کاراته وان ژاپن، ایستگاه آخر ملی پوشان بانوان

به بهانه حضور در آخرین مرحله از لیگ های جهانی در سال ۲۰۱۷، مروری بر عملکرد بانوان اعزامی به ژاپن در سالی که گذشت، خواهیم داشت.

به گزارش “کاراته نیوز” آخرین مرحله از لیگ جهانی رده سنی بزرگسالان در تاریخ ۴ و ۵ آذرماه به میزبانی اوکیناوا ژاپن برگزار می گردد.

گفتنی است این بار تنها ملی پوشان بانوان با ترکیب (نسرین و دلارام دوستی، خاکسار، برزگر، علیپور، کاویانی و آقایی) عازم این رقابتها می شوند.

**آنچه گذشت:
در چهار بخش قبلِ این گزارش از نسرین دوستی، طراوت خاکسار، زهره برزگر، فاطمه چالاکی، رزیتا علیپور، دلارام دوستی و مبینا کاویانی ملی پوشان کاراته بانوان سخن گفتیم. و به نقطه ضعف آنها از دیدگاه دیگر اشاره کوتاهی کردیم.

*بخش پنجم/
** وزن ۶۸+ کیلوگرم

در این وزن محدثه آقایی در ترکیب تیم ملی کاراته ایران قرار گرفته است.

آقایی در چهار مسابقه به میدان رفت که نتیجه آن کسب یک مدال برنز کشورهای اسلامی جهان بود‌‌.

***مروری بر عملکرد آقایی
**لیگ جهانی امارات/ فرودین ۹۶

در این مسابقات آقایی ابتدا از سد ایتالیا گذشت سپس برابر آیومی قهرمان جهان با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب شد. و راهی جدول شانس شد. آقایی در رپه شارژ مقابل حریفی از روسیه شکست خورد.

** کشورهای اسلامی جهان باکو/ اردیبهشت ۹۶

در این رقابتها آقایی در گام نخست مغلوب حریفی از ترکیه شد.
وی در رپه شارژ با نتیجه ۳ بر صفر از سد نماینده اندونزی گذشت و به مدال ارزشمند برنز رسید.

**آسیایی قزاقستان/تیر ۹۶

محدثه در اولین گام به مصاف آیومی رفت و با نتیجه خفیف یک بر صفر تن به شکست داد. و باتوجه به راه یابی این حریف به فینال وی به جدول بازنده ها راه یافت.

در جدول شانس مجدد برابر حریف چینی خود تن به شکست داد.

جا دارد در این بخش به این نکته اشاره کنیم که بازیکن سابق این وزن ۳ مدال طلای آسیا در کارنامه دارد اما در آسیایی قزاقستان ما نه تنها شاهد کسب مدال طلا نبودیم بلکه کاملا از دور رقابتها کنار رفتیم.

** لیگ جهانی ترکیه/مهر ۹۶

محدثه آقایی در این پیکارها ابتدا با حساب یک بر صفر حریف ترکی را مغلوب کرد. در دور بعد به مصاف حریفی از اسلوانی رفت و با وجود آنکه مسابقه با حساب ۲ بر ۲ پیگیری میشد، آقایی هانسوکو شد و از دور رقابتها کنار رفت.

با توجه به نتایج فوق، مشاهده میکنیم که محدثه مجموعا در ۹ بازی بر روی تاتامی رفت و ۷ امتیاز فنی کسب و ۱۰ امتیاز فنی از دست داد.
همچنین از این ۹ بازی، ۳ برد و ۶ باخت (یک باخت با اخطار هانسوکو ) کسب کرد.

آقایی، در چهار مسابقه ای که به میدان رفت تنها توانست به یک نشان برنز دست یابد. انتظارات از آقایی جوان بیشتر از این موارد بود. چرا که پیش از این عباسعلی بانوی پر افتخار ایران در این وزن صاحب افتخارات زیادی برای کشورمان شده است.

امیدواریم‌ بهرامی، سرمربی تیم ملی کاراته بانوان، در این مدت زمانی کوتاه توانسته باشد به آقایی آموزش دهد که با توجه به فیزیک بدنی عالی که دارد در تاتامی ها جنگنده تر حاضر شده و قدرت دفاع و توانایی کسب امتیاز خود را افزایش دهد.

باید یادآور شد که حمیده عباسعلی دیگر ملی پوش این وزن در حالی در این رقابتها غایب است که دو مدال ارزشمند نقره و برنز جهان و چند طلای آسیا را در کارنامه خود دارد. همچنین وی در رنکینگ جهانی در رتبه بیستم قرار دارد.

البته گفتنی است به دلیل آنکه عباسعلی و چالاکی و نجفی در این پیکارها حضور نداشتند، و روابط عمومی فدراسیون کاراته امروز (چهارشنبه اول آذرماه) به هنگام اعزام از دو بازیکن ارزنده تیم ملی امید سارا بهمن یار و آویشن باقری در ترکیب تیم ایران نام برده است، به عملکرد جداگانه این بازیکنان نپرداختیم. اکنون تصمیم بر آن گرفتیم تا در قسمت بعد، مروری بر عملکرد این بازیکنان نیز داشته باشیم.

**خارج از گود
سایت “کاراته نیوز” تقدیر ویژه ای از مسئولین فدراسیون دارد.
چراکه آنها از دو ملی پوش رده سنی امید که عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارند، در ترکیب تیم بزرگسالان ایران قراره داده و رهسپار این دوره از رقابتها کردند تا پشتوانه سازی موثری در بخش بانوان بزرگسال کرده باشند.

پایگاه خبری “کاراته نیوز” در بخش بعدی به عملکرد آخرین وزن بانوان خواهد پرداخت.

باما همراه باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا