جواد سلیمی: مقررات کلاس داوری آسیا از سال ۲۰۱۸ تغییر می کند

رئیس کمیته داوران فدراسیون از تغییر قوانین و مقررات کلاس داوری آسیا در سال ۲۰۱۸ خبر داد.

به گزارش کاراته نیوز جواد سلیمی در گفت و گو با سایت فدراسیون کاراته با اشاره به اینکه از سال آینده به جز مسابقات قاره ای هیچگونه دوره داوری برگزار نخواهد شد، اظهار داشت: پیش از این قرار بود دور داوری در حاشیه بازیهای آسیای میانه در قرقیزستان برگزار شود که طبق تصویب هیئت رئیسه فدراسیون کاراته آسیا این کلاس لغو شد.

وی افزود: از اول ژانویه ۲۰۱۸ و از تاریخ ۱۰ ماه هیچگونه آزمون مربیگری و داوری در مناطق قاره آسیا برگزار نمی شود، اما پیش از این در تمامی مناطق(زوم) این دوره ها برگزار می شد و قرار است طبق قانون جدید تمام کلاسهای ارتقاء داوری در ۲ مسابقه رده های پایه و بزرگسالان انجام شود.

عضو شورای داوران فدراسیون جهانی ادامه داد: طبق مقررات فدراسیون جهانی از سال آینده کسانی که می خواهند در کلاس ارتقاء داوری آسیا شرکت کنند باید در یکی از مسابقات مناطق قاره آسیا قضاوت کرده باشند، در غیراینصورت مجاز به ارتقاء نخواهند بود.

سلیمی با اشاره به اینکه کلاس داوری آسیا در سال آینده در ۲ کشور ژاپن و اردن برگزار خواهد شد، گفت: بالاترین سهمیه تعیین شده برای هر کشور ۱۰ نفر است و تمام کشورهایی که ورزشکاران آنها در مسابقات آسیایی شرکت می کنند نسبت به تعداد ورزشکار باید ۲ یا ۴ داور درجه RA-JA را فقط برای قضاوت در مسابقات قهرمانی آسیا معرفی کنند در غیراینصورت فدراسیونی که بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده داور اعزام نکند، به ازای هر داور هزار دلار جریمه خواهد شد. برنامه ریزی ما این است که طبق بخشنامه ١٠ داور به اردن و ۱۰ داور به ژاپن اعزام کنیم. ضمنا داورانی به اردن اعزام می شوند که می خواهند برای اولین بار درجه داوری آسیا را دریافت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا