کاراته وان ژاپن، ایستگاه آخر ملی پوشان بانوان

به بهانه حضور در آخرین مرحله از لیگ های جهانی در سال ۲۰۱۷، مروری بر عملکرد بانوان اعزامی به ژاپن در سالی که گذشت، خواهیم داشت.

 

به گزارش “کاراته نیوز” آخرین مرحله از لیگ جهانی رده سنی بزرگسالان در تاریخ ۴ و ۵ آذرماه به میزبانی اوکیناوا ژاپن برگزار می گردد.

گفتنی است این بار تنها ملی پوشان بانوان با ترکیب (خواهران دوستی، خاکسار، برزگر، علیپور، کاویانی و آقایی) عازم این رقابتها می شوند.

**آنچه گذشت:
در سه بخش قبلِ این گزارش از نسرین دوستی، طراوت خاکسار، زهره برزگر، فاطمه چالاکی، رزیتا علیپور و دلارام دوستی ملی پوشان کاراته بانوان سخن گفتیم. و به نقطه ضعف آنها از دیدگاه دیگر اشاره کوتاهی کردیم.

***بخش چهارم/
** وزن ۶۸- کیلوگرم

در این وزن مبینا کاویانی در ترکیب تیم ملی کاراته ایران قرار گرفته است.

کاویانی در سه مسابقه به میدان رفت که نتیجه آن کسب یک مدال برنز آسیا بود‌‌.

***مروری بر عملکرد کاویانی
**لیگ جهانی امارات/ فرودین ۹۶

در این مسابقات کاویانی ابتدا از سد کرواسی گذشت سپس برابر ایتالیا با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد. کاویانی در گام سوم مغلوب حریف انگلیسی خود در هانتی شد.

**آسیایی قزاقستان/تیر ۹۶

مبینا در اولین قدم برابر سومیا کایو ژاپنی تن به شکست داد. و باتوجه به راه یابی این حریف به فینال وی راهی جدول شانس مجدد شد.

در جدول شانس مجدد ابتدا ۵ بر صفر چین تایپه را از پیش رو برداشت و در دور بعد ۷ بر صفر حریف تاجیکی خود را شکست داد و در اولین تجربه خود تنها نشان برنز این دوره از رقابتها را برای کشورمان به ارمغان آورد.

** لیگ جهانی ترکیه/مهر ۹۶

مبینا کاویانی در این پیکارها ابتدا با حساب ۸ بر صفر حریف ترکی را مغلوب خود کرد. در دور بعد به مصاف حریفی از روسیه رفت و در هانتی تن به شکست داد.

با توجه به نتایج فوق، مشاهده میکنیم که کاویانی مجموعا در ۸ بازی بر روی تاتامی رفت و ۲۴ امتیاز فنی کسب و ۳ امتیاز فنی از دست داد.
همچنین از این ۸ بازی، ۵ برد و ۳ باخت (دو باخت در هانتی) کسب کرد.

کاویانی، جوانِ جویای نام، در مسابقات آسیایی نتیجه خوبی را کسب کرد اما در لیگ های جهانی چندان موفق ظاهر نشد. این بازیکن باید خود را به این باور برساند که در کاراته وان ها نیز میتواند افتخار آفرینی کند.

امیدواریم بهرامی در این مدت کم توانسته باشد به کاویانی بیاموزد که نباید خود را به شانس بسپارد بلکه باید در تاتامی ها در بازیهای حساس جنگندگی بیشتری از خود نشان دهد و چشم به رای داوران نسپارد.
هر چند کاویانی تجربه چندانی در مسابقات برون مرزی نداشت ولی با حضور در دو لیگ جهانی این انتظار از وی می رود که بتواند باوجود کار سختی که پیش رو دارد، در تاتامی های ژاپن، نتیجه خوبی را کسب نماید.

پایگاه خبری “کاراته نیوز” در بخش بعدی به عملکرد آخرین وزن بانوان خواهد پرداخت.

باما همراه باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا