شگفتی های پیکارهای جهانی اسپانیا

به گزارش پایگاه خبری “کاراته نیوز” اتفاقات شگفت انگیز و جالبی در تنریف اسپانیا پیش آمد که در ذیل آن را خواهیم خواند:

آلپ ارسلان یامان اوغلو بازیکن وزن ۸۴+ کیلوگرم از ترکیه است که در پیکارهای لیگ جهانی ترکیه از حریف کامرونی خود در دور نخست شکست خورد اما این بازیکن در اسپانیا مدال طلا جهان را از آن خود کرد.

نکته جالب دیگر حذف طارق حمدی قهرمان شگفتی ساز آسیا در مسابقات جهانی بود.

جدال جذاب طارق حمدی و ملی پوشان ایران در پیکارهای آسیایی قزاقستان و کسب دو نشان طلا در دو رده سنی امید و بزرگسال، انتظارات را از وی برای کسب مدال طلا جهان زیاد کرده بود.

حمدی در قزاقستان ابتدا در رده سنی امید با صالح اباذری رویاروی شد و با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و بر سکوی نخست ایستاد. وی روز بعد در فینال برای دومین بار به مصاف سجاد گنج زاده رفت و با نتیجه ۴ بر صفر پیروز و نشان طلای سنگین وزن آسیا را برگردن آویخت.

طارق حمدی پیش از این در مسابقات کشورهای اسلامی باکو به مصاف سجاد گنج زاده بازیکن بلند آوازه ایران رفته بود که با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب شد. گنج زاده نیز به نشان طلا این دور از رقابتها رسیده بود.

اما این بازیکن در پیکارهای جهانی اسپانیا با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب حریفی از کانادا شد.

این حریف کانادایی رودرروی اباذری قرار گرفت و در حالی پیروز شد که نتیجه را ۴ بر صفر عقب بود و اباذری در ثانیه های پایانی مسابقه با اخطار بازنده شد.

همچنین در وزن ۸۴- کیلوگرم مهدی قراری زاده در حالی از احمد المساری بازیکن مصر شکست خورد که این بازیکن به مدال طلا مسابقات جهانی رسید. و طبق شنیده ها در تورنمنت های قبل موفق به شکست بهمن عسگری و ابراهیم حسن بیگی در وزن ۷۵- شده بود.

صدرالدین سایماتوف ازبکستانی دیگر بازیکنی است که با عملکرد درخشانی که در سال ۲۰۱۷ از خود بر جای گذاشت، انتظارات را زیاد کرده بود، و در فینال باشکست برابر نماینده ژاپن نتوانست به مدال طلای جهان دست پیدا کند.

سایماتوف که پدیده خوانده میشد در سال ۲۰۱۷ موفق به کسب سه مدال طلا کاراته وان در رده سنی بزرگسالان شده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا