ژاپن شکست خورد و به جدول شانس مجدد راه یافت. در جدول بازنده ها فاطمه ۳ بر صفر تن به شکست داد و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

اما در ترکیب کومیته تیمی فاطمه در بازی اول ۴ بر صفر حریف مالزیایی خود را مغلوب کرد. در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر برابر ویتنام به پیروزی رسید. چالاکی در نیمه نهایی برابر ژاپن ۲ بر صفر تن به شکست داد. اما در فینال با حساب ۳ بر ۲ چین تایپه را مغلوب کرد و به نشان طلای کومیته تیمی دست یافت.

**لیگ جهانی ترکیه/مهر ۹۶

چالاکی در این پیکارها موفق به شکست نمایندگان پرو (۴ بر صفر)، ترکیه و ایتالیا و لوکزامبورگ با نتیجه مشابه (۲ بر صفر)، باقری (یک بر صفر) شد. و در مرحله نهایی به مصاف حریف قزاقی رفت و بعد از پیروزی ۳ بر ۲ موفق به کسب نشان طلا شد.

با توجه به نتایج فوق، مشاهده میکنیم که فاطمه مجموعا در ۱۹ بازی بر روی تاتامی رفت و ۴۵ امتیاز فنی کسب و ۱۵ امتیاز فنی از دست داد.
همچنین از این ۱۹ بازی، ۱۶ برد و ۳ باخت کسب کرد.

** بهنوش نجفی/ ۶۸- کیلوگرم

نجفی در دو رویداد لیگ جهانی امارات و کشورهای اسلامی جهان به روی تاتامی رفت.

***مروری بر عملکرد نجفی
**لیگ جهانی امارات/ فرودین ۹۶

در این مسابقات بهنوش در گام نخست یک بر یک با اعمال قانون سنشو حریفی از اسلواکی را شکست داد. و در مرحله بعد برابر نماینده سوئد با نتیجه صفر بر صفر در هانتی مغلوب شد.

** کشورهای اسلامی جهان باکو/ اردیبهشت ۹۶

در این رقابتها نجفی ابتدا ۲ بر یک حریف سنگالی را شکست داد. اما در دور بعد ۳ بر صفر برابر آذربایجان تن به شکست داد و به جدول شانس مجدد راه یافت. در جدول بازنده ها نجفی در هانتی از حریف مصری شکست خورد و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

با توجه به نتایج فوق، مشاهده میکنیم که بهنوش نجفی مجموعا در ۵ بازی بر روی تاتامی رفت و ۳ امتیاز فنی کسب و ۵ امتیاز فنی از دست داد.
همچنین از این ۵ بازی، ۲ برد و ۳ باخت (دو باخت در هانتی) کسب کرد.

**حمیده عباسعلی/ ۶۸+ کیلوگرم

عباسعلی در دو رویداد مسابقات آسیایی و بازیهای جهانی (ورلد گیمز) به میدان رفت و به دو مدال طلا و نقره رسید.

***مروری بر عملکرد عباسعلی
*آسیایی قزاقستان/ تیر ۹۶

عباسعلی در این دوره از رقابتها در بخش کومیته تیمی در ترکیب تیم ملی حضور داشت. وی در دور اول ۲ بر صفر مالزی را شکست داد. سپس ۲ بر صفر برابر ویتنام مغلوب شد. در نیمه نهایی ۶ بر ۲ برابر آیومی حریف سنتی خود پیروز شد. حمیده در دیدار نهایی برابر چین تایپه پیروز شد و به نشان طلا رسید.

**(ورلد گیمز) لهستان/ مرداد ۹۶

در این مسابقات عباسعلی به ترتیب اسلواکی (۲ بر ۱)، برزیل (۴ بر صفر)، فرانسه (۵ بر ۱) را شکست داد و به فینال رسید. وی در فینال پس از تساوی برابر آیومی، با رای داوران نتیجه را واگذار کرد تا بی شکست به نشان نقره بازیهای جهانی دست یابد.

با توجه به نتایج فوق، مشاهده میکنیم که حمیده مجموعا در ۸ بازی به میدان رفت و ۲۲ امتیاز فنی کسب و ۷ امتیاز فنی از دست داد.
همچنین از این ۸ بازی، ۶ برد و دو باخت (یک باخت در هانتی) کسب کرد.

نگارنده این گزارش در بخش پایانی به عملکرد بهمنیار و باقری، دو ملی پوش رده سنی امید خواهد پرداخت.

باما همراه باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا